  • 11. Data: 2015-11-21 15:55:56
    Temat: Re: Czyja wina?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 15:36, Myjk pisze:
    > Sat, 21 Nov 2015 10:53:30 +0000 (UTC), Adam Wysocki

    > Twoja. Gdybyś wezwał policję, to może by mu wystosowali mandat
    > i by się nauczył przepisów i więcej by szkód nie narobił...
    > Ew. do sądu i tam można walczyć o jakąś współwinę. Tyle przepisy.
    >
    > Abstrahując od przepisów uważam, że to zawracający łamie przepis. Ty w tej
    > sytuacji jedziesz poprawnie, w związku z tym on powinien być odpowiedzialny
    > za ew. stłuczkę (o ile on by uderzył w Ciebie a nie Ty w zawracającego).

    Zapomniałeś o przepisie nakazującym ustąpienie pierwszeństwa (również
    zawracającemu) temu, kto skręca na zielonej strzałce w prawo. To
    złamanie tego przepisu doprowadziłoby do kolizji.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-11-21 15:57:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 15:14, Shrek pisze:

    > Z jednej strony racja, z drugiej - pytanie jak jest traktowana jazda na
    > zielonej bezkolizyjnej w innym kierunku niż ona wskazuje. W końcu dla

    To już zostało sflejmowane na grupie, i w sądach. Na przykład - migający
    w prawo, ale jadący prosto drogą z pierwszeństwem, nadal ma
    pierwszeństwo, mimo że czekający na wjazd z podporządkowanej może się
    błędnie sugerować migaczem - mimo to ma mu ustąpić pierwszeństwa.

    Tutaj sprawa jest jeszcze bardziej jednoznaczna - skręcający w prawo na
    strzałce nie ma żadnych podstaw aby sugerować się, że zawracający nie ma
    prawa zawracać.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-11-21 16:02:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 15:24, (Tom N) wrote:

    > Masz jakies wsparcie w przepisach na to twierdzenie?

    Tak - jak S1 jest czerwone, a na kierunkowym S3 zielone, to masz zielone
    na tym konkretnym kierunku - dla pozostałch obowiązuje "ogólny"
    sygnalizator S1 - czyli czerwone. Np na wprost masz czerwone, zapala się
    kierunkowa w lewo zielona - jedziesz na wprost - pojechałeś na zielonym
    czy czerwonym?

    Ale ja nie pisałem o S2 a o S1.

    Shrek.

  • 14. Data: 2015-11-21 16:04:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 15:37, Myjk wrote:
    > Sat, 21 Nov 2015 15:14:42 +0100, Shrek

    > Tam nie ma warunkowej strzałki w lewo, tylko jest oddzielny cykl.

    Nie piszę o warunkowej - masz bezwarunkową S3 pozwalającą tylko na skręt
    w lewo. Jeśli w tym czasie na ogólnym S1 jest czerwone to IMHO w każdym
    innym kierunku niż pokazanym na S3 jedziesz na czerwonym.

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-11-21 16:05:31
    Od: <8...@7...160531.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Zapomniałeś o przepisie nakazującym ustąpienie pierwszeństwa (również
    > zawracającemu) temu, kto skręca na zielonej strzałce w prawo.

    Na pewno to chciałeś napisać? Powinno chyba być "przez tego", bo tak
    wychodzi, że skręcającemu na S-2 trza ustąpić.

    No i w przepisach nie ma przy S-2 o "ustąpieniu" tylko jest o
    "utrudnianiu"...

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2015-11-21 16:07:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 15:57, Liwiusz wrote:

> [...]
    > pierwszeństwo, mimo że czekający na wjazd z podporządkowanej może się
    > błędnie sugerować migaczem - mimo to ma mu ustąpić pierwszeństwa.

    Wiem, uważam to za głupie, ale to tylko moje zdanie - wynika to
    prawdopodobnie z faktu, że tak sądom i policji wygodniej.

    > Tutaj sprawa jest jeszcze bardziej jednoznaczna - skręcający w prawo na
    > strzałce nie ma żadnych podstaw aby sugerować się, że zawracający nie ma
    > prawa zawracać.

    Tak - właśnie dostrzegłem, że skręcający na strzałce nie może wiedzieć
    (to znaczy może, ale nie wolno mu się tyum kierować) co jest na strzałce
    bezkolizyjnej. Natomiast dalejh twierdze, że jeśli była bezkolizyjna
    zielona w lewo, a czerowne "na wprost" to zawracający pojechał na czerwonym.

  • 17. Data: 2015-11-21 16:09:15
    Od: <3...@3...160915.invalid> (Tom N)

    Shrek w

> [...]
    > sygnalizator S1 - czyli czerwone. Np na wprost masz czerwone, zapala się
    > kierunkowa w lewo zielona - jedziesz na wprost - pojechałeś na zielonym

    Pojechałem dwa razy w lewo ;P

    > Ale ja nie pisałem o S2 a o S1.

    Jeszcze raz bo jakis niekumaty jesteś:

    No widzisz, z S-2 jest tak samo jak u tego co na czerwonym (S-1 z Twojego
    przykładu) wjechał - ten który na nim (S-2) wjeżdża ma nie utrudniać ruchu

  • 18. Data: 2015-11-21 16:14:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 16:09, (Tom N) wrote:
    > Shrek w

    > Pojechałem dwa razy w lewo ;P

    Ale ma czerwonym:P

> [...]
    > innym jego uczestnikom.
    > Ani słowa o uczestnikach jadących zgodnie z przepisami... Rozumiesz?

    Rozumiem, ale widzę w twoim rozumowaniu zasadniczy błąd. Czerwone S1
    zmienia pierwszeństwo i ma wyższą pozycję w hierarchii znaków niż "ma
    nie utrudniać innym uczestnikom" dotyczące skręcającego w lewo. Więc
    jeśli wjechał faktycznie na czerwonym, a drugi na zielonym, to nie ma,
    że miał "nie utrudniać", nie zasady prawej ręki itd.

    Shrek.

  • 19. Data: 2015-11-21 16:37:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 16:05, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > Na pewno to chciałeś napisać? Powinno chyba być "przez tego"

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-11-21 16:47:52
    Od: <4...@1...164752.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Tak.

    Tak, chciałem napisać, że ustępuje sie pierwszeństwa temu, kto skręca na
    zielonej w prawo (w domyśle warunkowej bo o tym wątek).
    Ciekawe... ;P

    --
    'Tom N'