  • 41. Data: 2009-10-31 19:52:36
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    > Myślę że więcej razy, niż Ty będziesz miał okazję w życiu.

    pewnie tak - na rynku niektórzy więcej marchewki sprzedają i niż ja w ciągu
    życia zjem
    co nie znaczy, że nie mogę mówić o jej smaku

    > Ech, nie miejsce tu na to, żeby prostować te ogólnikowe głupotki, ale
    > nie, akurat coś takiego nie świadczy o niczym.

    no sprowadzasz znów poziom dyskusji typowiej dla Ciebie...

    > BTW - wiele szacownych
    > redakcji z gatunku ogólnopolskich tygodników i miesięczników ma coś
    > takiego w swoich specyfikacjach. Oczywiście ich też radzisz omijać
    > szerokim łukiem? :->

    no i ?
    a jak oddam 72 dpi to co mi zrobią?
    zapewne sobie przeskalują na 300 dpi coby ładnie w exifie wyglądało... ;]

    > Po nic, taki difolt kolejki na ripie. Za to 100 lpi to już raczej
    > tylko najbardziej regionane dzienniki i sito panie znawco.

    być może
    nie twierdze że nie
    tylko po kiego grzyba grząc płyte na taką liniaturę - nie wiem
    z 20 cm będziesz oglądać ten plakat?
    będziesz lizać wystawy sklepowe?

    plakat B1 projektuje sie na 2-10 metrów
    może wyjdźmy od tego założenia to wtedy reszta będzie rozsądniejsza

    no chyba, że chodzi o liczenie pixeli, hot pikseli, wykresy szumów,
    aberacji, sracji - wtedy racja - trzeba waliczyć - ja proponuję nawet 600
    dpi i 300 lpi
    kto da więcej?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 42. Data: 2009-10-31 19:52:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > I dlatego można mu łżeć w żywe oczy? Doprawdy, profeska pełną gembą.

    Tak, jak dla kogoś najważniejsze jest co pisze w szopie, a nie własne
    (albo czyjeś) oczy, to można mu gadać cokolwiek, bo szczerość nie ma
    zupełnie sensu - wykpi i pójdzie marudzić, aż znajdzie takiego, co mu
    powie, co będzie chciał usłyszeć.

    Gdyby w tym kalendarzu był widoczek to owszem, potrzeba rozdzielczości,
    ale za to często można pstryknąć to pano 2x2. Gdy będą tam laski, to
    wystarczy połowa z tego, co dla widoczka. Wszystko zależy od tematu
    zdjęcia i jego ''ubrania'' (to wszak kalendarz - grafiki, ramka itd).

    > BTW - sądząc po tytułowym poście ten klient jednak może wiedzieć, co
    > oznacza przyzwoita jakość.

    Jeśli wyjeżdża z szopem jako argumentem to z pewnością nie wie. Jeśli by
    wiedział, rzekłby, że dany motyw będzie wyglądał marnie w danej
    rozdzielczości, po prostu.

    > No wiem, trzeba by się nachodzić za klientem, albo mu wszystko długo
    > tłumaczyć. No i po co się tak męczyć... :-P

    Połowa klientów to logika osobnika XXYY. Nie ma to nic wspólnego z
    pierdołowatością tegoż osobnika, ale w sprawach technicznych najczęściej
    ''coś im się wydaje''. Wchodzenie w tłumaczenia to zapędzanie się w kozi
    róg, który kończy się ''ten gość coś kręci zamiast zrobić - pewnie nie
    potrafi albo mu się nie chce''.
    Samo życie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-10-31 19:54:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
    > Niestety, sprzetem ktory kolega dysponuje nie da sie uczciwie
    > zrealizowac tego zamowienia.

    Nie da się tego stwierdzić jeśli nie zobaczymy zdjęć, albo choć nie
    usłyszymy o ich tematyce.
    Nawet jeśli braknie rozdzielczości, robi się panoramy. Składałem takie z
    40 ujęć, bo klient chciał 7x3 metry wydruk na targi (do oglądania z
    bliska). I to był las, a nie jakieś studio nieruchome.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../

  • 44. Data: 2009-10-31 19:56:51
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Nie da się tego stwierdzić jeśli nie zobaczymy zdjęć, albo choć nie
    > usłyszymy o ich tematyce.

    zgadza się

    dodam od siebie iż nie poznaliśmy specyfikacji zamówienia - więc nie można
    nic mówić...
    jeśli było b1 w 300 dpi - to sprzęt nie da rady - zabraknie 50%
    jeśli było niech pan mi cyknie tutaj pomarańczkę by ładnie wyglądała - to
    możemy założyć iż została tak cyknięta

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 45. Data: 2009-10-31 19:57:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > aaa... tak odchodząc od Ciebie
    > w wątku o cenach ślubnych wszyscy przekonywali mnie do bylejakości za
    > 1000 zł
    > ja do tego że poniżej 2k się nie da

    A ja mówię, że dobre zdjęcia ślubne można zrobić Zenitem. Nie ''modne'',
    tylko dobre. I nie ''zrobi się'' tylko ''można''. W każdym razie z
    pewnością nie byle jakie. Ile wyceniamy zdjęcia z jednej rolki z Zenita? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /''m'' jak megalomania/

  • 46. Data: 2009-10-31 20:03:28
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > ''modne'', tylko dobre. I nie ''zrobi się'' tylko ''można''. W każdym
    > razie z pewnością nie byle jakie. Ile wyceniamy zdjęcia z jednej

    zalezy od zdjęć
    i można zrobić zenitem - zgadzam się...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 47. Data: 2009-10-31 20:13:07
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > On 2009-10-31 20:18:12 +0100, "Quent" <x...@x...com> said:
    > Bo będzie. I tym bardziej mnie śmieszą te wszelkie teksty o stosunku
    > rozdzielczości do liniatury, wzory na odległość obserwacji tepe. To
    > najpewniej (bo nie oglądając zdjęcia można tylko zakładać) będzie wyglądać
    > kupiasto po wydrukowaniu na offsecie. Tak twierdzi doświadczenie.
    > Bo doświadczenie zna dziesiątki przxypadków, gdy z różnych powodów coś
    > takiego poszło do druku. I o zgrozo bywało tak, że płacący za nakład do
    > spółki z fotografem byli zadowolenie z efektu. Ale faktu, że obiektywnie
> [...]

    Zbyt czesto ogladasz sie za siebie po wizycie w wc.

    > A ja mam prośbę do Ciebie - przestań się kompromitować, bo patrzać na
    > powyższe, nie masz bladego pojęcia jak to się robiło i robi naprawdę
    > profesjonalnie.

    Z locznym mysleniem najwidoczniej tez masz problemy.
    Ja wyznacze poziom poziomica za 30zl a Ty zapewne wydasz na jakas laserowa
    makatke kilka stow bo przeciez "moj poziom" bedzie wygladal jak kupa :-)
    Ilez to juz w zyciu widzialem takich zmanierownyach kolesi majacych wiecej
    sprzetu niz talentu...

    > Nigdy nie twierdzilem że należę do najmilszych osób na świecie :->

    To nie to. Jestes zepsutym narcyzem - pracuj nad soba.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2009-10-31 20:23:46
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    de Fresz wrote:

    > Chyba nie do końca, bo koledze Marcinowi klient (wydawca?) powiedział,
    > że "panie, to za mało".

    Hmm, no to chyba potwierdza moje słowa :) Skoro drukarnia definiuje
    swoje wymogi przez "dpi" (czyt. ppi) a klient/"wydawca" taką
    specyfikację przyjmuje to coś tu jest nie tak.

    > No i szuka teraz ów kolega potwierdzenia wśród tych, którzy na oczynie
    > nie widzieli zdjęcia i nie mając pojęcia jaki motyw, jaka czułość, jaka
    > optyka, jak skadrowane - poklepią go po plecach i pochwalą że sprzęt ma
    > świetny (marzenie wielu tu piszących), no i że przecież z piknych
    > wzorów w mundrych książkach wychodzi, że musi przeca być przepiknie.

    > To "widocznej" to chyba jednak "jak dla kogo" ;-)

    Piszę "raczej", i to nawet dla tego który wie gdzie patrzeć (mówiąc
    "szkody" mam na myśli pogorszenie jakości przesamplowaniem tych ~220ppi
    do 300ppi). Jeśli zabraknie jakości, to raczej z innych powodów niż
    "zbyt mało megapiksli matrycy".

    Grzegorz

  • 49. Data: 2009-10-31 20:25:25
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał

> [...]
    > 40 ujęć, bo klient chciał 7x3 metry wydruk na targi (do oglądania z
    > bliska). I to był las, a nie jakieś studio nieruchome.

    To ponoc maja byc "dziewczyny z kalendarza",
    wiec fotografowany obiekt bedzie raczej blisko
    i bedzie zywy, dlatego watpie w realnosc
    takiego przedsiewziecia.
    ---

  • 50. Data: 2009-10-31 20:44:22
    Temat: !Re: Czy zdjÄ?cie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje siÄ? na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Jeśli zabraknie jakości, to raczej z innych powodów niż
    > "zbyt mało megapiksli matrycy".

    I o to wlasnie chodzi!
    Tyle, ze pytanie bylo konkretne - czy ilosc pikseli jaka daje 5dmkII jest
    wystrczajaca do druku plakatu B1?
    Parafrazujac pewnego, dobrze wszystkim znanego autora - odpowiedz jest
    natychmiastowa - jest wystarczajaca. ;-)

    Kwestie umiejetnosci fotografa/operatora dtp, uzytej optyki itp. zostawilem
    celowo na boku bo NIC o tym nie wiemy.

    Pozdr.
    www.elipsa.info