-
Data: 2019-04-16 22:21:12
Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-04-16 o 01:21, J.F. pisze:
>
> Mnie tez.
> Ale przeciez color picker nie klamie - jesli na tym poprzednim
> zestawieniu dwoch byl inny kolor, to ... czy nie pomyliles sie przy
> robieniu roznicowego ?
Nie wiem co robiłeś, ale raczej porównałeś gruszkę z jabłkiem i stąd
różnice.
> Ja patrze na ten jeden jpg, ktory wyprodukowales
> https://drive.google.com/file/d/1SfhAx__hj9I7eqti9h4
ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing
>
> I to jest gorny rog tego kwadracika na szybie.
> Ale chyba widze, ze rozdzielczosci sa inne ... moze przesunales o 1
> piksel, a moze objawila sie stratnosc kompresji JPG - musialbys drugi
> obraz umiescic przesuniety o wiekrotnosc 8.
No coś Ty! Zdjęcia są identyczne. Przecież to nie ja liczę rozbieżności
lecz program graficzny. Gdyby wystąpiło nawet 1px przesunięcie, to obraz
różnicowy wykazałby gigantyczną liczbę zmian.
>> Oczywiście, że wie... Korekty zapisuje sobie w formie dyspozycji w pliku
>> tekstowym na boku i nie zmienia struktury RAW :-D
>
> Jakos tak to wyglada, ale to nie jest plik tekstowy.
Zaraz będę wył. Na samym dole przedstawiam listing takowego z jakieś
pierwszej z brzegu foty jaką znalazłem na swoim kompie. Ja to nazywam
tekstem.
>
>>> -na ekran nawet nie patrzylem, porownalem sobie pliki bajtami:
>> No to pojechałeś!
>> Bajtami? Serio jesteś w stanie ustalić jaki bajt pliku RAW jest jakim
>> pikselem?
>
> Nie musze wiedziec ktory jest ktorym pikselem, zeby zauwazyc, ze
> wiekszosc pliku jest taka sama :-)
Super, więc pewnie wstrzeliłeś się np. w osadzonego JPG lub zakodowane
dane konfiguracyjne itd. Możliwości jest wiele.
> Dlatego tez zapisalem sobie po prostej zmianie, i porownalem pliki.
>
Skoro wystąpiła w plikach choćby najdrobniejsza różnica, to zrobiłeś to
źle. Bo taka jest natura RAW - nie da się ingerować normalnym softem
graficznym w jego strukturę.
> Cos sie jednak zmienia. I do tego przyslona ... moze nawet lepsza niz
> czas ... bo jednak jasniej, a dluzszy czas, to tez dluzsze szumienie.
Tak jak pisałem: nie złożysz dwóch zdjęć ze sobą jeśli miały inną
przesłonę. Cel składania nieistotny. Nie skupiajmy się na nim.
Po drugie, co też pisałem, ruszając przesłonę __ZMIENIASZ GŁĘBIĘ
OSTROŚCI__ Co mi ze zdjęcia modelki, gdzie tylko czubek nosa będzie
ostry a reszta rozmyta?
>> Korekta: aby wyrównać dynamikę tego co na monitorze z tym co we wnętrzu
>> i za oknem, przeszedłem na 400cd/m2 na chwilę.
>
> To nadal nie 7 tys.
Ważne, ze dla oka było identycznie tyle samo, co na zewnątrz i wewnątrz.
Czy nazwiesz, to 7 tys, czy 20 tys. czy 100, to sobie nazywaj. Ja nie
pracuję nad liczbami lecz nad zdjęciami i pragnę uzyskiwać maksymalną
wierność.
> No ale patrzac na szachownice Adelsona ... czy to takie dziwne, ze
> monitor wydaje sie tak samo jasny jak niebo ?
Sęk w tym, że po niebie nie latała żadna szachownica. Było błękitne.
Oto listing:
<x:xmpmeta xmlns:x="adobe:ns:meta/" x:xmptk="Adobe XMP Core 5.6-c140
79.160451, 2017/05/06-01:08:21 ">
<rdf:RDF xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-n
s#">
<rdf:Description rdf:about=""
xmlns:tiff="http://ns.adobe.com/tiff/1.0/"
xmlns:exif="http://ns.adobe.com/exif/1.0/"
xmlns:xmp="http://ns.adobe.com/xap/1.0/"
xmlns:aux="http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/"
xmlns:exifEX="http://cipa.jp/exif/1.0/"
xmlns:photoshop="http://ns.adobe.com/photoshop/1.0/"
xmlns:xmpMM="http://ns.adobe.com/xap/1.0/mm/"
xmlns:stEvt="http://ns.adobe.com/xap/1.0/sType/Resou
rceEvent#"
xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
xmlns:crs="http://ns.adobe.com/camera-raw-settings/1
.0/"
tiff:Make="SONY"
tiff:Model="SLT-A99V"
tiff:Orientation="8"
exif:ExifVersion="0230"
exif:ExposureTime="1/250"
exif:ShutterSpeedValue="7965784/1000000"
exif:FNumber="8/1"
exif:ApertureValue="6/1"
exif:ExposureProgram="1"
exif:SensitivityType="2"
exif:RecommendedExposureIndex="200"
exif:BrightnessValue="6824/2560"
exif:ExposureBiasValue="0/10"
exif:MaxApertureValue="760/256"
exif:MeteringMode="5"
exif:LightSource="255"
exif:FocalLength="550/10"
exif:FileSource="3"
exif:SceneType="1"
exif:FocalLengthIn35mmFilm="55"
exif:CustomRendered="0"
exif:ExposureMode="1"
exif:WhiteBalance="1"
exif:SceneCaptureType="0"
exif:Contrast="0"
exif:Saturation="0"
exif:Sharpness="0"
exif:DigitalZoomRatio="16/16"
exif:FocalPlaneXResolution="54965632/32768"
exif:FocalPlaneYResolution="54965632/32768"
exif:FocalPlaneResolutionUnit="3"
exif:GPSStatus="V"
exif:GPSMapDatum="WGS-84"
exif:GPSDifferential="0"
exif:DateTimeOriginal="2019-03-18T11:26:50"
xmp:CreatorTool="SLT-A99V v1.02"
xmp:ModifyDate="2019-03-18T11:26:50"
xmp:CreateDate="2019-03-18T11:26:50"
xmp:Rating="0"
xmp:MetadataDate="2019-03-18T22:47:58+01:00"
aux:LensInfo="240/10 700/10 28/10 28/10"
aux:Lens="24-70mm F2.8-2.8 SSM"
aux:LensID="48"
aux:LensDistortInfo="1061674418/1073741824 8241699/1073741824
4593418/1073741824 -791329/1073741824"
exifEX:LensModel="24-70mm F2.8-2.8 SSM"
photoshop:DateCreated="2019-03-18T11:26:50"
photoshop:SidecarForExtension="ARW"
photoshop:EmbeddedXMPDigest="00000000000000000000000
000000000"
xmpMM:DocumentID="41DF3037F1AEE8872B69BBDCDC64FEB9"
xmpMM:OriginalDocumentID="41DF3037F1AEE8872B69BBDCDC
64FEB9"
xmpMM:InstanceID="xmp.iid:1b636fc2-afe7-5b42-a3ec-00
f85f9c5724"
dc:format="image/x-sony-arw"
crs:Version="11.2"
crs:ProcessVersion="11.0"
crs:WhiteBalance="As Shot"
crs:Temperature="4750"
crs:Tint="+3"
crs:Saturation="0"
crs:Sharpness="54"
crs:LuminanceSmoothing="0"
crs:ColorNoiseReduction="25"
crs:VignetteAmount="0"
crs:ShadowTint="0"
crs:RedHue="0"
crs:RedSaturation="0"
crs:GreenHue="0"
crs:GreenSaturation="0"
crs:BlueHue="0"
crs:BlueSaturation="0"
crs:Vibrance="+22"
crs:HueAdjustmentRed="0"
crs:HueAdjustmentOrange="0"
crs:HueAdjustmentYellow="0"
crs:HueAdjustmentGreen="0"
crs:HueAdjustmentAqua="0"
crs:HueAdjustmentBlue="0"
crs:HueAdjustmentPurple="0"
crs:HueAdjustmentMagenta="0"
crs:SaturationAdjustmentRed="0"
crs:SaturationAdjustmentOrange="0"
crs:SaturationAdjustmentYellow="0"
crs:SaturationAdjustmentGreen="0"
crs:SaturationAdjustmentAqua="0"
crs:SaturationAdjustmentBlue="0"
crs:SaturationAdjustmentPurple="0"
crs:SaturationAdjustmentMagenta="0"
crs:LuminanceAdjustmentRed="0"
crs:LuminanceAdjustmentOrange="0"
crs:LuminanceAdjustmentYellow="0"
crs:LuminanceAdjustmentGreen="0"
crs:LuminanceAdjustmentAqua="0"
crs:LuminanceAdjustmentBlue="0"
crs:LuminanceAdjustmentPurple="0"
crs:LuminanceAdjustmentMagenta="0"
crs:SplitToningShadowHue="0"
crs:SplitToningShadowSaturation="0"
crs:SplitToningHighlightHue="0"
crs:SplitToningHighlightSaturation="0"
crs:SplitToningBalance="0"
crs:ParametricShadows="0"
crs:ParametricDarks="0"
crs:ParametricLights="0"
crs:ParametricHighlights="0"
crs:ParametricShadowSplit="25"
crs:ParametricMidtoneSplit="50"
crs:ParametricHighlightSplit="75"
crs:SharpenRadius="+3.0"
crs:SharpenDetail="25"
crs:SharpenEdgeMasking="88"
crs:PostCropVignetteAmount="0"
crs:GrainAmount="0"
crs:ColorNoiseReductionDetail="50"
crs:ColorNoiseReductionSmoothness="50"
crs:LensProfileEnable="1"
crs:LensManualDistortionAmount="0"
crs:PerspectiveVertical="0"
crs:PerspectiveHorizontal="0"
crs:PerspectiveRotate="0.0"
crs:PerspectiveScale="100"
crs:PerspectiveAspect="0"
crs:PerspectiveUpright="0"
crs:PerspectiveX="0.00"
crs:PerspectiveY="0.00"
crs:AutoLateralCA="0"
crs:Exposure2012="-0.80"
crs:Contrast2012="0"
crs:Highlights2012="0"
crs:Shadows2012="+30"
crs:Whites2012="0"
crs:Blacks2012="0"
crs:Clarity2012="0"
crs:DefringePurpleAmount="0"
crs:DefringePurpleHueLo="30"
crs:DefringePurpleHueHi="70"
crs:DefringeGreenAmount="0"
crs:DefringeGreenHueLo="40"
crs:DefringeGreenHueHi="60"
crs:Dehaze="+11"
crs:ToneMapStrength="0"
crs:ConvertToGrayscale="False"
crs:OverrideLookVignette="False"
crs:ToneCurveName="Medium Contrast"
crs:ToneCurveName2012="Linear"
crs:CameraProfile="Quad"
crs:CameraProfileDigest="4774A825B8D4A102EBFBC2E1020
47BFF"
crs:LensProfileSetup="LensDefaults"
crs:LensProfileName="Adobe (TAMRON SP 24-70mm F/2.8 Di USD A007S)"
crs:LensProfileFilename="SONY (TAMRON SP 24-70mm F_2.8 Di USD A007S)
- RAW.lcp"
crs:LensProfileDigest="162189B4FBFD63E3030D8514D0150
148"
crs:LensProfileDistortionScale="100"
crs:LensProfileChromaticAberrationScale="100"
crs:LensProfileVignettingScale="100"
crs:UprightVersion="151388160"
crs:UprightCenterMode="0"
crs:UprightCenterNormX="0.5"
crs:UprightCenterNormY="0.5"
crs:UprightFocalMode="0"
crs:UprightFocalLength35mm="35"
crs:UprightPreview="False"
crs:UprightTransformCount="6"
crs:UprightFourSegmentsCount="0"
crs:HasSettings="True"
crs:CropTop="0.122955"
crs:CropLeft="0.000008"
crs:CropBottom="0.999992"
crs:CropRight="0.796651"
crs:CropAngle="0"
crs:CropConstrainToWarp="1"
crs:HasCrop="True"
crs:AlreadyApplied="False"
crs:RawFileName="_DSC7212.ARW">
<exif:ISOSpeedRatings>
<rdf:Seq>
<rdf:li>200</rdf:li>
</rdf:Seq>
</exif:ISOSpeedRatings>
<exif:Flash
exif:Fired="True"
exif:Return="2"
exif:Mode="1"
exif:Function="False"
exif:RedEyeMode="False"/>
<xmpMM:History>
<rdf:Seq>
<rdf:li
stEvt:action="saved"
stEvt:instanceID="xmp.iid:1b636fc2-afe7-5b42-a3ec-00
f85f9c5724"
stEvt:when="2019-03-18T22:47:58+01:00"
stEvt:softwareAgent="Adobe Photoshop Camera Raw 11.2 (Windows)"
stEvt:changed="/metadata"/>
</rdf:Seq>
</xmpMM:History>
<crs:ToneCurve>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>32, 22</rdf:li>
<rdf:li>64, 56</rdf:li>
<rdf:li>128, 128</rdf:li>
<rdf:li>192, 196</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurve>
<crs:ToneCurveRed>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurveRed>
<crs:ToneCurveGreen>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurveGreen>
<crs:ToneCurveBlue>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurveBlue>
<crs:ToneCurvePV2012>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurvePV2012>
<crs:ToneCurvePV2012Red>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurvePV2012Red>
<crs:ToneCurvePV2012Green>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurvePV2012Green>
<crs:ToneCurvePV2012Blue>
<rdf:Seq>
<rdf:li>0, 0</rdf:li>
<rdf:li>255, 255</rdf:li>
</rdf:Seq>
</crs:ToneCurvePV2012Blue>
<crs:Look
crs:Name=""/>
</rdf:Description>
</rdf:RDF>
</x:xmpmeta>
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.19 12:03 J.F.
- 17.04.19 15:15 J.F.
- 18.04.19 00:38 Marek S
- 18.04.19 11:45 J.F.
- 18.04.19 13:15 Starzec z Gór
- 19.04.19 11:54 J.F.
- 19.04.19 12:35 Starzec z Gór
- 19.04.19 18:05 J.F.
- 20.04.19 00:40 Starzec z Gór
- 21.04.19 19:26 Marek S
- 22.04.19 15:38 Marek S
- 22.04.19 22:57 J.F.
- 23.04.19 12:24 J.F.
- 23.04.19 21:56 Marek S
- 24.04.19 14:12 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=