  • Data: 2009-05-17 19:35:21
    Temat: Re: Czy ja mam szajbe na oczach?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    > I zależy którą zbroję ;-) Z testów wyszło, że nawet najmocniejsze łuki
    > długie (angielskie), nie są w stanie przebić dobrych zbroji płytowych z
    > dystansu bojowego - nie bezpośrednio płyty pancerza, co mocniejszym kuszom
    > się udaje.

    Dlatego napisałem 'większość zbroi'. Jaki procent walczących stać było na
    dobrą zbroję płytową?

    > Same łuki w przypadku Mongołów - doprawdy niewielkie. Jak już, większe
    > znaczenie miała taktyka ich stosowania, ze strzaleniem w trakcie jazdy, co
    > u nas było czymś niespotykanym (owszem, z kuszy się zdarzało, ale nie w
    > połączeniu z taką manewrowością i szybkostrzelnością).
    >[...]

    Ale ta taktyka - właśnie strzelanie podczas jazdy - była możliwa dzięki
    innej technologii łuków. Długie łuki angielskie czy walijskie miały dobrą
    przebbijalność, zasięg i celność, ale strzelać podczas jazdy na grzbiecie
    konia z nich się po prostu nie dało.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    P.S. Jako że wątek nie ma nic wspólnego z fotografią - proponuję go kończyć.