eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczneRe: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <lat10b$udp$1@news.task.gda.pl>
    <5...@g...com>
    <lb4ehj$ekk$1@news.task.gda.pl>
    <9...@g...com>
    <1...@4...net>
    <2...@g...com>
    <lbf67u$big$1@news.task.gda.pl>
    <0...@g...com>
    Date: Sun, 19 Jan 2014 13:09:34 +0100
    Message-ID: <19o6ng9e3hoas$.p1pbsl6q31np$.dlg@40tude.net>
    Lines: 68
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1390133371 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2141 82.143.187.50:52933
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4350
    X-Received-Body-CRC: 3523229849
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33073
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 00:51:39 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > On Sunday, 19 January 2014 01:28:38 UTC+1, Lukasz Kozicki wrote:
    >> W dniu 2014-01-18 16:03, Konrad Anikiel pisze:
    >>> On Saturday, 18 January 2014 12:18:45 UTC+1, J.F. wrote:
    >>>> No ale owszem - potem wychodzi ze ta cala wyzsza matematyka ze studiow
    >>>> jest w zasadzie niepotrzebna, bo zaden inzynier nie calkuje itp..
    >>>> Chcesz ja wyciac ?
    >>> Jaja sobie robisz?
    >>
    >> W sumie te� czasem sobie my�l�, �e to dobre pytanie. Moja praca
    >> polega na robieniu oblicze�. Ale w ramach pracy zawodowej mo�e
    >> kilka razy w �yciu ca�kowa�em. A co� ponad to? R�wna� r�niczkowych
    >> nigdy nie rozwi�zywa�em, nie u�ywa�em szereg�w Fouriera itp - tylko
    >> mi si� czasem ta wy�sza matematyka przydawa�a �eby zrozumie� teori�
    >> kt�ra stoi za jakimi� stosowanymi w praktyce metodami. [....]
    >
    > Znowu kwestia narzędzi. Coraz nowsze metody projektowania,
    > wytwarzania i zapewnienia jakości wymagają użycia coraz bardziej
    > wyrafinowanych metod obliczeniowych.

    Ale przeciez Ty uzywasz gotowych narzedzi, nie musisz tych metod znac,
    tylko co najwyzej wiedziec do czego sluza opcje :-)

    A narzedzia to napisali "Oni", oni z innego kierunku byli.

    Nawiasem mowiac to matematyka stojaca za tymi metodami jest raczej
    prosta. Wychodzimy z prostego modelu, nadrabiamy iloscia obliczen.
    Calki sie tam licza ... ale numerycznie. I cala ta zaawansowana
    analiza matematyczna w kosz. No chyba ze "Im" sie przyda np do
    szacowania zbieznosci obliczen.

    > Matematyka jest najbardziej
    > abstrakcyjną nauką używaną w inzynierii, a możliwość pojęcia
    > abstrakcji u ludzi jest niestety ograniczona. Tak to już jest, że
    > tylko mała część ludzkości da radę pojąć bardziej zaawansowaną
    > matematykę. Zamiast więc uczyć posługiawania się narzędziami
    > (Computer Algebra System), uczelnie brną w fikcję, czyli
    > rowiązywanie zadań z ręki.

    I cos w tym jest.

    > Efekt jest taki, że trzeba materiał
    > podzielić na malutkie kroczki, które da się po prostu wykuć na
    > pamięć i zalicza każdy jeden po drugim. Po czym taki zawodnik dalej
    > nic nie kuma, bo jak długo może normalnemu człowiekowi zostać w
    > pamięci jakiś totalnie abstrakcyjny koncept, którego się po prostu
    > nauczył na pamięć bez śladu zrozumienia?

    No nie, nie da sie tego tak bez sladu zrozumienia.
    Ale nieuzywana wiedza wietrzeje, myslisz ze pamietam co to residuum i
    do czego sluzy ?
    Aczkolwiek w elektronice sie przydaje.

    > Ja dość wcześnie na studiach opanowałem jeden z systemów CAS
    > (Mathcad), który pozwala się skupić na problemie, a nie na metodach

    sam, czy byl w programie nauczania ?

    > przekształceń. Jeśli potrafię problem zapisać, to mam rozwiązanie.
    > Bardzo pomaga, polecam.

    Moze sie myle, ale Mathcad to raczej zadan z analizy nie rozwiaze,
    natomiast do obliczen i domoroslych symulacji sie swietnie nadaje.

    Mathematica sie teraz rozrosla i nawet zawodowi matematycy z niej
    korzystaja ... ale w wymiennikach ciepla raczej nie pomoze :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: