  • Data: 2012-07-27 10:47:30
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 27 July 2012 09:12:08 UTC+1, Tomek[TK] wrote:
    > On 26.07.2012 23:28, Andrzej Jarzabek wrote:
    > &gt;&gt; Dlaczego?
    > &gt;
    > &gt; To że nie można przekazać parametru przez referencję,
    >
    > Zdaje sie, ze tyczy sie to tylko typow prostych, ale ok :) Pytalem w
    > sumie z czystej ciekawosci.

    Nie wiem, co rozumiesz przez typy proste, ale parametrów przez referencję (aka 'przez
    zmienną') nie można przekazać niezależnie od typu. Możnqa przekazać parametr typu
    'referencja na obiekt', ale przekazać można ją tylko przez wartość. Zatem nie da się
    zrobić:

    Object a=cośtam();
    [...]
    f(a);
    // funkcja f zmieniła wartość a, tak że wskazuje na inny obiekt niż
    // przed wywołaniem