eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Data: 2010-02-14 23:56:31
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jerry1111 napisał:

    >>>> Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
    >>>> zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
    >>
    >>> A co złego w webasto? Gorzej z klimatyzacją w lecie. Chyba żeby ten
    >>> EEStor. Tam się ma mieścić 50kWh w stukilogramowym klocku. To jest
    >>> tyle, co w średnim baku benzyny (po uwzględnieniu sprawności spalania
    >>> w silniku tłokowym).
    >>
    >> Coś źle policzyłeś - Silnik Lanosa 1.6 16V ma maksymalne spożycie
    >> rzędu 33l/h czyli bak starcza na półtorej godziny. I pracuje z mocą
    >> 78kW - wychodzi 117 kWh.
    >>
    >> Jarek potwierdzi Nubirę 2.0 16V ze spalaniem 40l/h i mocą 98 kW ale
    >> bakiem bodaj 60l - znów półtorej godziny.
    >
    > Bo to benzyny som! Z drugiej strony - w nowych dieslach bedzie pewnie
    > ze 2x lepiej (zgaduje tutaj). Jak policzyles maksymalne spozycie?

    A po diabła tu w ogóle liczyć coś maksymalnego? Takie myślenie do niczego
    nie prowadzi. Ci od EEStora deklarują takie prądy maksymalne, że można
    tym popędzic jakieś megawatowe silniki, napewno nieosiągalne w spalinowym
    samochodzie. Ten sam samochód z silnikami różnej mocy pali zwykle podobnie.
    W każdym razie różnice są względnie niewielkie wobec różnicy mocy. Bo
    zużycie menergii zależy od pokonywanych oporów, a nie od czegoś innego.
    Litr benzyny to -- o ile dobrze pamiętam -- niecałe 10kWh. Z tego można
    policzyć ile energii "brutto" potrzeba na przejechanie 100km. Wychodzi,
    że zwykle kilkadziesiąt kWh. A że sprawność jest 10-20%, to odpowiada
    to kilku kWh energii elektrycznej (np. z EEStora).

    > Swoja droga nawet u mnie w dieslu jest problem ogrzewania - zanim silnik
    > sie nagrzeje to do roboty juz dojezdzam. Dlatego jestem ciekawy
    > rozwiazan w samochodach hybrydowych coby nie marznac w zimie (bo grzanie
    > pradem ma 100% sprawnosci, ale prad by sie chcialo zamienic na moment
    > obrotowy a nie grzanie kierowcy).

    Nie wiem, nie jeździłem takim wynalazkiem. Ale tak na zdrowy rozum, to
    powinno się włączać zdalnie grzałkę do prądu, jak tylko człowiek się
    rano zwleka z wyra. Ze zdalnym włączeniem silnika spalinowego już jest
    kłopot (bardziej prawny niż techniczny).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: