  • Data: 2013-01-17 22:55:47
    Temat: Re: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 20:29:14 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Klosze. no właśnie.
    > jakieś takie lekko matowe. Plastik jakiś zamiast szybki. Zrobiłem numer
    > kaskaderski i umyłem od środka lampy! chemią taką mocną i wodą.

    Takie rzeczy myje się samą wodą, albo delikatną chemią - smołą tego nie
    miałeś ubrudzonego, raczej przykurzone i pewnie wystarczyło wypłukać.
    Jeżeli plasik zmatowiał to trzeba wymienić na nowy (jak się da go
    demontować, a klosz jest gładki, to można spróbować kupić lampy z anglika
    jako dawcę klosza).
    Niektórzy to polerują, ale trzeba pamiętać o zabezpieczeniu poliwęglanu
    przed promieniowaniem UV.
    A na przyszłość nie szorować lamp od zewnątrz, to nie będą matowieć (z
    powodu zdarciu warstwy chroniącej poliwęglan przed promieniowaniem UV).

    > minimalnie się poprawiło świecenie, ale tak ledwie zauważalnie,
    > natomiast sam wygląd reflektora - bardzo.

    Jeszcze zrób taki eksperyment, że otwórz boczną szybę w drzwiach i wystaw
    przez nią głowę - jak w tym momencie się wyraźnie poprawi, to znaczy że
    masz brudną albo porysowaną przednią szybę, a nie problem z lampami.

    > Co mi z tego. Planuje zamiast
    > tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej?

    Nie nie będzie - jak samochód ma lampy soczewkowe to jeszcze jakoś tam to
    świeci, ale jak klasyczne reflektory z odbłyśnikiem to jest tragedia.

    > Czy policja się będzie czepiać?

    Tak, DR stracisz jak tylko miniesz się z radiowozem, bo oślepiał będziesz
    jakbyś jechał na światłach drogowych.

    Sądzę że masz problem nie ze źródłem światła (żarówkami), a całą resztą -
    matowymi lampami, może również szybą.