  • 11. Data: 2009-09-08 13:14:50
    Temat: Re: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Benek wrote:
    > Mam już rewelacyjny obiektyw Zuiko 14-54 II z detekcją kontrastu oraz od
    > ok. 3 lat Olympus E-500.
    > Myślę nad zamianą E-500 na E-630 który ma zupełnie skrajne oceny
    > (zagraniczna prasa pisze o dobrej dyamice tonalnej (lepszej niż D500
    > oraz Sony F700 a fotopilis przeciwnie....)
    > Testował ktoś te 2 aparaty ?
    > W E-500 podobają mi sie kolory chciałbym nie mieć gorszych w E-620

    A musisz zmieniać? Ja bym sobie zostawił tego E500 i po prostu dokupił E630 do
    zastosowań gdzie przydaje się wyższe ISO i LV.

    Tak w ogóle to poleciłbym ci opchnięcie całego zestawu i zakup Nikona ale
    piszesz o kolorach...

  • 12. Data: 2009-09-08 18:21:44
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 7 Wrz, 21:42, "Benek" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Sony F700 a fotopilis przeciwnie....)
    > Testował ktoś te 2 aparaty ?
    > W E-500 podobają mi sie kolory chciałbym nie mieć gorszych w E-620

    Czego brakuje Ci w E-500?
    Czego oczekujesz po E-620?

    Wyższych skutecznych ISO przynajmniej ISO 800, lepszego pomiaru światła aby
    przy kontrastowych bardzo scenach (jasne skały, zabytki przy ostrym świetle)
    nie było przepałów które czasem muszę korygować o -0,3 EV, przydała by się
    stabilizacja no i kolorki tak naturalne jak w kultowym E-500 który był na
    matrycy Kodaka..
    Trochę poczytałem i wychodzi że żaden aparat tego systemu nie spełnia
    wszystkich kryterii :( byłem już nawet nastawiony na E-30 ale wychodzi że to
    też straszny szumofon o kiepskiej dynamice.

  • 13. Data: 2009-09-08 18:23:58
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > E630 do zastosowań gdzie przydaje się wyższe ISO i LV.
    >
    > Tak w ogóle to poleciłbym ci opchnięcie całego zestawu i zakup Nikona ale

    Myślałem o zmianie ale musiałbym bym sprzedać mojego Zuiko 14-54 II
    (2.8-5,6) a w cenie 2200zł nie dostanę lepszego, uszczelnionego szkła dla
    innego systemu.

  • 14. Data: 2009-09-08 19:06:50
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Benek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkich kryterii :( byłem już nawet nastawiony na E-30 ale wychodzi że
    > to też straszny szumofon o kiepskiej dynamice.

    Ty to masz (za przeproszeniem) szumofon w glowie. Kolejny sprzetowy
    onanista, ktory analizuje piksele w 1:1 na monitorze zamiast robic zdjecia?
    Przesiadlem sie z E-520 na E-30 i jesli chodzi o dynamike to jest spora
    roznica na korzysc tego ostatniego oczywiscie. I to widac przy kazdym
    jednym zdjeciu, nie mowiac juz o tych kontrastowych, robionych przy pelnym
    sloncu.

    Thomas

  • 15. Data: 2009-09-08 20:17:58
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Wrz, 20:21, "Benek" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wszystkich kryterii :( byłem już nawet nastawiony na E-30 ale wychodzi że to
    > też straszny szumofon o kiepskiej dynamice.

    Nie obraź się, ale gadasz straszne pierdoły ...
    Mam E-1, E-300 (to samo co E-500 poza innym LCD i wizjerem) oraz E-3.
    Fotki z wszystkich puszek na odbitkach A4 wyglądają bardzo podobnie.
    Na A4 nie widać śladów szumu przy ISO 1600 na fotkach z E-1 i E-300.

    Mając 14-54 zazwyczaj nie ma potrzeby wyskakiwać poza ISO 800.

    Jeśli chcesz koniecznie dowartościować się sprzętem, to kup sobie
    Canona 7D lub Nikona D700, D3 lub conajmniej D300, wtedy nie będziesz
    mógł nic zwalić na sprzęt. Będziesz mógł się skupić na istocie
    problemu: fotografie.

  • 16. Data: 2009-09-08 20:43:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Benek:

    > Myślałem o zmianie ale musiałbym bym sprzedać mojego Zuiko 14-54 II
    > (2.8-5,6) a w cenie 2200zł nie dostanę lepszego, uszczelnionego szkła dla
    > innego systemu.

    Uszczelnionego nie dostaniesz...

    Ale wygląda mi na to, że Olympus porzuca już E-system na rzecz micro 4/3.

    Rok temu sytuacja była zgoła inna, wychodził E-30 i można było mieć nadzieje
    na rozkwit systemu. Od tamtego czasu w Olympusie pracują wyłącznie
    marketingowcy. Już nawet nie pamiętam numerów tych wynalazków w które mutują
    E420 i E520. Teraz znowu coś wypuszczają, chyba okrojonego E620 (?).
    Przecież to jest jakaś kpina z ludzi którzy pokupili od nich szkła za
    kilkanaście tysięcy i zostali na lodzie z śmiesznym E3.

  • 17. Data: 2009-09-08 20:46:29
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > Przecież to jest jakaś kpina z ludzi którzy pokupili od nich szkła za
    > kilkanaście tysięcy i zostali na lodzie z śmiesznym E3.

    Eee, a co Ty bys chcial ze szkiel do 4/3 jeszcze. Tam wszak wszystko co
    potrzebne to jest :)

    Thomas

  • 18. Data: 2009-09-08 21:11:21
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Masz zdjęcia z E3 i E500 porównawcze ?
    Chciałbym obejrzeć fotki tej sceny przy takich samych nastawach :)
    Na innym forum doradzili mi że nie ma sensu wymiana i bąć tu mądry...
    W sumie to mogę zaczekać, aparat najczęściej wykorzystywany jest w porze
    letniej bo w tedy się wyjeźdza w ciągu roku też ale to już bardziej z lampą
    (Metz 48AF1), może Olympus wymyśli nowe lustrzanki która będą już bardziej
    porównywalne z konkurencją.

  • 19. Data: 2009-09-08 21:32:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Benek pisze:
    > może Olympus wymyśli nowe lustrzanki która będą już
    > bardziej porównywalne z konkurencją.

    Lustrzanki Olympusa niczym nie odstają od konkurencji (no, może brakiem
    filmów jak na razie), a z drugiej strony nie zawsze da się porównać ze
    względu na pewną cechę(a nie wadę) aparatów systemu 4/3. Założono w nim,
    że matryca ma mieć rozmiar 1/4 matrycy aparatów "pełnoklatkowych", czyli
    ma w przybliżeniu 14x18mm. Wiążą się z tym pewne niedogodności (mały
    wizjer - do wyeliminowania poprzez użycie dobrego, jak w Panasoniku G1,
    wizjera elektronicznego), mniejszych rozmiarów piksel, przez co
    teoretycznie są większe szumy, chociaż Canon 7D chyba już dogonił 12mpx
    Olympusy w kwestii rozmiarów piksela, i pewnie jeszcze coś by się znalazło.
    Zaletą jest możliwość (teoretyczna, bo nie zawsze wykorzystywana - E400
    vs. E-3) wyprodukowania aparatu mniejszego od konkurencji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 20. Data: 2009-09-08 22:40:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:
> [...]
    > Fotki z wszystkich puszek na odbitkach A4 wyglądają bardzo podobnie.
    > Na A4 nie widać śladów szumu przy ISO 1600 na fotkach z E-1 i E-300.

    Na A4 nie widać żadnych szumów nawet z komórek, bo tak działa papier :)
    I nie zmieniaj znowu nicka, bo to nic nie da :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl