  • 1. Data: 2009-10-30 19:06:57
    Temat: prośba do tych, co kiedyś używali puszek pro analog :)
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>

    Witam,

    potrzebuję zrobić kilka zdjęć na pokładzie katamaranu, pełne morze/
    ocean, przełom listopada i grudnia. Największym problemem jest waląca
    się zewsząd słona woda. Jestem już od dłuższego czasu zdigitalizowany
    i nie mam odpowiedniego sprzętu. Doszedłem do wniosku, że najtaniej
    wyjdzie sprowadzić mi z US sprzęt, zrobić materiał i opchnąć szkło z
    body zamiast dekielka. Zakładam że wyjdę na zero :).

    Mam w związku z tym prośbę do grupowiczów, którzy używali pro puszek w
    ciężkich warunkach - jakie stare analogi się nadają do tej roboty
    (puszka może być manualna/af), do tego jedno szerokie szkło (zakres
    24-35 mm, może być stałka, może być zoom). Jeden warunek - ma
    wytrzymać kilkudniowy regularny morski prysznic.

    wielkie dzięki za pomoc
    marcin

  • 2. Data: 2009-10-30 19:27:15
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości grup
    5g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    > 24-35 mm, może być stałka, może być zoom). Jeden warunek - ma
    > wytrzymać kilkudniowy regularny morski prysznic.

    Nikonos V ;)

    A czemu nie jakiś wodoodporny kompakt?

    JD

  • 3. Data: 2009-10-30 20:22:56
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 30 Paź, 20:06, "http://wszystkoplynie.blogspot.com/"
    <m...@g...com> wrote:
    > Witam,
    . Jeden warunek - ma
    > wytrzymać kilkudniowy regularny morski prysznic.
    >
    > wielkie dzięki za pomoc
    > marcin

    Zobacz sobie tutaj:

    http://cgi.ebay.de/Nikonos-IVa-Unterwasser-Allwetter
    kamera_W0QQitemZ180424335734QQcmdZViewItemQQptZTauch
    zubehör?hash=item2a0220e176

    Pozdrawiam StaM

  • 4. Data: 2009-10-31 19:31:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    http://wszystkoplynie.blogspot.com/ pisze:

    > Mam w związku z tym prośbę do grupowiczów, którzy używali pro puszek w
    > ciężkich warunkach - jakie stare analogi się nadają do tej roboty

    Każdy stary aparat z migawką mechaniczną powinien wytrzymać parę dni. Mi
    5 dni spływu kajakowego i wilgoci nie wytrzymał Pentax ME, ale on ma
    migawkę hybrydową(elektroniczna + mechaniczna). Teraz działa mi tylko B
    i 1/100s.
    Za to Pentax K1000 powinien to wytrzymać. Możesz też kupić sobie
    uszczelnianą cyfrówkę. Jeśli szukasz ochrony od rozpryskującej się wody,
    to najtaniej wyjdzie Pentax K200D + jakiś uszczelniany obiektyw.
    Wszystko to potem możesz sprzedać jako używane i w pełni sprawne (są już
    tanie uszczelniane obiektywy do Pentaksa - 18-55WR i 50-200WR, a także
    drogie * np. 16-50/2.8, 50-135/2.8). Możesz kupić używane, a potem
    sprzedać jako używane body (obiektywów używanych raczej nie dostaniesz).
    Wyjdziesz na tym +/- na 0.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 5. Data: 2009-11-01 10:15:26
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    http://wszystkoplynie.blogspot.com/ pisze:
    > Witam,
    >
    > potrzebuję zrobić kilka zdjęć na pokładzie katamaranu, pełne morze/

    proponuje obejrzec to zdjecie

    http://www.magnumphotos.com/CoreXDoc/MAG/Media/TR3/c
    /5/2/e/PAR212648.jpg

    i caly album Pleine mer, Jean Gaumy-ego

    gorszych warunkow pewnie miec nie bedziesz, wiec jak widac wystarczy
    foliowka na raczej jakikolwiek aparat ;-)

    A.

  • 6. Data: 2009-11-01 12:26:58
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>

> [...]
    >
    > gorszych warunkow pewnie miec nie bedziesz, wiec jak widac wystarczy
    > foliowka na raczej jakikolwiek aparat ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=EyNyCJUgkZE

    coś w ten deseń. Myślałem o foliówce ale się nie sprawdza podobno
    (niezbyt odporne rozwiązanie). Na razie jestem na etapie nikonos/
    obudowa do zdjęć podwodnych...

    marcin

  • 7. Data: 2009-11-01 22:54:19
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Jezeli mozesz unieruchomic pieniadze na jakis czas, to rozwaz poszukanie
    uzywanej cyfrowki Pentaksa.

    Uszczelniane (odporne na warunki, ktore opisujesz, a nie na zanurzenie) sa
    modele K200D, K10D, K20D oraz samsungowe odpowiedniki tych dwoch ostatnich -
    Samsung GX-10 i GX-20. Do tego ktores z wodoodpornych szkiel Pentaksa i
    bedzie OK.

    zobacz to:
    http://www.youtube.com/watch?v=-zooPXbWJis

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 8. Data: 2009-11-02 10:03:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-30 20:06:57 +0100, "http://wszystkoplynie.blogspot.com/"
    <m...@g...com> said:

    > Jeden warunek - ma
    > wytrzymać kilkudniowy regularny morski prysznic.

    Krótkotrwale to wytrzyma to bodaj każde dobre body, większe będą
    problemy w dłuższej perspektywie czasowej. Sól morska działa bardzo
    silnie korozyjnie i ma brzydki zwyczaj wciskać się w każdą szczelinę.
    Po paru takich prysznicach możesz być pewny, że po jakimś czasie
    siądzie mechanika w aparacie. No niby nie będzie to już Twój problem,
    ale...

    Była sobie kiedyś taka firma, która nazywała się Ewa Marine - o, jest dalej:

    http://www.ewa-marine.de/index.php?id=7

    Zainteresuj się ich produktami, może wcale nie wyjść dużo drożej od
    ściągania używanego body ze Stansów.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-11-02 10:55:18
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>

> [...]
    >
    > http://www.ewa-marine.de/index.php?id=7
    >
    > Zainteresuj się ich produktami, może wcale nie wyjść dużo drożej od

    no właśnie rzecz w tym że woda morska od tej w umywalce się nieco
    różni :) te torby wyglądają OK, przyjrzę się im bliżej, dzięki

    marcin

  • 10. Data: 2009-11-02 11:04:11
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>

    On 2 Lis, 11:03, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    >
    > http://www.ewa-marine.de/index.php?id=7
    >
    > Zainteresuj się ich produktami, może wcale nie wyjść dużo drożej od

    Właśnie rzecz w tym że woda morska ma inne właściwości od kranówy :)
    dzięki za namiar. choć to wciąż 200 E... chyba skończę na słodowym :)