  • 291. Data: 2014-05-21 17:30:39
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No jak nie, jak tak :-)

    Ty porównujesz. Ja porównuję ich dostępność.

    > Ale co za markowy szmelc ci wcisneli ?
    > Nie znam skladaka, ktory by padl w rok. To jest blizej 10 lat niz
    > roku. Tylko ze po 3-5 latach komputer trafia na smietnik histori.

    Też piszę, że pewnie mniej niż 1/dzień pada, ale ile by ich dokładnie nie
    padało to trzeba je czymś sprawnie zastąpić.

    > Zalezy czego chcesz. Tylko ze przed chwila napisales "Mogę nawet
    > założyć, że padają równie szybko." To co - markowych tez +20% ?

    MZ nie, ale to inna sprawa.

  • 292. Data: 2014-05-21 17:33:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Czyli starymi ... 3 letnimi ?
    > I myslisz ze ile trzyletnich skladakow padnie ? 1% ?

    Nie wiem, ale skoro pisze, że większość mu działała to pozostałe padają

  • 293. Data: 2014-05-21 18:15:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem, ale skoro pisze, że większość mu działała to pozostałe
    >padają

    Tylko tych pozostalych moze byc np 1%.
    Przy 1000 komputerow w biurze (co to za biuro ?) znaczy ze padnie 10
    przez 3 lata.
    Tak mniej wiecej jeden na kwartal.

    J.

  • 294. Data: 2014-05-21 20:56:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wiem o co ci chodzi.
    > Ale z samochodami jest ryzyko wieksze bo trudniej ocenic co sie kupuje
    > (chociaz i potencjalna korzysc równiez wieksza ale mozna tez "wtopic").

    Samochody o tyle symptomatyczne są, że nie ma zasadniczo w obrocie
    składaków.

    > Poza tym uzywane to był tylko przykład ze czasami mozna naprawde duzo
    > oszczedzic.

    Albo narazić użytkownika na niesprawność i trudności w eksploatacji
    wynikające np z małej wydajności.

    > Watek był o tym, zeby nie kupowac wypasionych i7 na zwykłe stanowiska
    > biurowe i nie ustawiac przetargów w ten sposób, zeby wychodziło ze tylko
    > i7
    > spełnia wymagania.
    > Oponenci twierdza ze trzeba kupowac jak najlepsze, bo te słabsze sie
    > czesciej psuja.

    No tak, ale jakie są inne wymagania ? Stary komputer, nietypowy składak itp
    nie mają sensu.

  • 295. Data: 2014-05-21 20:57:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie ostatnio...

    > To o czym my tu rozmawiamy?

    O takich subtelnościach jak wsparcie i ryzyko

  • 297. Data: 2014-05-21 22:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Samochody o tyle symptomatyczne są, że nie ma zasadniczo w obrocie
    > składaków.

    ROTFL
    Ty tak na serio?

    > Albo narazić użytkownika na niesprawność i trudności w eksploatacji
    > wynikające np z małej wydajności.

    Z małej wydajności?
    Możesz coś wiecej na ten temat powiedziec bo zaintrygowałes mnie.
    Jaka wydajność jest ci potrzebna dla komputera biurowego?

    > No tak, ale jakie są inne wymagania ? Stary komputer, nietypowy
    > składak itp nie mają sensu.

    Argumentowi "nie maja" zawsze przeciwstawiam argument "mają".
    Jak kupujesz 100 to jakikolwiek składak bedzie juz typowy bo masz ich 100.

  • 296. Data: 2014-05-21 22:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > O takich subtelnościach jak wsparcie i ryzyko

    Kryzsys, kryzys a stac nas na takie fanaberie jak płacenie za wsparcie i
    obnizanie ryzyka. To nic dziwnego, ze potem komp kosztuje 300% tego mógłby.

  • 298. Data: 2014-05-21 23:03:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No i?

    No i że nie mam tej gwarancji a samochód mocno wyeksploatowany jest to od
    ponad miesiąca bujam się z jego naprawą

    > Co 60 tysiecy bedziesz kupował nowy? A jak ci peknie pasek po 40?
    > A zastepczego ci nie dali? To moze lepiej było kupic 2 uzywane po 20?

    Paska ?

    > A jezdze takim co ma obecnie 350 przebiegu i nigdy mnie nie zawiodł...

    Mnie też wcześniej nie zawiódł

    > Nie mamy odpowiednich danych zeby to policzyc. W koncu nikt nie ma
    > statystyki awaryjnosci.

    To oszacuj

    > A awarie tez sa rózne. Co pada najczesciej w komputerach? Jezeli nie
    > padnie
    > płyta główna to wymiana pozostałych czesci to przeciez kilka minut
    > pracy...

    Tak ? Masz w szufladzie zasilacz do mojego składaka ? Taki płaski,
    nietypowy.

  • 299. Data: 2014-05-21 23:07:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jasne. Nawet ostatnio. Ale co ma planowana wymiana z awaria?
    > No i nadal nie wiem jak traktować odniesienie zerwania paska do uzywanych
    > komputerów... :)

    Nie chodzi akurat o zerwanie paska, ale pierwszą z brzegu awarię jaka się
    akurat trafiła i skutki jakie niesie. Jakbym nie miał innego samochodu to
    musiałbym go kupić, pożyczyć lub miesiąc straty dochodów mieć.

    > Czyli kolejny plus komputerów za 400zł... Można samemu naprawic w 10
    > minut.

    W urzędzie samemu ?

    > A koszty pomijalne biorac pod uwage ze 90% ceny zaoszczedzilismy przy
    > kupnie...

    ...dalej jesteśmy w d..e

  • 300. Data: 2014-05-21 23:08:45
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Obecnie?
    > Dlaczego? Bo przeciez nie ze wzgledu na swoja predkosc.

    Bo jest zużyty tak, jak mój samochód i nawet jak mu silnik drugi raz
    wymienią to za chwilę kolejne usterki będą