  • 361. Data: 2014-05-27 10:01:40
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Nie.
    > Również duże firmy np. bank posiadający koło 1000 pracowników, w grupie
    > kapitałowej pewnie z 10 tys (wszystko w Polsce).
    > Nie mogę napisać jaki.

    Bank to ma swój departament czy jak oni to tam u siebie zwą. Kadra
    informatyków w banku jest kilka szczebli wyżej niż taka w UM czy UG. Sprzęt
    który kupuja nawet jak jest "używnay" to markowe recertify więc ma dokładnie
    takie samo wsprarcie jak nowy, a często nawet klase/dwie wyżej. Np. HP
    sprzedaje takie serwery za 30-40%.

  • 362. Data: 2014-05-27 10:12:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bank to ma swój departament czy jak oni to tam u siebie zwą.

    Akurat serwis kompów biurowych musi być w kompetencjach każdego informatyka,
    również w urzędzie.
    No chyba że te zakupy to koszt zatrudniania na takim stanowisku ludzi bez
    żadnych kwalifikacji, za to pociotka kogoś ważnego.
    Ale nadal to nie zmienia fakt, że to jest rozbój na koszt podatników.

> [...]
    >dokładnie takie samo wsprarcie jak nowy, a często nawet klase/dwie wyżej.

    Mówię o komputerach biurowych, poleasingowych, bez żadnego wsparcia.

  • 363. Data: 2014-05-27 11:04:29
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-27 09:42, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kalkulacja chyba taka - łatwiej wydać CUDZE pieniądze, niż zatroszczyć
    > się WŁASNYM NAKŁADEM PRACY o odpowiednią jakość sprzętu przy
    > konstruowaniu przetargu, oraz ew. serwisie kilkuletniego sprzętu.
    > Bo cenowo to się nie sprawdza i tyle - żadna prywatna firma w ten sposób
    > nie działa, jako że wydaje swoją kasę.

    nie potwierdzam.

    Starujac w przetargu, oferujac sprzet markowy (jako pref.partner pewnej
    firmy zza wielkiej wody), czasami spotykamy sie ze skladakami jako
    konkurentami.
    I jakos skladaki nie sa tansze oferujac sprzetowo to samo co oferuje
    sprzet markowy. Natomiast odnosnie serwisu gwarancyjnego nie moze sie z
    nim rownac.
    I wiele firm prywatnych wybiera rowniez sprzet markowy (zwykla prosta
    kalkulacja za tym przemawia).
    Owszem skladaki tez czasami dostarczam (jako pasjonat z prywatna DG i
    gdy konfiguracja jest mocno nietypowa), natomiast z mojego punktu
    widzenia jako sprzedawcy wole zaoferowac sprzet z serwisem zewnetrznym.

    Jesli zas firma chce sprzet polizingowy (a wlasciwie to zalezy od
    budzetu) to rowniez taki sprzet sie znajdzie i zaleta ponownie kom.
    markowych jest mozliwosc przedluzenia gwarancji serwisowej.
    Przedluzenie gwarancji serwisowej z 3 do 5 lat kosztuje znacznie mniej
    niz utrzymywanie informatyka-sprzetowca w firmie (i daje pewien spokoj
    sumienia, gdyz serwis-serwisem, ale nigdy nie wiesz, czy nagle nie
    bedziesz musial wymienic polowy komputera - a to juz sa dodatkowe koszty).

  • 364. Data: 2014-05-27 11:09:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    .pl...

    > nie potwierdzam.
    >
    > Starujac w przetargu,

    Czyli nie ma miejsca sytuacja o której mówię, jako że wtedy przetargów się
    nie ogłasza.
    Więc nie ma też bezsensownego śrubowania parametrów, wykluczającego tańszy
    sprzęt.
    Ot zwykły zakup biurowych komputerów.

    > I jakos skladaki nie sa tansze oferujac sprzetowo to samo co oferuje
    > sprzet markowy.

    Przy przetargu napisanym pod sprzęt markowy - zapewne.
    Ale nie o tym mowa.

  • 365. Data: 2014-05-27 12:32:09
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Akurat serwis kompów biurowych musi być w kompetencjach każdego
    > informatyka, również w urzędzie.

    Ale nie jest. Jak sobie wyobrażasz sytuację w której UM czy UG sam serwisuje
    przekrój komputerów z kilku lat gdzie niekompatybilniść komponentów
    /pamięci, płyt, procesorów/ wymusza posiadanie przekroju częsci na miejscu
    do samej diagnostyki, nie mówiac o naprawie. A wy dodatkowo z uporem
    lansujecie jakieś polizingowe markowe używki gdzie najczęsciej dodatkowo są
    stosowane specyficzne rozwiązania chłodzenia czy zasilania nie do
    podpasowania od innego producenta.

  • 366. Data: 2014-05-27 15:29:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale nie jest. Jak sobie wyobrażasz sytuację w której UM czy UG sam
    > serwisuje przekrój komputerów z kilku lat

    Bardzo prosto - przypadki oczywiste (wymiana pamięci, dysku, zasilacza, czy
    innego napędu) naprawia się samemu, reszta trafia do serwisu dostawcy, a na
    ten czas pracownik dostaje inny sprzęt z rezerwy.

    > A wy dodatkowo z uporem lansujecie jakieś polizingowe markowe używki

    Niczego nie lansuję, wyłącznie zadałem kłam twierdzeniu, że firmy prywatne
    działają równie rozrzutnie jak urzędy.
    Moim zdaniem po prostu przetargi powinny być uczciwe, tj. takie które nie
    śrubują parametrów sprzętu, to wystarczy, kupowanie poleasingowych też
    uważam za dziadowanie.
    IMO ww99% przypadków lepszy nowy, ale niedrogi składak, za to z długą
    gwarancją, ale niekoniecznie door-to-door.