eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Data: 2010-04-08 23:32:26
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 8 Apr 2010 08:05:51 +0200, Jurand napisał(a):

    >>
    >> Woda z By-passu nie wyleci do jeziora, tylko z powrotem do pompy wody.
    >
    > Chyba jak ją o to będziesz prosił.


    Chyba jednak nie, bo kiedy termostat jest zimny, to masz zamknięty dolot z
    chłodnicy (w łajbie - zza burty) i otwarty dolot do tejże z bypassu. Tyle
    wody ile pompa w silnik wtłoczy, tyle samo przez bypass zassa.

    > Sytuacja bowiem jest taka - masz jeden wlot i jeden wylot wody z silnika.

    Istotnie. Plus na silniku bypass.

    > Chodzi mi o te "króćce", które wystają bezpośrednio z głowicy, czy też
    > bloku - jak sobie tam wolisz wyobrazić ;)

    No to masz kiepski silnik, ten V6 z granady miał więcej ;)

    > Układ, który sugerujesz, że zadziała, to układ otwarty, w którym na wlocie
    > masz wpływającą do termostatu wodę z jeziora plus wodę z bypassu - w
    > zależności od temperatury wody z bypassu masz otwarty jeden lub drugi zawór
    > termostatu. Rozpatrujesz więc 2 przypadki:

    Jak widzę, masz kłopoty z wyobraźnią, może jednak narysuję.

    Na zimno jest tak:

    ########
    wlot ######## wylot
    P===-=#silnik#======
    | ######## |
    | |
    | |
    +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
    | T bypass
    |
    |
    ^ woda zimna

    Termostat zamknięty od strony zimnej, otwarty od strony bypassu, woda krąży
    w obiegu pompa-silnik-bypass-pompa

    Kiedy silnik się rozgrzeje jest tak:

    ########
    wlot ######## wylot
    P===-=#silnik#======
    | ######## |
    | |
    | |
    +-[ |-|]================+=>=========> wylot wody
    | T bypass
    |
    |
    ^ woda zimna

    Termostat otwiera dolot wody zimnej, woda leci od wloty przez pompę do
    silnika, potem wylatuje na zewnątrz.

    Oczywiście, termostat nigdy nie otwiera się na tyle, żeby zablokowac
    całkowicei bypass, zawsze część wody leci przezeń, dzięki czemu za
    termostatem masz stałą temperaturę. Termostat działa tak, jak bateria
    termostatyczna w łazience.

    > Teraz wytłumacz mi, o mistrzu sterowania obiegiem wody, w jaki sposób chcesz
    > przekonać tą wodę, żeby z bypassu nie spieprzała do jeziora, tylko grzecznie
    > do tego bypassu wróciła?

    Jak powyżej. Ja wiem, że Granada to dla Ciebie zbyt skomplikowana
    maszyneria, a przeczytanie ze zrozumieniem tego, co napisałem to już ponad
    Twe siły, ale może jednak spróbujesz? Clou w tym, że termostat nie ma
    jednej tarczki blokującej, a dwie, są to dwa zawory połączone ze sobą,
    kiedy jeden się zamyka, to drugi otwiera.

    Co więcej, taki układ powoduje, że silnik szybko się nagrzewa, a po
    nagrzaniu nei następuje żaden udar termiczny, jak ma to w przypadku
    rozwiązań tanioprostych stosowanych w obecnych szmelcwagenach. No ale
    kiedyś silnik miał przejechać 20 lat, a teraz byle gwarancję....

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: