  • Data: 2010-02-15 11:03:11
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: medenes <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konop napisał(a):

    > Też nie wiem, skąd ta pogoń za CO2... CO2 jest dla roślin tym, czy
    > dla nas tlen!! A nasz tlen tworzony jest przez rośliny właśnie z
    > CO2... ja rozumiem zmniejszenie zużycia "nieodnawialnych" zasobów,
    > ale z tym CO2 to już przesadzają... śmiać się będę, jak rośliny
    > zaczną zdychać przez tych ekologów ;P...

    Jakis czas temu widzialem program pseudo-ekologiczny. Pokazywali upaly
    w europie w poczatkowych lat obecnego stulecia.
    Zastanawialo ich, dlaczego w takie upalne dni bylo wieksze stezenie CO2
    niz zwykle. W Europie zmarlo wtedy bodaj kilkanascie tysiecy osob.
    Wybadali, ze niektore rosliny, w takich podwyzszonych temperaturach,
    zamiast zamieniac O2->CO2 to pobieraly tlen ze srodowiska, oddajac CO2.
    Czyli dobowa aktywnosc roslin ulegla znacznemu skroceniu.
    Pierwsze moje odczucie po obejrzeniu tego programu, to "znow
    ekologiczny belkot". Jednak ziarenko zwatpienia zasiano.
    Pisze to tylko dlatego, ze jednak niewiele wiemy co sie tak naprawde
    dzieje z naszym globem. Jezeli mozemy ograniczyc nasz wplyw na
    srodowisko, to ze wzgledu na dobro naszych wnukow powinnismy dbac o to,
    co zostawimy z naszego naturalnego srodowiska.

    Co do spawnosci. Pojazdy spalinowe maja jescze sprzeglo, przekladnie.
    To wszystko obniza sprawnosc calego procesu. A procesy chemiczne przy
    wytwarzaniu paliwa ...
    Majac w pamieci mozliwosci samochodziku Tesla, to za elektrycznymi
    przemawia duzy moment pod calkowita kontrola. Reszta to narazie minusy.
    Obecna technologia ogniw, stacje do ladowania itd.
    Natomiast za calym systemem przemawia to, ze z np. takiej elektrowni
    atomowej powstaje zarowno elektrycznosc, ale tez i cieplo, ktore
    niebawem bedzie zasilalo rowniez domy. Chyba w Skandynawii jedna
    elektrownia bedzie ogrzewac domy w promieniu 80km. Sprawnosc calosci
    wzrosnie o kilkanascie, moze nawet kilkadziesiat procent.
    Ja osobiscie wierze, ze pojazdy elektryczne zdominuja swiat. Kiedys.

    --
    pozdrawiam serdecznie
    medenes