  • Data: 2012-07-27 11:11:06
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 27 July 2012 09:28:11 UTC+1, Tomek[TK] wrote:

    > Trudno powiedziec o jakie osoby chodzi, ale jak widze jakies porownanie
    > zarobkow to programisci Java maja sie troche lepiej. Nie sa to jakies
    > mega duze roznice w stylu 300%, ale czesto odczuwalne.

    Może patrzysz na niereprezentatywną próbę.

    Ja na szybko tylko znalazłem:
    http://www.indeed.com/salary
    Jak wpiszę "C++ developer" i "java developer" to dostaję $100k i 99k,
    jak wpiszę "C++ programmer" i "Java programmer" to dostaję 95k i $94k.

    Ogólnie bym powiedział, że różnice są w granicach błędu.

    To są oczywiście amerykańskie dane, gdzie indziej może być inaczej,
    ale nie bardzo widzę dlaczego miałoby być i w którą stronę.

    > Kiedys wydawalo mi sie, ze place programistow C++ sa wyzsze od
    > programistow Javy poniewaz odnosze wrazenie, ze pisanie czegos
    > powazniejszego w C++ jest jednak trudniejsze.

    Nie powiedziałbym, że pisanie jest trudniejsze dla kogoś, kto zna
    język na sensownym poziomie, natomiast na pewno nauczenie się języka
    (wraz z idiomatycznymi tchnikami) jest na pewno znacznie trudniejsze.

    > Nasunela mi sie pewna
    > mysl, ze skoro cos jest trudniejsze to pewnie wiecej za to placa. Tyle
    > tylko, ze zapotrzebowanie na Javowcow jest wieksze - takie odnosze
    > wrazenie. Dlatego ich pensja rosnie :)

    Ale podaż też jest znacznie większa, wydaje mi się.