  • 181. Data: 2014-05-16 22:13:57
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:1b5owryxcjfpe.3wpb11uya4y8$.dlg@40tude.net...

    > Hm, komputery dzialaly kilka lat, a po remoncie kilkadziesiat padlo ?
    > Remont nie obejmowal elektryki ?

    Nie - sieć zasilająca była w porządku

    > No chyba ze zasilacze naprawde zepsuly sie wczesniej, tylko poki
    > dzialaly to dzialaly, a wstac juz nie mogly. Ale przez pol roku prad
    > byl..

    Też nie to, po ponownym włączeniu do sieci zasilacze 'wybuchały', jak przy
    włączeniu do 220V zasilaczy przestawionych na 110V. Po kilku spalonych
    probowaliśmy różnych magicznych sztuczek przed włączeniem, niestety,
    większość zasilaczy trafił szlag.

    > Tylko ze ... jesli to blaszak marki skladak, to zasilacz nie jest
    > drogi.

    Składak to nie był, zasilacze kosztowały 70 USD, ale problemem było to, że
    nie spodziewaliśmy się utraty takiej ilości kompów w krótkim czasie.
    Procedura kupienia zasilaczy też trochę zajęła...

    > Tym niemniej wpadki wszystkim sie zdarzaly. Zaplacisz duzo, a i tak
    > moze sie wpadka trafic.

    Oczywiście, ale dobrej firmie wpadki zdarzają się znacznie rzadziej i zwykle
    nie są mocno odczuwalne.

    --
    Axel

  • 182. Data: 2014-05-16 22:39:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 May 2014 22:13:57 +0200, Axel napisał(a):
> [...]
    > włączeniu do 220V zasilaczy przestawionych na 110V. Po kilku spalonych
    > probowaliśmy różnych magicznych sztuczek przed włączeniem, niestety,

    Przy takiej ilosci jakis racjonalny powod musial byc.

    > Składak to nie był, zasilacze kosztowały 70 USD, ale problemem było to, że
    > nie spodziewaliśmy się utraty takiej ilości kompów w krótkim czasie.
    > Procedura kupienia zasilaczy też trochę zajęła...

    A jakby byl skladak, to zasilacz w kazdym sklepie :-)

    > Oczywiście, ale dobrej firmie wpadki zdarzają się znacznie rzadziej i zwykle
    > nie są mocno odczuwalne.

    No, ze skladakami mam raczej dobre doswiadczenia.
    A skutki z reguly tez malo odczuwalne.

    J.

  • 183. Data: 2014-05-17 01:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Axel a...@o...pl ...

> [...]
    > się sprawowały, dopóki nie zaczęli remontu na jednym piętrze i trzeba
    > było odłączyć komputery. Po ponownym podłączeniu - straciliśmy
    > kilkadziesiąt komputerów: w momencie ponownego podłączenia do prądu
    > paliły się zasilacze. Kilka lat później kupiono "tańsze" firmowe.
    > Kilkadziesiąt egzemplarzy nieoczekiwanie się restartowało, a producent
    > zalecił.... odłączenie czytnika DVD (co zresztą poskutkowało). Od tego
    > czasu żadna z tych firm nie dostarcza nam komputerów, a średnio z
    > powodów hardware'owych pada nam jakieś 1/1000 komputera na rok...

    Jestes pechowy i tyle. :)
    Pracowałem w wielu miejscach, komputery lepsze gorsze, markowe, jakies
    stare, terminale i nigdy nic takiego sie nie zdarzyło.
    Wniosek - powodem były nie komputery a coś innego.
    Taka usterka na masowa skale jest po prostu niemozliwa.

  • 184. Data: 2014-05-17 01:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jesli nie startowal, to nie urzednika to wina - przetarg byl
    > prawidlowo ogloszony :-)

    nie mógł startowac...

    > Jesli startowal ... to widac byl drozszy.

    nie mogł to i nie startował...

    > I teraz udowadniaj, ze kryteria zle, ze powinna C byc dopuszczona :-)

    Udowadniam to od nastu postów.
    Oczekiwałbym ze to raczej przetargodawca udowodni cel takiego a nie innego
    ustawienia parametrów.

    > Pojedz, zobacz, a nie zaslaniaj sie ze wiadomo.

    Nie bede sie powtarzał...

    > Superb ma naprawde sporo miejsca na tylnej kanapie.

    ... i nie mam siły tak dyskutować. Czy ja gdziekolwiek napisałem ze tam nie
    ma sporo miejsca?

  • 185. Data: 2014-05-17 02:28:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zgoda.

    > to byłaby jakas masakra.
    > Ostatnio jak zmieniałem w zeszłym roku to miałem komputer na ktorym system
    > instalowałem w 2008 roku (a komputer był pare lat starszy) i w sumie nic
    > mu
    > nie było.

    Taki przykład. 10 lat nie wytrzyma, prędzej ten rok.

    > Ok. Tylko czy kupno konkretnie i7 sprawi ze przestana sie psuc?

    Kupienie konkretnego modelu kompa umożliwia pominięcie instalacji systemu i
    oprogramowania, czyli naprawdę szybkie uruchomienie nowego kompa.

    > Bzdura.
    > Pracuje na komputerze tak samo zarobkowo jak urzednik.

    Gdyby tak było to byś nie używał składaka.

    > On ma tylko ten plus ze jak sie kupuje 400 komputerów to mozna kupic 10
    > zapasowych...

    Nie chodzi o zapasowe tylko takie same. Możesz sobie kupić gwarancję, że Ci
    dokładnie taki sam komputer dadzą. Tylko musiałbyś jeszcze umieć go
    przywrócić szybko.

    > Podziwiam ideę.
    > Ale z praktyką ma ona niewiele wspolnego.
    > Tak to moze działają firmy, ale urzedy niestety nadal nie.

    Są różne przypadki, ale nigdzie nie kupuje się składaków.

  • 186. Data: 2014-05-17 02:31:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale nowy kupujesz za 3000. Uzywany za 300. To mozesz sobie kupic 9
    > zapasowych... :)

    I wszystkie 10 serwisować ?

  • 187. Data: 2014-05-17 09:14:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2014, J.F. wrote:

    > A jakby byl skladak, to zasilacz w kazdym sklepie :-)

    O ile dobrze czytam, J.F. nie pisze o dostępności, lecz "procedurze".
    W dużym koncernie "procedura" umie zająć trochę czasu, a w jednostce
    budżetowej... najlepiej chyba zaplanować na przyszły rok ;)

    No to pytanie dlaczego w tym przypadku były.
    Gwarancja on-site, serwis przywozi i natychmiast wymienia...
    (zmierzam w tę stronę, że to wcale nie była wersja "dobra firma trudno
    że kosztuje", ale raczej coś pośredniego, "liczymy że tu jakość będzie
    znacznie lepsza", a to pewnie prowadzi do wniosku ogólnego o kupowaniu
    tanio i dobrze :))

    > No, ze skladakami mam raczej dobre doswiadczenia.
    > A skutki z reguly tez malo odczuwalne.

    Niezaprzeczalnie. Po prostu trzeba mieć rezerwę na "wydatki na już"
    i tyle. Statystycznie pewnie się opłaca.

    pzdr, Gotfryd

  • 188. Data: 2014-05-17 09:17:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Gdyby tak było to byś nie używał składaka.

    Odważna teza.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT, ZUS)

  • 189. Data: 2014-05-17 09:20:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I wszystkie 10 serwisować ?

    A co ma serwisować w tych komputerach?
    Wiem - wyrzucać te, co przy kwartalnym sprawdzeniu nie działają ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 191. Data: 2014-05-17 11:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...