  • 1. Data: 2009-10-30 13:35:00
    Temat: Mam Pentaxa K-x...
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam
    Mam aparat od kilku dni (w euro rtv agd za 2200 jeszcze w necie
    zamowilem,teraz juz drozej), ze standardowym kitem i jestem zaskoczony
    jakoscia. Wszystko super, cudne wysokie ISO, praktycznie bez szumow nawet na
    3200,wyzej staram sie nie uzywac,stabilizacja tez daje rade.
    Jest tylko jeden problem, szybkie zuzycie aku.O ile foce tak jak lustrzanka
    zostala do tego stworzona to jest ok. Ale czeste uzywanie lampy, live view,
    krecenie filmow... czeste potrafi wykonczyc w kilka min aparat. Moje
    sztandarowe Eneloopy 2000mAh ktore zawsze dawaly rade dosyc szybko padaja
    gdy uzywam wszystkich tych funkcji. Moge odczekac dzien, probuje odaplic
    aparat, kilka fotek i znow low battery. Wkladam do starego cyfraka i bateria
    full, wkladam do BC-700 doladowuje 500 mAh. tak samo identyczne Pentagramy
    Eternal 2000. W necie temat sie czesto pojawia. Nie wiem, potestuje z
    klasycznym NiMh teraz, mam jakies energizery 2500. Baterie litowe AA w
    komplecie ok, mozna na nich duzo zrobic bo ich jeszcze nie zmeczylem. Aku sa
    prawie nowe, ale juz kilkanascie cykli mialy. Punkt wylaczenia aparatu jest
    przy zbyt wysokim napieciu aku, przy zuzyciu tylko 25% ich pojemnosci...to
    juz troche za malo, gdyby chociaz 50% poszlo, stary cyfrak 2/3 zuzywal.
    Pokombinuje jeszcze i zobacze. Ktos mial podobny problem? Uzywajac go bez
    ekranu informacyjnego moge dlugo focic,w zasadzie w wizjerze wszystko
    podaje, ale czasem i tak cos trzeba przestawic w menu, obejrzec foty, ale
    najgorzej cykanie z lampa i live view, to dobija aku. Moze oczyscic
    styki,ale sa bez nalotow. Mam nadzieje ze jakis nowy firmware to ruszy,bo
    slabo jest. Co radzicie, nie sadze ze to jakas wada fabryczna. Mialem bardzo
    pradozernego kompakta, ale on wysiada przy zuzyciu pradu tego pentaxa, a
    mialo byc lepiej.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-11-01 17:10:23
    Temat: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    To chyba byl jednak falszywy alarm, naczytalem sie na forach i do tego u
    mnie bylo to samo, ale eneloopy przeszly kilka cykli w bc-700, widocznie
    byly zlezale, choc ladowarka podawala 2000mAh, pewnie opor wewnetrzny byl za
    duzy, teraz juz jest ok. Od przedwczoraj nacykalem 500 zdjec i kilka filmow.
    Zadnych serii, zawsze staralem sie przemyslec co robie, sporo ogladalem na
    wyswietlaczu co zrobilem, troche lampy, live view nieduzo. Pewnie styki sie
    tez troche przetarly. W kazdym razie juz jest ok, polecam tez zostawic na
    AUTO typ baterii, jak ustawie NiMh roznie to bywa.
    Dzisiaj podczepilem mojego heliosa (58mm 44M-6) od zenita, lezal od czasow
    komunii bo zenita malo uzywalem, stan jak z fabryki, przykreciklem przez
    adapter. Ostrzy super, potwierdzenie ostrosci tez dziala. Jestem w trybie
    Av, jest tylko taki problem, jak robie zdjecia przez wizjer to niedoswietla
    o -2.0 EV, wiec musze ustawic kompentacje +2.0 i wtedy jest ok. Jak robie
    przez live view to wtedy zdjecia sa dobrze doswietlone bez uzywania
    kompensacji. Co jest nie tak z pomiarem swiatla gdy uzywam ten obiektyw?
    Czytam dlugi watek na temat manualnych obiektywow na forum pentaxa, ale
    jeszcze sie nie dokopalem do tego. Niby da sie z tym zyc,ale ja chce zeby
    bylo dobrze bez kombinowania;) Inna sprawa to dokrecic ten obiektyw do
    oporu? Zwiera wtedy styki, ale jesli chodzi o ostrzenie to nieskonczonosc
    jest tuz przed koncem zakresu ostrzenia, moge nawet 'przeostrzyc',ale
    doslownie o milimetr obrotu.Musi byc wiec dokrecony do konca.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2009-11-01 17:17:34
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Na zwieranie stykow masz dwie metody. Przejsciowke z kolnierzem ktory
    przewodzi prad.
    Zdarcie czarnej farby z Zenita lub naklejenie na niego samoprzylepnej folii
    aluminiowej.
    Jesli styki masz "slabo" zwarte to uzyj cudownego zielonego guziczka na
    body.
    On mierzy swiatlo napewno poprawnie dla aktualnie ustawionej przyslony.

  • 4. Data: 2009-11-01 18:03:08
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Jesli styki masz "slabo" zwarte to uzyj cudownego zielonego guziczka na
    > body.
    > On mierzy swiatlo napewno poprawnie dla aktualnie ustawionej przyslony.

    No wlasnie, wlasnie ustawilem zielony guzik zeby robil co ma robic, swoja
    droga jest jeszcze przycisk AE-L, on moglby to robic, bo zielony mialem
    ustawiony na podglad glebi ostrosci z obiektywem kitowym. Zielony robi swoje
    dobrze.
    Ale dla mnie jest to dziwactwo ze na Av aprat tak dobiera czas ze zdjecie
    jest niedoswietlone okolo o -2.0EV, ale jak ustawie M i pstrykne zielony
    przycisk to zdjecie jest ok, caly czas w wizjerze F---. Dla zdjec dlaczego
    nie da sie ustawic recznie f/2.0 tak jak ogniskowa ustawiam na 55mm. Czy
    zdrapanie farby rzeczywiscie pomoze? Obiektyw jak nowy, wiec farba na nim z
    tylu jest. Inna sprawa o przyslone, ten wystajacy bolec w tym heliosie jak
    najprosciej zablokowac, nie chce nic niszczyc itd (slyszalem o metodach z
    kropelka...szkoda obiektywu), chce piercieniem krecic i wtedy przymykac
    przyslone bo jednak na min ISO 200 i przyslonie F/2.0 w sloncu daje czasy
    1/6000 i tak dobrze ze puszka daje rade, jestem zadowolony z tego K-x. Ale
    nie powiem w pokoju przy 40W zarowce w lampce da sie robic zdjecia z reki,
    na ulicy tez nie ma problemu noca w miescie.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 5. Data: 2009-11-01 18:17:28
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    >Dla zdjec dlaczego nie da sie ustawic recznie f/2.0 tak jak ogniskowa
    >ustawiam na 55mm.
    A jak zmienisz na 2,8 czy 4 to polecisz do menu przestawiac?
    na wyswietlaczu przy F zawsze bedziesz mial --- i to jest OK, mierzyy dla
    zastanej dziuru bez wzzgledu jak ona sie nazywa.
    >Czy zdrapanie farby rzeczywiscie pomoze?
    Jak nie chesz drapac to musisz znalezc 110 innych sposobow na zwarcie
    stykow.
    Nowa czarna farba z Zenita niestety nie zwiera.
    Wloz na probe folie aluminiowa do pieczenia pomiedzy styki a obiektyw i
    docisnij ja obiektywem do body.

  • 6. Data: 2009-11-01 19:43:50
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Norbert" <x...@h...spam> napisał:

> [...]
    > przez live view to wtedy zdjecia sa dobrze doswietlone bez uzywania
    > kompensacji. Co jest nie tak z pomiarem swiatla gdy uzywam ten obiektyw?

    Jedna z możliwych przyczyn to wpływ światła wpadajacego od strony wizjera.
    Jeśli faktycznie to jest przyczyną, to dla obiektywu M42 (pomiar swiatła
    przy przysłonie roboczej) niedoświetlenie powinno się zwiększać wraz ze
    wzrostem liczby przysłony.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-11-02 09:27:05
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Norbert" <x...@h...spam> napisał w wiadomości
    > Ale dla mnie jest to dziwactwo ze na Av aprat tak dobiera czas ze zdjecie
    Sprawdź najpierw to zdrapanie farby, albo załóż folię aluminiową na styki

    > Inna sprawa o przyslone, ten wystajacy bolec w tym heliosie jak najprosciej
    > zablokowac, nie chce nic niszczyc itd (slyszalem o metodach z
    musisz odkręcić tył obiektywu i na bolec założyć kawałek wkładu od długopisu
    albo inną rureczke, po ponownym dokręceniu będziesz mieć ten bolec cały czas
    wciśnięty.

    > nie powiem w pokoju przy 40W zarowce w lampce da sie robic zdjecia z reki, na
    > ulicy tez nie ma problemu noca w miescie.
    Stabilizacja fajna jest, no i wygląda na to że wysokie ISO również :-)

    Super, że wyjasniła się ta sprawa z zasilaniem i że wszystko dobrze działa.

  • 8. Data: 2009-11-02 13:26:07
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

    "Norbert" <x...@h...spam> wrote in message
> [...]
    > jakoscia. Wszystko super, cudne wysokie ISO, praktycznie bez szumow nawet
    > na 3200,wyzej staram sie nie uzywac,stabilizacja tez daje rade.

    Wystaw, kolego, gdzies jakies fotki, chetnie zobacze :)
    tez sie przymierzam do tego aparatu.

  • 9. Data: 2009-11-02 13:43:14
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

> [...]
    > Mam aparat od kilku dni (w euro rtv agd za 2200 jeszcze w necie
    > zamowilem,teraz juz drozej), ze standardowym kitem i jestem zaskoczony

    Czekaj czekaj, teraz kosztuje właśnie 2199 w euro AGD, a wcześniej kosztował
    2296. *Teraz* jest taniej. Teraz, to znaczy dokładnie od 29.X.,. jeszcze 28
    X. było 2296. Tyle tylko, że teraz wszystkie kolory (w tym czarny) są na
    zamówienie - czyli będą w styczniu.

    A co do akku, to k-x mojej żony zażądał wymiany fabrycznie naładowanych
    eneloopów po 650 fotkach, z połowa pewnie z lampą, część z LV, nakręciła też
    ze cztery filmiki. Na energizerach robi zdjęcia teraz, dojechała do 800 z
    hakiem, (czyli dwieście, z czego znaczna część na niewielkim mrozie) - ale
    nie wiem na ile jeszcze wystarczą, mają ze trzy lata i kilkadziesiąt cykli
    za sobą.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2009-11-02 14:26:51
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > było 2296. Tyle tylko, że teraz wszystkie kolory (w tym czarny) są na
    Nie musi czekać. K-x-y były w Euro po 2199zł, przynajmniej dwie znane mi osoby
    zdążyły kupić w tej cenie. Później zdrozały do 2296zł (w każdym bądź razie około
    2300zł), a teraz znów staniały do 2199zł.