eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Data: 2010-02-15 09:33:16
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Jarosław,

    Monday, February 15, 2010, 12:56:31 AM, you wrote:

    > Jerry1111 napisał:

    >>>>> Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
    >>>>> zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
    >>>
    >>>> A co złego w webasto? Gorzej z klimatyzacją w lecie. Chyba żeby ten
    >>>> EEStor. Tam się ma mieścić 50kWh w stukilogramowym klocku. To jest
    >>>> tyle, co w średnim baku benzyny (po uwzględnieniu sprawności spalania
    >>>> w silniku tłokowym).
    >>>
    >>> Coś źle policzyłeś - Silnik Lanosa 1.6 16V ma maksymalne spożycie
    >>> rzędu 33l/h czyli bak starcza na półtorej godziny. I pracuje z mocą
    >>> 78kW - wychodzi 117 kWh.
    >>>
    >>> Jarek potwierdzi Nubirę 2.0 16V ze spalaniem 40l/h i mocą 98 kW ale
    >>> bakiem bodaj 60l - znów półtorej godziny.
    >>
    >> Bo to benzyny som! Z drugiej strony - w nowych dieslach bedzie pewnie
    >> ze 2x lepiej (zgaduje tutaj). Jak policzyles maksymalne spozycie?

    > A po diabła tu w ogóle liczyć coś maksymalnego? Takie myślenie do niczego
    > nie prowadzi. Ci od EEStora deklarują takie prądy maksymalne, że można
    > tym popędzic jakieś megawatowe silniki, napewno nieosiągalne w spalinowym
    > samochodzie. Ten sam samochód z silnikami różnej mocy pali zwykle podobnie.
    > W każdym razie różnice są względnie niewielkie wobec różnicy mocy. Bo
    > zużycie menergii zależy od pokonywanych oporów, a nie od czegoś innego.
    > Litr benzyny to -- o ile dobrze pamiętam -- niecałe 10kWh. Z tego można
    > policzyć ile energii "brutto" potrzeba na przejechanie 100km. Wychodzi,
    > że zwykle kilkadziesiąt kWh. A że sprawność jest 10-20%, to odpowiada
    > to kilku kWh energii elektrycznej (np. z EEStora).

    >> Swoja droga nawet u mnie w dieslu jest problem ogrzewania - zanim silnik
    >> sie nagrzeje to do roboty juz dojezdzam. Dlatego jestem ciekawy
    >> rozwiazan w samochodach hybrydowych coby nie marznac w zimie (bo grzanie
    >> pradem ma 100% sprawnosci, ale prad by sie chcialo zamienic na moment
    >> obrotowy a nie grzanie kierowcy).

    > Nie wiem, nie jeździłem takim wynalazkiem. Ale tak na zdrowy rozum, to
    > powinno się włączać zdalnie grzałkę do prądu, jak tylko człowiek się
    > rano zwleka z wyra. Ze zdalnym włączeniem silnika spalinowego już jest
    > kłopot (bardziej prawny niż techniczny).

    Do silnika spalinowego jak najbardziej można też wsadzić grzałkę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: