    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Date: Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200

    On Fri, 13 Sep 2024 17:27:57 +0200, Myjk wrote:
    > Fri, 13 Sep 2024 12:23:17 +0200, J.F

    > Gdyż ponieważ dlaczego nie?

    Bo perpetum mobile by z tego wyszło.

    > Kupa śmiesznego.
    > O ile podnoszą opory powietrza ekrany dźwiękochłonne?

    Ekrany energii nie produkują.

    Ale to trywialnej teorii, bo w lepszej ... działanie podobne, a nawet
    większe, więc może i podnoszą straty.

    Jest też jednak wersja, ze wiaterek od samochodów powstaje, wymaga
    dostarczenia energii ... a co się z nim dalej dzieje, to już
    nieistotne.

    IMO - samochód musi "rozepchnąć" powietrze, więc utrudnienie tego
    rozepchnięcia, np przez turbinki w poblizu drogi, powinno zwiększyć
    opory. Ale czy o istotną wartość, to sie już nie wiem. Raczej niedużą.
    Ekrany jakby bardziej utrudniają, chyba, ze dalej od drogi.

    > No właśnie, czyli można zasilić samochody elektryczne.

    O ile będą spalinowe na drodze. A jak marzenia się spełnią, i ich już
    nie będzie? Albo powiedzmy 90% to będą elektryki ?

    > Skoro tak, to jak w ogóle możesz pamietać
    > czy jest wiatr od samochodów czy nie ma?

    Nie tylko autostrady są w Polsce.
    Ale czasem to wręcz czuję jak przejezdzam obok tira ...

    J.