  • Data: 2012-07-27 12:18:39
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Nie wiem, co rozumiesz przez typy proste, ale parametrów przez referencję (aka
    'przez zmienną')
    > nie można przekazać niezależnie od typu.
    > Możnqa przekazać parametr typu 'referencja na obiekt', ale przekazać można ją tylko
    przez wartość.
    > Zatem nie da się zrobić:
    >
    > Object a=cośtam();
    > [...]
    > f(a);
    > // funkcja f zmieniła wartość a, tak że wskazuje na inny obiekt niż
    > // przed wywołaniem

    1. Naucz sie opisywac temat _poprawnie_ bo przekazywanie parametrow przez referencje
    to _nie jest to__ co opisujesz.
    2. _Bardzo dobrze_, ze w Javie (w Pythonie zreszta tez) nie da sie tego zrobic.
    Juz sama zmiana stanu obiektu przekazywanego przez do funkcji przez (ref)
    referencje rodzi
    problemy i skutki uboczne,
    a co dopiero gdyby sie sam obiekt zmienil brrr.... :) Do tego sluzy return i
    rzeczy typu 'tuple'
    (lub
    udajace tuple).
    3. Uda Ci sie w C++ osiagnac zamierzony efekt uzywajac tylko referencji (&) ?

    PS: Oswiadczam, iz nie jestem Javowcem.
    Oswiadczam ze niezbyt podoba mi sie C# out, ale dopuszczam 'mentalnie'
    bo przy wywolaniu _wyraznie_ widac jak jest traktowany parametr [ int a;
    aaa(out a); ]

    AK