-
Data: 2010-04-07 01:18:02
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Jackare <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 6 Kwi, 23:50, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
>
> Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz,
> zdradzę Ci wielka tajemnicę - są uwaga, zawory zwrotne.
>
Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku
komplikacja która nic nie daje. W hydroforze ciśnienie zapewnia
jeszcze membrana i zawory przeciwzwrotne są tym cisnieniem dodatkowo
domykane. W silniku byłoby to tylko statyczne ciśnienie wywierane
przez masę wody. Nie ma w tym specjalnego ani celu ani sensu. Lepiej
sprawdza się pompa ssąco tłocząca.
Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z
wody powinno się opróżnić z cieczy chłodzącej. Zaleca to (wręcz
wymaga) każdy producent. Zaleca też by zrobić to przez "odcieknięcie"
bo "przedmuchanie" pracującym silnikiem to najdroższy z możliwych
sposobów. Wszystkie te zwrotno-blokujące systemy tylko by w tym
przeszkadzały.
> Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechu
> niekoniecznie musi być ponad linia wody.
>
Ale ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w
rzeczywistych istniejących rozwiązaniach robi. Jeżeli poobserwujesz
łodzie i statki zauważysz że nawet jeżeli woda chłodząca nie jest
kierowana do wydechu, to i tak jest wypuszczana poza łódź ponad linią
zanurzenia statku.
> > W silniku w samochodzie masz układ otwarty ze zbiornikiem
> > wyrównawczym. Samo to jest jakąś stabilizacją termiczno -
>
> Nie mam otwartego. mam zamknięty.
>
Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z
zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy.
> Oczywiście, może. Tylko musisz pod silnikiem ognisko zapalić.
> Skąd weźmiesz energię potrzebną do zagotowania wody, kiedy silnik nie
> pracuje. napieraj.
>
zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do
wrzenia i szybko ją wylej (zamiast czajnika może być automat do
jajek). A potem nalej nieco zimnej wody na grzałkę lub płytę grzewczą.
Co się dzieje? TAAAAK! Woda skwierczy, wrze i na tychmiast
odparowuje. Pali się ognisko? Grzałka jest załączona ? Nic z tych
rzeczy, przecież wszystko jest wyłączone
Podobnie dzieje sie w silnku który po ciężkim i długim obciążeniu
stanie i odpłynie z niego woda. Nie ma czynnika odbierającego energię
cieplną więc skumulowana wokół komór spalania, cylindrów i kanałów
wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim
zostanie wypromieniowana jest w stanie gotować i odparowywać
niewielkie ilości wody pozostałe w kanałach układu chłodzenia. Nie
całą masę wody jaka może zalegać układ tylko to co pozostaje a jest
tego niewiele bo po zatrzymaniu silnika natychmiast zaczyna się odpływ
cieczy z najwyżej położonych punktów zaś grzanie i parowanie tylko ten
odpływ przyspiesza, stąd jak pisałem dobrze jest łódź po inetnsywnej
pracy pozostawić na wolnych obrotach tak by "świeża" woda przejęła
nadmiar energii cieplnej skumulowany w silniku i odprowadziła go do
jeziora.
Jak dużym obciążeniom podlega silnk np typu small block w łodzi
wystarczy się przekonac czytajac wymagania producenta dotyczące
wymiany oleju. Np Correct Craft wymaga aby olej silniku był
wymieniany co 50 (pięćdziesiąt) motogodzin pracy silnika. Pięćdziesiąt
motogodzin wykręcaliśmy w klubie w jeden, góra dwa tygodnie w cyklu
treningowym i maksymalnie w tydzień jeżeli trafiały się zawody. Dla
porównania w samochodzie oleje wymienia się co rok-dwa lata lub po
przejechaniu dystansu 15-30 tys km w zależności od producenta i typu
silnika Przyjmując średnią prędkość jazdy 60 km/h dystans 15 tys km to
250 motogodzin pracy a dystans 30 tyś km to 500 motogodzin pracy i tu
między innymi wychodzi różnica pomiędzy pracą na średnim zakresie
obrotów a ciągłym żyłowaniem silnika na pełnych obrotach jak to ma
miejsce w motorówkach.
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.10 09:35 Jurand
- 07.04.10 09:56 Jurand
- 07.04.10 18:24 Plumpi
- 07.04.10 18:29 Plumpi
- 07.04.10 19:00 Plumpi
- 07.04.10 19:09 Plumpi
- 07.04.10 19:18 Plumpi
- 07.04.10 19:29 Plumpi
- 08.04.10 00:07 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 00:08 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 00:14 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 00:24 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 05:27 Jackare
- 08.04.10 08:05 Jurand
- 08.04.10 23:32 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz