  • Data: 2009-01-16 11:57:11
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-16 12:15:53 +0100, syriusz <r...@s...pl> said:

    > No zgadza się :)

    No właśnie jest to bzdura.

    > I taki "gadżeciarz" kupi też D3x - a dlaczego - bo z najwyższej półki ;)

    Hassle, Sinary, PhaseOne są jeszcze droższe, to dopiero jest gadżeciarstwo!

    > Jak ktoś mówi "wiertarka", to "gadżeciarz" ma najprawdopodobniej taką naj...

    Plus całe stado zawodowych stolarzy, remontowców, ślusarzy, którzy
    dokładnie wiedzą, dlaczego trzeba za nią tyle zapłacić.

    > Jak ktoś mówi "klucz do śrubek", to "gadżeciarz" ma najprawdopodobniej
    > taki naj...

    Plus całe stado serwisów i linii produkcyjnych, bo ludzie tam dokładnie
    wiedzą, dlaczego trzeba za niego tyle zapłacić.

    > Jak ktoś mówi "monitor", to "gadżeciarz" ma najprawdopodobniej taki
    > full-wypas :)

    Plus całe stado zawodowców z dziedziny grafiki czy fotografi, bo
    dokładnie wiedzą, dlaczego trzeba za niego tyle zapłacić.

    > A że na bycie "gadżeciarzem" musi mnie jeszcze być stać, to już inna sprawa ;)

    No więc to własne Ja zasłanie Ci horyzont myślowy i nie dostrzegasz, że
    dla wielu są to narzędzia do zarabiania pieniędzy. Narzędzia, które
    dają możliwości, aby te pieniądze zarabiać, szybciej, lepiej
    jakościowo, wygodniej, a w niektórych wypadkach - wogóle.

    > Sprytnie mnie podpuszczasz, abym podał definicję "prawdziwego
    > zawodowca", po czym wszyscy się na mnie rzucą z nożami... ;-)
    >
    > Podam więc definicję "według syriusza" ;-)
    > Otóż zawodowiec, według mnie, w temacie fotografii, to osoba
    > uprawiająca fotografię zawodowo - jej zawodem jest robienie zdjęć i
    > zarabianie na tym.

    Brawo!

    > Prawdziwy zawodowiec, to zawodowiec, który posiada odpowiednie
    > umiejętności i wie jakiego użyć sprzętu, aby osiągnąć dany cel i obce
    > mu są "marketingowe bzdety" i wyścigi producentów wzajemnie do siebie
    > konkurencyjnych.

    Brawo po raz drugi!

    > Prawdziwy zawodowiec, uprawiający "ślubne pstrykanie" na potrzeby
    > sprzedawanych później albumów, gdzie pojedyncza odbitka nie przekracza
    > 20x30cm - nie kupi takiego D3x za 24 tys. zł jeśli ma już D3 :)

    Tak dla Twojej informacji - fotografia profesjonalna na ślubach czy
    kotleciarstwie się nie kończy - o zgrozo to ledwie średniej wielkości
    wycinek.

    > Pytanie tylko jak szeroką grupę tych prawdziwych zawodowców założył
    > Nikon, kiedy określał cenę D3x...
    > Bo mi się wydaje, że jednak przede wszystkim postawili właśnie na
    > "gadżeciarzy".

    Laski słabo lecą na takie gadźety, prędzej na Porszawkę, TAG Heuera,
    gajer Bossa itp.

    > Dziś więcej jest ludzi, którzy po prostu mają pieniądze i chcą mieć
    > zawsze "najświeższe" zabawki, niż tych prawdziwych zawodowców, którym
    > taki D3x rzeczywiście się przyda.

    Bzdura. No chyba że masz w zanadrzu jakieś badania na szeroką skalę,
    które poparłyby Twoje śmiałe tezy.

    > Tylko po co wydawać na coś, co musi i tak się zwrócić, skoro już teraz
    > uzyskuję to co chcę (bo nowa zabawka nic nowego mi nie daje) i mogę tę
    > kasę po prostu ekstra zarobić? :)

    Po to, żeby dostać zlecenia, do których D3 to zamało.

    de Fresz