eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?Re: Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.190
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
    Date: Fri, 8 Nov 2024 10:16:42 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vgkktq$pbh$1@news.chmurka.net>
    References: <3fTWO.128060$hP51.16054@fx08.ams1> <vgilpc$lep$1@news.chmurka.net>
    <tPdXO.132080$3UEf.55039@fx06.ams1>
    <180ofu884eisx.1e2x1ke9sjl3d$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: j...@o...pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 8 Nov 2024 09:16:42 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.190"; logging-data="25969";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:yehxHLzNx1x2Wgg03IujDCGgZuI=
    sha256:S3lLVZYVj+S4z6SJXLD8eu48nXwkluycfSCILGODiuE=
    sha1:NF8Xt93jk//zotyWS7/6MEl8nyU=
    sha256:RE2v0CJQt0U7AiHwcHwCvFUKCSJaWgXDBcO54Betugw=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <180ofu884eisx.1e2x1ke9sjl3d$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725871
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 8.11.2024 o 09:38, J.F pisze:
    > On Fri, 08 Nov 2024 01:28:57 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2024-11-07, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    >>> Nie sądzę by skrzynia biegów w XXI wieku była inaczej zaprojektowana,
    >>> jak właśnie do hamowania silnikiem. To *chyba* nie wymaga jakichś
    >>> inżynierskich czy księgowych zabiegów tajemnych. Ale skrzynia to sprawa
    >>> wtórna, ciekawe jak reaguje sterownik silnika na pojawienie się
    >>> zewnętrznego momentu napędowego, jak szybko odcinane jest paliwo, zapłon
    >>> etc.
    >>
    >> A jeśli to czasami takie hamowanie, że na mokrej jezdni może być i
    >> poslizg? Rozumuję tak: tam są jakieś łożyska, pierścień zewnętrzny jest
    >> nieruchomy. Czy przy hamowaniu/przyspieszaniu działąją tam siły w tych
    >> samych kierunkach/miejscach? Zresztą nie upieram się, że to musi być w
    >> skrzyni.
    >
    > Głowny opór stawia silnik.
    > I może być on przez chwilę dość duży, jeśli ktos np wrzuca dwójkę i
    > puszcza sprzęgło, a prędkość taka, że silnik musi np nagle wejsc na
    > 4000 obr.
    >
    > Ale w praktyce na mokrej jezdni to się chyba nie zdarza, przynajmniej
    > nie mnie. Co innego śnieg/lód.
    >
    > Jeszcze gorzej na 1 biegu, ale czy tak wrzucacie ?
    Raczej ciężko wrzucić w normalnej skrzyni która nie ma synchronizatora na 1.


    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: