eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?Re: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?
  • Data: 2013-01-17 21:07:21
    Temat: Re: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
    > Myślałem że ślepnę na starość, ale jeszcze nie. Tzn Xsara którą jeżdżę
    > bardzo słabo świeci. żarówki philips+70% nie poprawiają sytuacji. Planuje zamiast
    > tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej?
    Wałkowane tutaj wiele razy. Czy się będzie czepiać czy nie - zależy jak
    bardzo "druciarsko" to wykonasz.
    1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
    bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
    2) masz klosze "gładkie", a wiązkę światła kształtuje "tylne lustro", i
    j.w. wkładasz HID z ruchomą przesłoną/palnikiem
    3) masz klosze "gładkie", demontujesz całą lampę, rozbierasz i w miejsce
    żarówki H4 zakładasz "zestaw soczewkowy" (o ile się w lampie mieści)
    który zawiera palnik hid i cały układ optyczny jak w reflektorze soczewkowym
    4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego" z
    dwoma żarówkami (soczewka na krótkie, H7? i osobna żarówka h1 lub h7 na
    długie), i w tym zestawie soczewkowym zmieniasz żarówkę na palnik HID.

    Sensowne rozwiązania to tylko 3) i 4). I szczerze polecam dodanie
    spryskiwacza świateł, by utrzymać je w czystości.

    Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na
    drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie
    daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać
    reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

    Rozwiązanie 2) jest ostrym druciarstwem, podobnie jak 1) nie daje się
    dobrze ustawić "linii światła", ale trochę mniej razi po oczach jak
    reflektory są nowe i sprawne (choć policja widzi od razu że to
    druciarstwo i może zatrzymać auto i dowód)

    Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
    fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
    Przy kloszach ryflowanych odpada całkowicie, bo paski na szybce
    zniekształcą wiązkę światła.

    Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
    swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
    jeszcze kupić zestaw hid h7...

    Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
    oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: