  • 171. Data: 2014-05-16 17:55:28
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 May 2014 08:05:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
    > Nie, chcemy kupić najtansze z takich ktore spełniają wymogi.

    A wymogiem jest wygoda i byc moze reprezentacja.

    > wiec czekam na wyjasnienia niedorzecznika prasowego, czy avensis, c5 lub
    > mercedes C byłyby dla prezesa obrazliwe i niewygodne?

    Sa za krotkie, przez co prezes nie ma miejsca.

    > J.W.
    > Niech ZUS głosno powie, ze mercedes C dla prezesa to byłaby zniewaga...

    Ale po co ma tak mowic ? Powie, ze zaoszczedzil, bo kupil superb
    zamiast mercedesa i jakos tania skoda nie okazala sie zniewaga :-)

    > Ale po co? Przeciez wiadomo ze superb jest taki długi bo ma długi bagaznik
    > a w srodku w kazdym miejsca jest podobnie.

    A jednak nie pytaj sie po co, tylko pojedz i zobacz.

    > W wielu pominietych miejsca jest dokładnie tyle samo.

    byc moze. Ale ty od razu zanegowales taki warunek.

    > Sprowadzasz sprawe ad absurdum.
    > Nie wiem jaki w tym masz cel...
    > Powtarzam, superb jest taki długi przez bagaznik a nie przez miejsce z
    > tyłu.
    > Zreszta c5 nie załapał się przez 1cm? To co ty chcesz tu udowodnic?

    Pojedz i sprawdz.
    Uwazam ze superb to wygodne dyrektorskie auto. A przy tym tanie ... w
    swojej klasie. Wiec ZUS dobrze wybral.
    Choc byc moze wystarczyloby cos tanszego.
    A tak w ogole to chyba nie powinni kupowac takich aut, bo po co.

    J.

  • 172. Data: 2014-05-16 18:29:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-05-13 21:38, Robert Rędziak wrote:

    > Wręcz przeciwnie. Sztuka formułowania SIWZ.

    Żadna tam sztuka - u mnie w branży jak poprosiłem dystrybutora o opis
    techniczny, to przysłał mi plik o nazwie Wzór_SIWTZ.doc ;P

    Shrek.

  • 173. Data: 2014-05-16 18:35:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    > nie zawsze jest te kilkanascie tysiecy o ktorych piszesz (mocno to zalezy
    > od wyposazenia oraz okresu roku)

    Nie słyszałem jeszcze o dużym przetargu gdzie byłaby mniejsza różnica od cen
    cennikowych.
    Dotyczy zresztą nie tylko Citroena.

  • 174. Data: 2014-05-16 18:37:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Uwazam ze superb to wygodne dyrektorskie auto. A przy tym tanie ... w
    > swojej klasie.

    Tzn. w jakiej?
    Bo w swojej jest po prostu drogi, ale Ty pewnie myślisz o innej.

  • 177. Data: 2014-05-16 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > jesli uzasadnia taka potrzebe - to czemu nie?

    Do pracy biurowej...? ROTFL

    > I tak w SIWZ pojawi sie parametr, np. PASSMARK-CPU czy podobny dla
    > grafiki i wychodzi z niego, że tylko i7 sie wpisuje w te wymagania
    > (ale jawnie tego nie ma).

    No własnie o tym mówie! Po co? Marnotrastwo pieniedzy i tyle.

    > Klient chce kupic sprzet, np. firmy takiej jakiej juz jest w jego
    > firmie. Dlaczego ma kupic skladaki? Skladak tanszy ale podnosi koszt
    > serwisu (jesli taki ma) oraz zagraza przestojom w pracy. Przestoje to
    > tez koszt, ktory mozna przeliczyc na zlotowki.

    Nie zagraza.
    nie podraza.
    Przestoje w pracy urzednika - zaraz sie posikam ze smiechu :)

    > Jesli ktos chce SuperB bo mu sie podoba i w uzasadnieniu potrafi
    > wykazac dlaczego ten samocho a nie inny, to jestem za tym by bili sie
    > wowczas dilerzy Skody.

    Ok, to czekam na to uzasadnienie, dlaczego taka avensis sie nie nadawała.

    > A tak kazdy przetarg ma tak sformuowany SIWZ by i tak wygral tylko
    > jeden model (a glupi lud mysli, ze przetarg = najbardziej korzystna
    > oferta)

    Cóż, przyzwyczailismy sie do łamania prawa i tyle.

  • 175. Data: 2014-05-16 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A wymogiem jest wygoda i byc moze reprezentacja.

    > Sa za krotkie, przez co prezes nie ma miejsca.

    Na co? Na zwłoki w bagazniku?

    > Ale po co ma tak mowic ? Powie, ze zaoszczedzil, bo kupil superb
    > zamiast mercedesa i jakos tania skoda nie okazala sie zniewaga :-)

    Niech powie cos co jest zgodne z prawda...
    Jakby w przetargu mercedes okazał się drozszy to nikt by sie nie czepiał...

    > A jednak nie pytaj sie po co, tylko pojedz i zobacz.

    Co mam zobaczyc? Jaja sobie robisz ze teraz bede po salonach jezdził i
    porównywał samochody dla ZUS?
    Skoro wiesz to powiedz.

    > byc moze. Ale ty od razu zanegowales taki warunek.

    Jaki warunek zanegowałem?

    > Pojedz i sprawdz.
    > Uwazam ze superb to wygodne dyrektorskie auto. A przy tym tanie ... w
    > swojej klasie. Wiec ZUS dobrze wybral.

    Nic nie wybrał. Wybrałby jakby był uczciwy przetarg.

    > Choc byc moze wystarczyloby cos tanszego.

    Zapewne.

    > A tak w ogole to chyba nie powinni kupowac takich aut, bo po co.

    Oczywiscie. Ale z tym kurestwem to juz nie wiem jak walczyc.

  • 176. Data: 2014-05-16 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > No ale jawnie nie ma - moze znajdzie sie inny procesor.
    > A moze urzednicy narzekaja na wolna prace skomplikowanego formularza
    > czy drukarki i naprawde chca szybki.

    Skomplikowanego formularza? Co w nim musiałby być zeby źle działał na
    jakimkolwiek wspolczesnym komputerze?
    Zaraz sie dowiem, ze urzednicy biegle posługuja sie excelem i sobie w nim
    makra pisza a te musza szybko działac.
    Czy my wiemy o czym mówimy?

> [...]
    > X, nie znaczy ze dalej moze za marke X przeplacac, nawet jesli jest
    > zadowolony. Ma byc przetarg.
    >
    > Co czasem bywa smieszne, bo np wszystkie urzadzenia w sieci klient ma
    > Cisco, potrzebuje paru routerow dodatkowo, i co - ma przetarg robic na
    > dowolne routery, wypisywac setki punktow w specyfikacji, adminow
    > wyslac na szkolenia, programy monitorujace zmieniac, czy moze nawet
    > drugi zestaw komputerow dla obslugi kupowac, a potem sie procesowac
    > jak cos nie dziala czy sie zrobic nie da, bo przeciez w przetargu bylo
    > napisane ze ma spelniac wszystkie punkty ...

    W takiej sytuacj pewnie naet zrozumiałbym przetarg na kolejny sprzet cisco
    własnie ze wzgledu na zgodnosc.
    Wszystko zalezy od skali.
    Jak do 100 dokupujesz 5 to moze i warto dobrac taki sam.
    Jak do 300 dokupujesz 100 to juz nie widze takiej ptorzeby.

    > No, niby wlasnie chodzi o to zeby tak nie bylo, bo moze byc podtekst
    > korupcyjny, a z drugiej strony - tu chodzi o 2 samochody.
    > Jesli prezesowi ten superb pasuje, to czemu go zmuszac do jazdy
    > mercedesem, gdzie bedzie narzekal na zbyt niski podlokietnik, zla
    > widocznosc do tylu, czy kiepskie radio i niekompatybilne z jego
    > telefonem (tez z przetargu). A wszystko dlatego ze ten merc kosztuje
    > 148 a nie 149 tys.

    Ale przeciez nikt go nie zmusza.
    Zarabia tyle, ze niech sobie kupi co chce.
    Ale ze on chce za darmoche korzystac z panstwowego to dupa sie musi
    przyzwyczaic do "niewygody"...

    > No niekonieczne - cos nie moge znalezc strony przetergu, ale mysle ze
    > sie wiecej pojazdow znalazlo. A superb naj

    Wszystkie te ktore mogłyby rywalizowac - zostały wyciete.

  • 178. Data: 2014-05-16 20:32:46
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    > Ale dlaczego miałby być badziewiem?
    > Twoim zdaniem komputer za 1000zł bedzie gorszy od wypasionego i7 za 3000?
    > Bzdura.

    Przykład z życia wzięty: kupili nam kiedyś partię komputerów "tańszych"
    (zakupy są robione przez centralę). Nawet całkiem dobrze się sprawowały,
    dopóki nie zaczęli remontu na jednym piętrze i trzeba było odłączyć
    komputery. Po ponownym podłączeniu - straciliśmy kilkadziesiąt komputerów: w
    momencie ponownego podłączenia do prądu paliły się zasilacze. Kilka lat
    później kupiono "tańsze" firmowe. Kilkadziesiąt egzemplarzy nieoczekiwanie
    się restartowało, a producent zalecił.... odłączenie czytnika DVD (co
    zresztą poskutkowało). Od tego czasu żadna z tych firm nie dostarcza nam
    komputerów, a średnio z powodów hardware'owych pada nam jakieś 1/1000
    komputera na rok...

    --
    Axel

  • 179. Data: 2014-05-16 20:49:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 May 2014 20:32:46 +0200, Axel napisał(a):

> [...]
    > komputery. Po ponownym podłączeniu - straciliśmy kilkadziesiąt komputerów: w
    > momencie ponownego podłączenia do prądu paliły się zasilacze.

    Hm, komputery dzialaly kilka lat, a po remoncie kilkadziesiat padlo ?
    Remont nie obejmowal elektryki ?

    No chyba ze zasilacze naprawde zepsuly sie wczesniej, tylko poki
    dzialaly to dzialaly, a wstac juz nie mogly. Ale przez pol roku prad
    byl..

    Tylko ze ... jesli to blaszak marki skladak, to zasilacz nie jest
    drogi.

> [...]
    > zresztą poskutkowało). Od tego czasu żadna z tych firm nie dostarcza nam
    > komputerów, a średnio z powodów hardware'owych pada nam jakieś 1/1000

    Tym niemniej wpadki wszystkim sie zdarzaly. Zaplacisz duzo, a i tak
    moze sie wpadka trafic.

    J.

  • 180. Data: 2014-05-16 20:58:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 May 2014 18:00:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > Niech powie cos co jest zgodne z prawda...
    > Jakby w przetargu mercedes okazał się drozszy to nikt by sie nie czepiał...

    Jesli nie startowal, to nie urzednika to wina - przetarg byl
    prawidlowo ogloszony :-)
    Jesli startowal ... to widac byl drozszy.

    I teraz udowadniaj, ze kryteria zle, ze powinna C byc dopuszczona :-)

    > Co mam zobaczyc? Jaja sobie robisz ze teraz bede po salonach jezdził i
    > porównywał samochody dla ZUS?
    > Skoro wiesz to powiedz.

    Pojedz, zobacz, a nie zaslaniaj sie ze wiadomo.
    Superb ma naprawde sporo miejsca na tylnej kanapie.

    J.