-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 15 Jul 2011 00:42:25 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy policja słusznie czyni ?
References: <ivgpge$2lb$1@node2.news.atman.pl> <ivgq4h$oik$1@inews.gazeta.pl>
<ivh655$4ud$4@node2.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1107131242390.764@quad>
<ivkmdi$q9h$1@inews.gazeta.pl>
<4e1debe2$0$2454$65785112@news.neostrada.pl> <ivnq5i$e37$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <ivnq5i$e37$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 62
Message-ID: <4e1f70d1$0$3502$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.247.8
X-Trace: 1310683345 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3502 83.23.247.8:32055
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2385053
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-15 00:21, kakmar pisze:
> Dnia 13.07.2011 Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> napisał/a:
>> W dniu 2011-07-13 19:59, ToMasz pisze:
>>
>>> Natomiast jak ktoś spowoduje wypadek,
>>> powinien ponieść _dotkliwe_ konsekwencje.
>>
>> Ale obecnie konsekwencje spowodowania wypadku są wystarczająco dotkliwe
>> - na tyle żeby nikomu nie "opłacało się" powodować wypadków.
>> I dalsze zwiększanie dotkliwości niewiele tu pomoże.
>>
> Nie są, potrącenie pieszego, czy stuknięcie motocyklisty, ze znanych mi
> przypadków skończyło się sądem i 100zł mandatem
Ale jak myślisz? Kierowca zrobił to specjalnie, licząc że kara wyniesie
tylko 100zł?
Czy może jednak wjechał w motocyklistę niespecjalnie?
> Owszem to mogłoby poprawić sytuację poszkodowanych, niestety wątpię aby
> wpłynęło na bezmyślnych sprawców.
Sprawcy byliby temperowani przez ubezpieczyciela.
Dzisiejszy system zniżek ubezpieczeniowych oparty na bezszkodowości nie
jest wyciągnięty z kapelusza. Wynika on z tego, że najkosztowniejsze
wypadki jakie się zdarzają to parkingowe obcierki.
I tu działają proste zasady - ktoś kto ileś lat nie miał szkód, ma dużo
większą szansę na brak szkody w kolejnym roku, niż ktoś kto średnio raz
na dwa lata powoduje tego typu szkodę.
Na ciężkie wypadki nikt nie patrzy, bo giną gdzieś w gąszczu
parkingowych obcierek i stłuczek.
Natomiast jeżeli najkosztowniejsze dla ubezpieczyciela stałyby się
ciężkie wypadki, to i zmieniłby się sposób wyceniania polis pod kątem
tego kto ma większe szanse kogoś zabić, a nie tego kto ma większe szanse
zarysować lakier.
A tu już statystyki per kierowca zastosować się nie da.
>> Efekty byłyby takie, że faktycznie można by zrezygnować z policji drogowej.
>> Tylko ubezpieczyciele już by zastosowali takie kagańce, że żeby nie
>> zbankrutować kupując polisę OC, to musiałbyś ubezpieczycielowi obiecać,
>> że w mieście będziesz jeździł 40, za miastem 70 i że nie będziesz
>> wyprzedzał na drogach jednojezdniowych.
>> Do tego dostałbyś GPS-a, który by tego wszystkiego dopilnował.
>
> Tyle że tak naprawdę, pomijając wygodną interpretację policji, niewiele
> wypadków wynika z nadmiernej (przynajmniej tej ograniczonej na znakach)
> prędkości. Wszystkie znane mi osobiście przypadki, były konsekwencją
> skrajnej i niczym nie dającej się wytłumaczyć głupoty, u osób które zdały
> państwowy egzamin na prawo jazdy.
Ale prędkość jest tym z czego wynikają skutki.
Jeżeli w wyniku głupoty zderzą się czołowo dwa samochody jadące 40km/h,
to nikomu nic się nie stanie.
Natomiast jeżeli w wyniku tej samej głupoty zderzą się jadąc 100km/h to
już pewnie stanie się dużo.
I jeżeli ubezpieczyciel odpowiedzialny finansowo za skutki wypadków
będzie miał taką możliwość, to w ten sposób będzie ograniczał skutki
wypadków. Bo eliminacja głupoty jako takiej, możliwa nie jest.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.11 10:21 Arek
- 15.07.11 20:04 ToMasz
- 15.07.11 23:41 Tomasz Pyra
- 16.07.11 16:47 jerzu
- 17.07.11 23:01 kakmar
- 17.07.11 23:46 kakmar
- 19.07.11 01:19 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=