  • Data: 2012-07-26 23:28:59
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/07/2012 21:42, Tomek[TK] wrote:

    > Mnie sie raczej wydawalo, ze to Javowcy maja wiecej kasy niz programisci
    > C++. Mozna wiedziec gdzie tak uslyszales?

    Wyciągnąłeś tę dyskusję sprzed półtora miesiąca, ale zdaje się taki był
    kontekst.

    > Dlaczego?

    Z różnych powodów. To że nie można przekazać parametru przez referencję,
    to że nie można mieć duck typing w generykach, ogólnie że jest językiem
    strasznie rozwlekłym i mało ekspresywnym.

    Nie nawet, żebym uważał C++ za jakiś ósmy cud świata, ale jakoś w
    przypadku tego języka potrafię dostosować się do problematycznych
    aspektów i zaprząc jego zalety do tworzenia sensownych rozwiązań. A Java
    ciągle mi staje okoniem: coś próbuję zrobić, a się nie da prosto i
    trzeba kombinować jak koń pod górkę.

    A przecież na tym samym JVM-ie można było zrobić taki fajny język jak
    Groovy, a i Scala wygląda sensownie (chociaż bliżej nie znam). Groovy ma
    na ten przykład mnóstwo rzeczy ułatwiających pisanie kodu,
    poprawiających czytelność i tak dalej. A Java ich nie ma, bo z założenia
    ma być prostym językiem z małą ilością ficzerów, którego się łatwo
    nauczyć. I to też mnie wkurza, ta świadomość, że ja się muszę z tymi
    wszystkimi rzeczami chrzanić, bo ktoś wymyślał ten język pod potrzeby
    półgłówków.

    Oczywiście doceniam fakt, że prostota języka ma swoje zalety, za każdym
    razem jak mogę np. porównać wsparcie IDE dla Javy w przypadku Eclipse i
    C++ w pzypadku VS; chocćby takie drobne sprawy, jak podpowiedzi czy
    możliwość skoku de deklaracji/definicji. A od kiedy przyzwyczaiłem się
    używać narzędzi do automatycznej refaktoryzacji, to za każdym razem mam
    ochotę cisnąć klawiaturą, kiedy muszę takową zrobić ręcznie w VS.