  • Data: 2009-01-16 12:47:55
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel_W wrote:

    > Małe wyjaśnienie metodologii, bo chyba zaszło nieporozumienie z powodu
    > mojego braku precyzji. Robiłem wszystko w trybie M. "Prawidłową"
    > ekspozycję ustawiłem na podstawie wskazań światłomierza. Reszta
    > ekspozycji uzyskana poprzez zmianę czasu. Jeśli ekspozycja była +3EV,
    > to względem pierwszego zdjęcia odniesienia, a nie ponownego pomiaru i
    > korekcji ekspozycji w korpusie.

    Ale to żadna różnica czy używasz M czy A, chodzi mi o to, żeby mierzyć spotem
    najjaśniejszy punkt, a nie np. centralnie ważonym w niebieskie niebo. Ogólnie
    trzeba mierzyć to, co chcemy mieć jeszcze nieprzepalone, ale najjasniejsze. Jak
    sobie potem zrobisz serię korekcji, to określisz ile powinieneś dawać za każdym
    razem żeby jeszcze nie przepalić. Potem zawsze spot + odpowiednia korekcja dadzą
    ci wartośc ekspozycji która da maksimum dynamiki.