-
21. Data: 2015-11-21 16:48:32
Temat: Re: Czyja wina?
Od: <5...@5...164832.invalid> (Tom N)
Shrek w
<news:n2q1of$91g$1@node1.news.atman.pl>:
> On 21.11.2015 16:09, (Tom N) wrote:
>> ten który na nim (S-2) wjeżdża ma nie utrudniać ruchu
>> innym jego uczestnikom.
>> Ani słowa o uczestnikach jadących zgodnie z przepisami... Rozumiesz?
> Rozumiem, ale widzę w twoim rozumowaniu zasadniczy błąd. Czerwone S1
> zmienia pierwszeństwo i ma wyższą pozycję w hierarchii znaków
Któryż to przepis "promuje" S-1 w stosunku do S-2 ?
> Więc jeśli wjechał faktycznie na czerwonym,
wjechał za sygnalizator S-3, który nadawał sygnał zielony i pojechał w lewo
> a drugi na zielonym,
Nie, wjechał na czerwonym S-2 z warunkowym zezwoleniem na wjazd.
Zresztą zobacz co odpowiedziałem gofiemu o 12:41:58
"> c) Wspólna
Tak powinno być"
--
'Tom N'
-
22. Data: 2015-11-21 18:46:49
Temat: Re: Czyja wina?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 21.11.2015 16:48, (Tom N) wrote:
>> On 21.11.2015 16:09, (Tom N) wrote:
>>> ten który na nim (S-2) wjeżdża ma nie utrudniać ruchu
>>> innym jego uczestnikom.
>>> Ani słowa o uczestnikach jadących zgodnie z przepisami... Rozumiesz?
>
>> Rozumiem, ale widzę w twoim rozumowaniu zasadniczy błąd. Czerwone S1
>> zmienia pierwszeństwo i ma wyższą pozycję w hierarchii znaków
>
> Któryż to przepis "promuje" S-1 w stosunku do S-2 ?
W tym, że S2 dopuszcza wjazd za sygnalizator, a czerwony S1 niedopuszcza.
>> Więc jeśli wjechał faktycznie na czerwonym,
>
> wjechał za sygnalizator S-3, który nadawał sygnał zielony i pojechał w lewo
Tak - dwa razy w lewo, czyli zawrócił. Czyli nie pojechał w lewo. Nie
kombinuj.
>> a drugi na zielonym,
>
> Nie, wjechał na czerwonym S-2 z warunkowym zezwoleniem na wjazd.
Natomiast tamten wjechał na czerownym S1 (jeśli), czyli bezwarunkowo nie
wolno mu było.
Shrek
-
23. Data: 2015-11-22 10:24:38
Temat: Re: Czyja wina? odp.: Twoja.
Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
news:n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net...
> Hej,
>
> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>
> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo, ale
> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>
> I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
>
> a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
Wina twoja, bo spowodowałeś utrudnienie ruchu innym jego uczestnikom,
czyli musisz wszystkim ustąpić.
-
24. Data: 2015-11-22 15:47:54
Temat: Re: Czyja wina? odp.: Twoja.
Od: <6...@3...154754.invalid> (Tom N)
Zenowtek w
<news:5651bea9$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> news:n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net...
>> Hej,
>> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo, ale
>> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>> I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
>> a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
> Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
Owszem, zabrania, a dokładniej pełni funkcje znaku B-33:
"3.Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w
lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie,
chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
sygnalizatorem S-3.
[...]
2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że
jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
sygnalizatorem S-3."
--
'Tom N'
-
25. Data: 2015-11-22 16:18:41
Temat: Re: Czyja wina? S-3.
Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>
Użytkownik "Tom N" <6...@3...154754.invalid> napisał w wiadomości
news:151122.154754.pms.3494.89@int.dyndns.org.invali
d.151122.invalid...
> Zenowtek w
> <news:5651bea9$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>:
>
>> Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
>> news:n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net...
>>> Hej,
>>> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>>> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo,
>>> ale
>>> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>>> I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
>>> a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
>
>> Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
>
> Owszem, zabrania, a dokładniej pełni funkcje znaku B-33:
>
> "3.Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w
> lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na
> zawracanie,
> chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
> sygnalizatorem S-3.
> [...]
> 2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
> skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba
> że
> jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
> sygnalizatorem S-3."
>
> 'Tom N'
Coś ci się kompletnie pop.....o.
Ja pisałem o sygnalizatorze S-3, a ty piszesz o F-10, F-11 i o strzałce
kierunkowej z S-2.
Co ma piernik do wiatraka ?
W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.
-
26. Data: 2015-11-22 16:33:37
Temat: Re: Czyja wina? S-3.
Od: <5...@6...163337.invalid> (Tom N)
Zenowtek w
<news:5651dcda$0$702$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "Tom N" <6...@3...154754.invalid> napisał w wiadomości
> news:151122.154754.pms.3494.89@int.dyndns.org.invali
d.151122.invalid...
>> Zenowtek w
>> <news:5651bea9$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>:
>>> Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
>>> news:n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net...
>>>> Hej,
>>>> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>>>> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo,
>>>> ale
>>>> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>>>> I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
>>>> a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
>>> Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
>> Owszem, zabrania, a dokładniej pełni funkcje znaku B-33:
>> "3.Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w
>> lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na
>> zawracanie,
>> chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
>> sygnalizatorem S-3.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> [...]
>> 2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
>> skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba
>> że
>> jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
>> sygnalizatorem S-3."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> 'Tom N'
> Coś ci się kompletnie pop.....o.
> Ja pisałem o sygnalizatorze S-3, a ty piszesz o F-10, F-11 i o strzałce
> kierunkowej z S-2.
> Co ma piernik do wiatraka ?
> W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.
Nie ma S-3? To co podkreśliłem?
^^^^^^^^^^^^^
--
'Tom N'
-
27. Data: 2015-11-22 17:04:59
Temat: Re: Czyja wina? S-3.
Od: Shrek <...@w...pl>
On 22.11.2015 16:18, Zenowtek wrote:
> Coś ci się kompletnie pop.....o.
> Ja pisałem o sygnalizatorze S-3, a ty piszesz o F-10, F-11 i o strzałce
> kierunkowej z S-2.
> Co ma piernik do wiatraka ?
> W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.
Za wiki:
4. Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla
pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie
drogi. Sygnalizator kierunkowy posiadający tylko strzałkę w lewo nie
zezwala na zawracanie, nawet jeżeli znaki poziome na to zezwalają. Jest
to istotna różnica w stosunku do innych krajów.
Shrek.
-
28. Data: 2015-11-22 17:20:02
Temat: Re: Czyja wina? S-3.
Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>
Użytkownik "Tom N" <5...@6...163337.invalid> napisał w wiadomości
news:151122.163337.pms.3495.16@int.dyndns.org.invali
d.151122.invalid...
> Zenowtek w
> <news:5651dcda$0$702$65785112@news.neostrada.pl>:
>
>> Użytkownik "Tom N" <6...@3...154754.invalid> napisał w wiadomości
>> news:151122.154754.pms.3494.89@int.dyndns.org.invali
d.151122.invalid...
>>> Zenowtek w
>>> <news:5651bea9$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>:
>>>> Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
>>>> news:n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net...
>>>>> Hej,
>>>>> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>>>>> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo,
>>>>> ale
>>>>> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>>>> Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
>>> Owszem, zabrania, a dokładniej pełni funkcje znaku B-33:
>>> "3.Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie
>>> w
>>> lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na
>>> zawracanie,
>>> chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
>>> sygnalizatorem S-3.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>> [...]
>>> 2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
>>> skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie,
>>> chyba
>>> że
>>> jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
>>> sygnalizatorem S-3."
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>> 'Tom N'
>
>> Coś ci się kompletnie pop.....o.
>> Ja pisałem o sygnalizatorze S-3, a ty piszesz o F-10, F-11 i o strzałce
>> kierunkowej z S-2.
>> Co ma piernik do wiatraka ?
>> W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.
> Nie ma S-3? To co podkreśliłem?
> ^^^^^^^^^^^^^>
> 'Tom N'
To znaczy, że strzałka na F-10 lub F-11 nic nie znaczy, jeżeli
działa sygnalizator S-3. Należy stosować się do S-3.
Wiadomo, że sygnalizacja świetlna jest ważniejsza od znaków.
Przy kopiowaniu tekstu 2. coś ci się pop...o, bo w rozporzadzeniu
nic nie pisze o S-3.
Jest to logiczne - jeżeli jest strzałka kierunkowa z sygnalizacją S-2
to nie może jednoczesnie być S-3 na tym samym skrzyżowaniu
w tym samym kierunku.
W opisie sygnalizatora S-3 nic nie ma o zawracaniu, czyli zawracać wolno
jeżeli jest zielona strzałka w lewo i przed skrzyżowaniem nie ma zakazu
zawracania B-23.
-
29. Data: 2015-11-22 17:37:18
Temat: Re: Czyja wina? S-3.
Od: <1...@4...173718.invalid> (Tom N)
Zenowtek w
<news:5651eb41$0$648$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "Tom N" <5...@6...163337.invalid> napisał w wiadomości
> news:151122.163337.pms.3495.16@int.dyndns.org.invali
d.151122.invalid...
>> Zenowtek w
>> <news:5651dcda$0$702$65785112@news.neostrada.pl>:
>>> Użytkownik "Tom N" <6...@3...154754.invalid> napisał w wiadomości
>>> news:151122.154754.pms.3494.89@int.dyndns.org.invali
d.151122.invalid...
>>>> Zenowtek w
>>>> <news:5651bea9$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>:
>>>>> Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
>>>>> news:n2pifa$ese$1$gof@news.chmurka.net...
>>>>>> Hej,
>>>>>> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>>>>>> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo,
>>>>>> ale
>>>>>> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>>>>> Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
>>>> Owszem, zabrania, a dokładniej pełni funkcje znaku B-33:
>>>> "3.Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie
>>>> w
>>>> lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na
>>>> zawracanie,
>>>> chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
>>>> sygnalizatorem S-3.
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>> [...]
>>>> 2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
>>>> skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie,
>>>> chyba
>>>> że
>>>> jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
>>>> sygnalizatorem S-3."
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>> 'Tom N'
>>> Coś ci się kompletnie pop.....o.
>>> Ja pisałem o sygnalizatorze S-3, a ty piszesz o F-10, F-11 i o strzałce
>>> kierunkowej z S-2.
>>> Co ma piernik do wiatraka ?
>>> W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.
>> Nie ma S-3? To co podkreśliłem?
>> ^^^^^^^^^^^^^>
>> 'Tom N'
> To znaczy, że strzałka na F-10 lub F-11 nic nie znaczy, jeżeli
> działa sygnalizator S-3.
Owszem, znaczy -- nie wolno zawracać jeżeli działa sygnalizacja
> Należy stosować się do S-3.
Jak najbardziej nie, S-3 to nie znak/sygnalizator nakazujący, znak F-10 też
nie *nakazuje* Ale są takie S-3 i F-10 i P-8c ze strzałka do zawracania
<http://www.januszs-prawojazdy.pl/public/userfiles/i
mage/znaki/S3%20do%20skr%C4%99tu%20w%20lewo%20i%20za
wracania%20-%202.jpeg>
> Wiadomo, że sygnalizacja świetlna jest ważniejsza od znaków.
W przypadku regulacji pierwszeństwa owszem
> Przy kopiowaniu tekstu 2. coś ci się pop...o, bo w rozporzadzeniu
> nic nie pisze o S-3.
Pokaż linka do tego "swojego" rozporządzenia
> Jest to logiczne - jeżeli jest strzałka kierunkowa z sygnalizacją S-2
> to nie może jednoczesnie być S-3 na tym samym skrzyżowaniu
> w tym samym kierunku.
Misiu czytaj literka po literce:
Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
^^^^^^^^^^^^^^^
skrajnym lewym pasie ruchu
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tu mowa o znaku na jezdnia aka P-8b
> W opisie sygnalizatora S-3 nic nie ma o zawracaniu, czyli zawracać wolno
> jeżeli jest zielona strzałka w lewo i przed skrzyżowaniem nie ma zakazu
> zawracania B-23.
Ale jest w opisie znaków F-10 i P-8b.
Idź oddaj prawo jazdy jeżeli je masz.
--
'Tom N'
-
30. Data: 2015-11-23 01:15:56
Temat: Re: Czyja wina? odp.: Twoja.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Zenowtek,
Sunday, November 22, 2015, 10:24:38 AM, you wrote:
>> Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
>> Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo, ale
>> zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
>> I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
>> a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić
> Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
Zabrania.
> Wina twoja, bo spowodowałeś utrudnienie ruchu innym jego uczestnikom,
> czyli musisz wszystkim ustąpić.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)