  • 21. Data: 2009-10-31 17:37:38
    Temat: Re: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hchila$j8e$1@inews.gazeta.pl...
    > Ten komentarz wyjaśnia wszystko.

    Czyli co np wyjasnia?
    Kwestionujesz przydatnosc 5dmkII do plakatow B1? :-)))
    Rozumiem, ze osiagnales juz taki onanizm sprzetowy, ze bez tylnej scianki z
    milionami pikseli nie wstajesz z fotela?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2009-10-31 18:17:47
    Od: "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > ale dla jego spokojnej dupy spompuj mu to na 600dpi przy pomocy
    > wspomnianego PSa
    > pokryj mu to delikatnym szumem
    > aaa... dobrze by było by plik przed powiększeniem nie był ostrzony
    > a ewentualnie po powiększeniu

    > wydrukuj tak jak proponowano A4 jako crop z Twojego powiększonego pliku
    > czyli fragment Twojego zdjęcia
    > sam oceń czy da rade czy nie
    > ja drukowałem B1 z 11mp - dało rade patrzeć z metra
    > drukowałem 50x70 cm z 6mp
    >

    > przy 21 mp da rade patrzeć z 50 cm
    >
    > a na koniec klientowi pokaż to (zresztą link sobie wsadź w ulubione)
    le-megapikseli.html
    > mi wychodzi ze przy 100 cm plakatu masz 60 cm odległości

    > jeśli klient wymagał 300 dpi to tak
    > ale to zarazem oznacza, że klient nie używa mózgu
    >
    > --
    > pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    > www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
    > www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
    > www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

    Dziękuję za link - będzie mi bardzo pomocny podczas poniedziałkowego
    spotkania z klientem, rzeczywiście kalkulator świetnie obrazuje wszystkie
    graniczne wielkości.
    Wiem, że jakość w fotografii odgrywa bardzo istotną rolę, jednak przy
    trafionych ujęciach ludzie skupiają się bardziej nad przekazem a nie tym czy
    z bliska widać kwadraturę pixeli czy nie.
    Pewnie gdybym na początku sztucznie powiększył obraz w PS-ie, kalendarze już
    dawno byłyby wydrukowane i obie strony byłyby zadowolone.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 23. Data: 2009-10-31 18:34:31
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Pewnie gdybym na początku sztucznie powiększył obraz w PS-ie, kalendarze
    > już dawno byłyby wydrukowane i obie strony byłyby zadowolone.

    Jakosc wazna jest na kazdym etapie produkcji.
    Tylko nie popadajmy w paranoje. Twoje body rejestruje wystarczajaca ilosc
    pikseli do celu, ktory opisujesz.
    Takze sprzetowo nie powinienes miec problemu z realizacja zamowienia.
    Drukarnie z definicji wymagajace 300ppi omijaj szerokim lukiem. Albo mowia
    to na wyrost albo zwyczajnie sie nie znaja...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2009-10-31 18:40:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 18:29:45 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A co do mądrości wszelakich (od tego co pokazuje fotoszop, po
    > pierwiastki kwadratowe, a nawet sześcienne) - zrobić możliwie
    > najdokładniej materiał (jeśli wycinany, to z możliwie najmniejszym
    > marginesem, czasem wręcz po przekątnej - kłania się liveview),
    > powiększyć bspline, pokryć szumem, zarzekać się, za z cyfrowej Mamiyi.
    > Klienci, dla których autorytetem jest Photoshop można spokojnie wciskać
    > baje o średnich ściankach. Będą szczęśliwsi szerząc dookoła nowiny
    > jakie to cuda z tych średnich formatów.

    Pitu pitu. Po drodze jest jeszcze detep, który jeśli z pojęciem, po
    pierwszym rzucie oka powie czy to ściema. Bo to naprawdę widać. Ale
    cóż, żyjemy w czasach prymatu bylejakości.

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-10-31 18:49:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 18:37:38 +0100, "Quent" <x...@x...com> said:

    > Czyli co np wyjasnia?

    Że nie masz pojęcia o tym, czym i jak się takie rzeczy robi naprawdę
    dobrze. Nie powiem "profesjonalnie", bo wedle jednej z definicji
    wystarczy za coś brać pieniądze, aby za takowego być uważanym.

    > Kwestionujesz przydatnosc 5dmkII do plakatow B1? :-)))

    Na offsetowe B1 - owszem. Wyjdzie kupa, jaką oczywiście bez trudu można
    znaleźć w wielu miejscach.

    > Rozumiem, ze osiagnales juz taki onanizm sprzetowy, ze bez tylnej
    > scianki z milionami pikseli nie wstajesz z fotela?

    Gdy ma to praktyczne uzasadnienie - owszem. Ale ja akurat z tych,
    którzy doskonale wiedzą jak powinien wyglądać _dobry_ materiał i jak
    mam do czynienia z jakościowym chłamem, to nazywam to po imieniu.
    Tak BTW - akurat plakat B1 to jeden z najbardziej wymagających
    rozdzielczościowo rodzaji materiałów i od zawsze do tego używało się
    minimum średniego formatu. A żeby było naprawdę ładnie, to sięgało się
    i po wielki. Nie mam pojęcia skąd się bierze to idiotyczne przekonanie,
    że "lustrem za 10 albo i 20k można zrobić wszystko", ale dowodzi
    poniekąd słuszności części podśmiechujek, ze strony miłośników analoga.

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-10-31 18:50:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 17:28:44 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > [...]
    >
    > I w taki oto sposób umiera jakość.
    > Nie tylko w fotografii jako obrazie.

    Święte słowa.

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-10-31 18:51:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Pitu pitu. Po drodze jest jeszcze detep

    Ale tu klient to nie detep.

    > pierwszym rzucie oka powie czy to ściema. Bo to naprawdę widać. Ale cóż,
    > żyjemy w czasach prymatu bylejakości.

    Owszem, żyjemy.
    Bardzo chętnie pstryknąłbym jakiegoś lf. Tylko kto mi za to zapłaci? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-10-31 19:03:04
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    de Fresz wrote:

    > Pitu pitu. Po drodze jest jeszcze detep, który jeśli z pojęciem, po
    > pierwszym rzucie oka powie czy to ściema. Bo to naprawdę widać. Ale
    > cóż, żyjemy w czasach prymatu bylejakości.

    I tu chyba mamy taką bylejakość, szkoda kasy na DTP. Zapewne klient
    (który chce taniej i komunikuje się bezpośrednio z drukarnią) oraz
    drukarnia (która chce klienta, bez kwalifikacji, byle zapłacił)
    produkują klasyczną specyfikację: "300 dpi TIFF CMYK" - nie za dużo na
    foto, od bidy styknie na teksty rich-black :)
    Szkoda czasu na jałowe dyskusje, niech przesampluje do 300 ppi,
    widocznej szkody raczej nie narobi.

    Grzegorz

  • 29. Data: 2009-10-31 19:03:30
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    de Fresz wrote:
    > Bzdura.

    > Bzdura po raz drugi.

    > ...i wygeneruj śliczną kupę.

    > Bzdura po raz kolejny.

    ja mam tylko takie jedno pytanie - drukowałeś Ty kiedyś coś dużego?
    tak jak już w wątku napisano - drukarnie które wymagają 300dpi trzeba omijać
    szerokim łukiem
    tam pracują absolwencji policealnych studiów graficznych
    znam takich absolwentów i osoby które ich uczą tej tajemnej wiedzy
    słynne 300dpi jest już dziś wyryte w mózgu tak samo jak uwielbienie do
    kolejek do lekarza

    plakat 175 lpi - weź no... po co?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 30. Data: 2009-10-31 19:06:55
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    JA wrote:

    > [...]
    >
    > I w taki oto sposób umiera jakość.
    > Nie tylko w fotografii jako obrazie.

    w ten sposób rozpoczyna się myślenie
    myślenie, że skoro walimy liniaturę 100 to nie trzeba walić 300 dpi i dawać
    zarobić osobie która pompuje pixele na skanerze...

    > Jan w wątku "O serwisie w ogólności i w szczególności" żali się na
    > ogólny upadek DOBREGO produktu, nad którym zwycięża TANI produkt.

    rozsądny - z punktu widzenia jakościowego i finansowego
    luksus jest wciąż dostępny więc zadam Ci pytanie - z usług jakiego banku
    korzystasz?
    zapewne masz konto w noble banku i płacisz za taką obsługę odpowiednie
    pieniądze...

    to było pytanie retoryczne...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk