-
Data: 2011-07-15 00:21:41
Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 13.07.2011 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
> W dniu 2011-07-13 19:59, ToMasz pisze:
>
>> Natomiast jak ktoś spowoduje wypadek,
>> powinien ponieść _dotkliwe_ konsekwencje.
>
> Ale obecnie konsekwencje spowodowania wypadku są wystarczająco dotkliwe
> - na tyle żeby nikomu nie "opłacało się" powodować wypadków.
> I dalsze zwiększanie dotkliwości niewiele tu pomoże.
>
Nie są, potrącenie pieszego, czy stuknięcie motocyklisty, ze znanych mi
przypadków skończyło się sądem i 100zł mandatem, żenada jeśli spojrzeć
na cennik. W obu wypadkach była to kolizja nie wypadek, obrażenia
"szpitalne" poniżej 7 dni. Oczywiście ubezpieczenie coś tam sprawcy
wzrośnie, ale to też drobne w sumie. Poszkodowani w obu wypadkach tracą
czas na udowadnianie ZU że nie są jeleniami i żeby odzyskać choć część
strat ponoszą kolejne koszty, zarówno mierzone czasem jak i pieniędzmi.
> Pomyśl o tym jak o gwałcie - obecnie zagrożonym karą więzienia do lat
> 12. Jeżeli karę za gwałt podniesiemy dwukrotnie, to jak wpłynie to na
> prawdopodobieństwo, że Ty kogoś zgwałcisz?
To b.głupi przykład, wypadki często biorą się z braku zainteresowania
się kierowcy tym co się dzieje na drodze, nie z premedytacji.
> Powiesz pewnie, że i tak nie planowałeś nikogo gwałcić, więc zero
> pozostanie zerem, ale to dokładnie tak samo jak u kierowców - żaden nie
> planuje spowodować wypadku.
Ale nie da się zgwałcić dlatego że bezmyślnie się zachowałeś nie zwracając
uwagi na innych. Tomek lubię czytać twoje posty, ale tutaj chyba miałeś
chwilę słabości.
> Wszyscy jeżdżą tak jak jeżdżą, ponieważ uważają że robią to dobrze, w
> sposób bezpieczny, dostosowany do własnych możliwości i warunków.
Własna ocena swoich zachowań na drodze nie ma zupełnie znaczenia.
>
> Bo nikt nie powoduje wypadków na skutek kalkulacji "a spowoduję sobie
> wypadek, bo konsekwencje są mało dotkliwe".
> Ogólnie zaostrzanie kar za nieumyślne przestępstwa tego rodzaju do
> niczego nie prowadzi.
Ale obecny stan jest nie do przyjęcia, praktyczna bezkarność sprawców,
i
>
> Konsekwencje są wystarczająco dotkliwe żeby nikt wypadków nie chciał
> powodować - samo to że zazwyczaj przy okazji wypadku uszkadza się własny
> samochód, bywa że własne ciało, do tego dochodzą konsekwencje prawne
> (nawet jeżeli nie kończące się za kratami, to i tak upierdliwe), stres
> itp. itd. już wystarczy.
Zupełnie się nie zgodzę. Zwłaszcza że zwykle sprawca nie ma poczucia
winy, a przegraną w sądzie (w oczywistym przypadku) traktuje jako
krzywdę która go spotyka.
>
> I sądzę że praktycznie każdy sprawca wypadku drogowego, gdyby mógł
> świadomie cofnąć czas, to za drugim razem wypadku by nie spowodował.
Nie sądzę, to wymagało by u sprawcy krytycznego podejścia do samego
siebie i minimum logiki.
>
> Natomiast kwestia ponoszenia konsekwencji ma jeszcze drugą stronę -
> zadośćuczynienie poszkodowanemu.
> Obecnie kwoty odszkodowań przeciętnie są raczej niskie.
> Gdyby wypadek z osobą ranną "kosztował" setki tysięcy złotych, a zabicie
> kogoś miliony, to sprawy zaczęłyby się mieć inaczej.
> Odszkodowania płacą ubezpieczyciele, ale składki już kierowcy.
> Gdyby ubezpieczyciele mieli możliwość swobodnego zawierania umów OC, to
> w przypadku wysokich kwot zadośćuczynienia zrobiliby tak, żeby
> rzeczywiście ograniczyć skutki wypadków.
Owszem to mogłoby poprawić sytuację poszkodowanych, niestety wątpię aby
wpłynęło na bezmyślnych sprawców.
>
> Efekty byłyby takie, że faktycznie można by zrezygnować z policji drogowej.
> Tylko ubezpieczyciele już by zastosowali takie kagańce, że żeby nie
> zbankrutować kupując polisę OC, to musiałbyś ubezpieczycielowi obiecać,
> że w mieście będziesz jeździł 40, za miastem 70 i że nie będziesz
> wyprzedzał na drogach jednojezdniowych.
> Do tego dostałbyś GPS-a, który by tego wszystkiego dopilnował.
Tyle że tak naprawdę, pomijając wygodną interpretację policji, niewiele
wypadków wynika z nadmiernej (przynajmniej tej ograniczonej na znakach)
prędkości. Wszystkie znane mi osobiście przypadki, były konsekwencją
skrajnej i niczym nie dającej się wytłumaczyć głupoty, u osób które zdały
państwowy egzamin na prawo jazdy.
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.11 00:28 Tomasz Pyra
- 15.07.11 00:30 Artur Maśląg
- 15.07.11 00:42 Tomasz Pyra
- 15.07.11 10:21 Arek
- 15.07.11 20:04 ToMasz
- 15.07.11 23:41 Tomasz Pyra
- 16.07.11 16:47 jerzu
- 17.07.11 23:01 kakmar
- 17.07.11 23:46 kakmar
- 19.07.11 01:19 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa