eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Sun, 14 Feb 2010 23:56:31 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 44
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <4...@f...googlegroups.com>
    <hl9o4g$iou$1@news.onet.pl> <hl9s8h$tsu$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@p...pl> <hl9vts$6he$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-230-112.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1266191791 15011 77.254.230.112 (14 Feb 2010 23:56:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 23:56:31 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582097
    [ ukryj nagłówki ]

    Jerry1111 napisał:

    >>>> Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
    >>>> zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
    >>
    >>> A co złego w webasto? Gorzej z klimatyzacją w lecie. Chyba żeby ten
    >>> EEStor. Tam się ma mieścić 50kWh w stukilogramowym klocku. To jest
    >>> tyle, co w średnim baku benzyny (po uwzględnieniu sprawności spalania
    >>> w silniku tłokowym).
    >>
    >> Coś źle policzyłeś - Silnik Lanosa 1.6 16V ma maksymalne spożycie
    >> rzędu 33l/h czyli bak starcza na półtorej godziny. I pracuje z mocą
    >> 78kW - wychodzi 117 kWh.
    >>
    >> Jarek potwierdzi Nubirę 2.0 16V ze spalaniem 40l/h i mocą 98 kW ale
    >> bakiem bodaj 60l - znów półtorej godziny.
    >
    > Bo to benzyny som! Z drugiej strony - w nowych dieslach bedzie pewnie
    > ze 2x lepiej (zgaduje tutaj). Jak policzyles maksymalne spozycie?

    A po diabła tu w ogóle liczyć coś maksymalnego? Takie myślenie do niczego
    nie prowadzi. Ci od EEStora deklarują takie prądy maksymalne, że można
    tym popędzic jakieś megawatowe silniki, napewno nieosiągalne w spalinowym
    samochodzie. Ten sam samochód z silnikami różnej mocy pali zwykle podobnie.
    W każdym razie różnice są względnie niewielkie wobec różnicy mocy. Bo
    zużycie menergii zależy od pokonywanych oporów, a nie od czegoś innego.
    Litr benzyny to -- o ile dobrze pamiętam -- niecałe 10kWh. Z tego można
    policzyć ile energii "brutto" potrzeba na przejechanie 100km. Wychodzi,
    że zwykle kilkadziesiąt kWh. A że sprawność jest 10-20%, to odpowiada
    to kilku kWh energii elektrycznej (np. z EEStora).

    > Swoja droga nawet u mnie w dieslu jest problem ogrzewania - zanim silnik
    > sie nagrzeje to do roboty juz dojezdzam. Dlatego jestem ciekawy
    > rozwiazan w samochodach hybrydowych coby nie marznac w zimie (bo grzanie
    > pradem ma 100% sprawnosci, ale prad by sie chcialo zamienic na moment
    > obrotowy a nie grzanie kierowcy).

    Nie wiem, nie jeździłem takim wynalazkiem. Ale tak na zdrowy rozum, to
    powinno się włączać zdalnie grzałkę do prądu, jak tylko człowiek się
    rano zwleka z wyra. Ze zdalnym włączeniem silnika spalinowego już jest
    kłopot (bardziej prawny niż techniczny).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: