-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out1.kab
elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!spln!extra.newsguy.com!
npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-medi
a.com!postnews.google.com!x3g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: Jackare <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Tue, 6 Apr 2010 16:18:02 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 96
Message-ID: <0...@x...googlegroups.com>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<1...@g...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
<6...@3...googlegroups.com>
<12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl>
<c...@y...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.73.80.3
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1270595883 18283 127.0.0.1 (6 Apr 2010 23:18:03 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Apr 2010 23:18:03 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: x3g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=89.73.80.3;
posting-account=owSyOgoAAAB7KK8IaEDTSt_qfaeN3g7s
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270784
[ ukryj nagłówki ]On 6 Kwi, 23:50, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
>
> Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz,
> zdradzę Ci wielka tajemnicę - są uwaga, zawory zwrotne.
>
Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku
komplikacja która nic nie daje. W hydroforze ciśnienie zapewnia
jeszcze membrana i zawory przeciwzwrotne są tym cisnieniem dodatkowo
domykane. W silniku byłoby to tylko statyczne ciśnienie wywierane
przez masę wody. Nie ma w tym specjalnego ani celu ani sensu. Lepiej
sprawdza się pompa ssąco tłocząca.
Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z
wody powinno się opróżnić z cieczy chłodzącej. Zaleca to (wręcz
wymaga) każdy producent. Zaleca też by zrobić to przez "odcieknięcie"
bo "przedmuchanie" pracującym silnikiem to najdroższy z możliwych
sposobów. Wszystkie te zwrotno-blokujące systemy tylko by w tym
przeszkadzały.
> Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechu
> niekoniecznie musi być ponad linia wody.
>
Ale ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w
rzeczywistych istniejących rozwiązaniach robi. Jeżeli poobserwujesz
łodzie i statki zauważysz że nawet jeżeli woda chłodząca nie jest
kierowana do wydechu, to i tak jest wypuszczana poza łódź ponad linią
zanurzenia statku.
> > W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem
> > wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno -
>
> Nie mam otwartego. mam zamknięty.
>
Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z
zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy.
> Oczywiście, może. Tylko musisz pod silnikiem ognisko zapalić.
> Skąd weźmiesz energię potrzebną do zagotowania wody, kiedy silnik nie
> pracuje. napieraj.
>
zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do
wrzenia i szybko ją wylej (zamiast czajnika może być automat do
jajek). A potem nalej nieco zimnej wody na grzałkę lub płytę grzewczą.
Co się dzieje? TAAAAK! Woda skwierczy, wrze i na tychmiast
odparowuje. Pali się ognisko? Grzałka jest załączona ? Nic z tych
rzeczy, przecież wszystko jest wyłączone
Podobnie dzieje sie w silnku który po ciężkim i długim obciążeniu
stanie i odpłynie z niego woda. Nie ma czynnika odbierającego energię
cieplną więc skumulowana wokół komór spalania, cylindrów i kanałów
wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim
zostanie wypromieniowana jest w stanie gotować i odparowywać
niewielkie ilości wody pozostałe w kanałach układu chłodzenia. Nie
całą masę wody jaka może zalegać układ tylko to co pozostaje a jest
tego niewiele bo po zatrzymaniu silnika natychmiast zaczyna się odpływ
cieczy z najwyżej położonych punktów zaś grzanie i parowanie tylko ten
odpływ przyspiesza, stąd jak pisałem dobrze jest łódź po inetnsywnej
pracy pozostawić na wolnych obrotach tak by "świeża" woda przejęła
nadmiar energii cieplnej skumulowany w silniku i odprowadziła go do
jeziora.
Jak dużym obciążeniom podlega silnk np typu small block w łodzi
wystarczy się przekonac czytajac wymagania producenta dotyczące
wymiany oleju. Np Correct Craft wymaga aby olej silniku był
wymieniany co 50 (pięćdziesiąt) motogodzin pracy silnika. Pięćdziesiąt
motogodzin wykręcaliśmy w klubie w jeden, góra dwa tygodnie w cyklu
treningowym i maksymalnie w tydzień jeżeli trafiały się zawody. Dla
porównania w samochodzie oleje wymienia się co rok-dwa lata lub po
przejechaniu dystansu 15-30 tys km w zależności od producenta i typu
silnika Przyjmując średnią prędkość jazdy 60 km/h dystans 15 tys km to
250 motogodzin pracy a dystans 30 tyś km to 500 motogodzin pracy i tu
między innymi wychodzi różnica pomiędzy pracą na średnim zakresie
obrotów a ciągłym żyłowaniem silnika na pełnych obrotach jak to ma
miejsce w motorówkach.
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.10 09:35 Jurand
- 07.04.10 09:56 Jurand
- 07.04.10 18:24 Plumpi
- 07.04.10 18:29 Plumpi
- 07.04.10 19:00 Plumpi
- 07.04.10 19:09 Plumpi
- 07.04.10 19:18 Plumpi
- 07.04.10 19:29 Plumpi
- 08.04.10 00:07 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 00:08 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 00:14 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 00:24 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 05:27 Jackare
- 08.04.10 08:05 Jurand
- 08.04.10 23:32 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody