eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
  • Data: 2014-10-20 21:20:55
    Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-10-19 23:27, Sylwester Zarębski wrote:
    > Ogólnie nieprawda, chyba że mówisz wyłącznie o branży foto - jej nie
    > śledziłem. Ostatnio wałkowałem temat dodatkowych ubezpieczeń opon i
    > takich ogólnych zapisów tam nie znajdziesz. Albo inaczej, są podobne
    > zapisy, gdzie explicite i w formie bardzo szczegółowej jest wymienione
    > co nie podlega gwarancji, bez ogólników typu "błędne użytkowanie".

    Napisałem bardzo wyraźnie *karta gwarancyjna*, ponieważ to ubezpieczenie
    ze swoimi warunkami jest bardzo wyraźnie przedłużeniem gwarancji.

    Inaczej mówiąc: ubezpiecza Cię właściwie TYLKO od niepełnej wartości
    sprzętu wynikającej z wady fabrycznej. I tylko pod waruniem prawidłowego
    użytkowania. To są zapisy żywcem wyciągnięte z karty gwarancyjnej.
    Ponadto (podobnie jak gwarancja) ubezpieczenie pokrywa wyłącznie koszty
    naprawy/wymiany sprzętu.

    U prawie każdego ubezpieczyciela w Polsce możesz kupić polisę, która
    będzie Cię chroniła przed zdarzeniami przypadkowymi (zwarciem, zalaniem,
    pożarem) i przed Twoją nieuwagą/głupotą (upuszczenie, podpięcie złego
    obiektywu itp. - oczywiście nie celowe :)). Jeśli jesteś przedsiębiorcą
    (jak Marek) możesz też kupić sobie ubezpieczenie ochrony zysku lub
    niewywiązania się z kontraktu. Itp itd.

    > Dlatego dobrze, że Marek zwrócił uwagę na taki podejrzany proceder, bo
    > zapewne niejeden klient skusi się na propozycję bez dokładnej analizy,
    > aby później zostać na lodzie.

    Podejrzany proceder?
    Produkt to produkt. Sony ma prawo go oferować, a firma X - sprzedawać.
    Produkt został dopuszczony do sprzedaży przez brytyjski nadzór, czyli
    jest zgodny z ich prawem.

    Produkt oferuje to, co jest zawarte w jego warunkach (który jest
    załącznikiem do umowy). Bardzo mi przykro, że nie wszystko jest w XXI
    wieku tak proste jak kupno gruszek na targu, ale taka jest natura
    usług finansowo-ubezpieczeniowych. Przy zakupie nabywasz jakieś prawa,
    więc idiotyzmem byłoby nie zapoznać się z warunkami.

    A czy Sony.pl (lub firma X) postępuje fair nie informując wielkimi
    literami, że ten produkt jest marny? Oczywiście. Ma działać na swoją
    szkodę?
    A sprzedawca gruszek na targu powie Ci, że leżą od tygodnia?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: