eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczneRe: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 19 Jan 2014 01:14:30 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 18 January 2014 23:44:35 UTC+1, J.F. wrote:
    > Jak ktos studiuje informatyke to chyba wie co bedzie robil.
    Bazy danych, gry komputerowe, albo mikrokod do procesorów. Na co byś dał największy
    nacisk?

    > Elektronike, budownictwo, chemie, medycyne ... choc w sumie to tez
    > tylko zgrubnie.

    To są działy w których masz specjalności niewiele mające ze sobą wspólnego.

    dowiedzie�. Materia��w informacyjnych by�o zero. Czasy si� zmieni�y i co?

    > A twoj syn wie ?

    O wiele lepiej niż ja wiedziałem, ale jeśli wybierze coś na czym ja się nie znam, to
    mu niewiele pomogę, a w system szkolnictwa jakoś niezbyt wierzę...

    > Do tego ze nie bardzo wiem co chcesz zarzucic. Z jednej strony zly
    > program, z drugiej - sam piszesz ze nie wiesz co jeszcze bedziesz
    > robil w karierze ... to czego ma uczyc uczelnia - symulacji
    > przeplywow ? Na mechanicznym ?

    Uczyć tego co im będzie potrzebne. Jeśli każdemu będzie potrzebne co innego, to
    każdego trzeba uczyć czego innego. A jeśli któryś nie wie czego chce- to pokazać mu
    wybór i zapytać czy już się zdecydował. Jeśli nie, to nie dawać mu złudnej nadziei że
    uczelnia sama zrobi z niego superbohatera.

    > no ale w to sie swietnie uczelnia wpisuje "skoro nikt nie wie, to my
    > uczymy podstaw, ktore mozna uzyc w wielu dziedzinach" i ucza tego
    > samego co 10 lat wczesniej :-)

    Jasne. Skoro oni nie wiedzą, to my wiemy za nich. A ci którzy wiedzą, to lepiej niech
    zapomną, bo nasz program zupełnie przypadkowo tego nie obejmuje. Nauczą się ręcznie
    rysować zgodnie z polską normą i niech się cieszą.

    > Ale ... myslisz ze jakis mlody marzy o tym aby wymienniki ciepla
    > projektowac ? Domy, drogi, elektrownie ?

    Marzy o tym żeby mieć milion lajków na fejsie. Uczelnia mu to marzenie przedłuża o 5
    lat.

    > no nie bardzo, skoro potrzebujemy i naukowcow i wymiennikow.
    > pierwsza selekcja byla szybko, bo na maturze.

    Dałem Ci porównanie: jedni nabiorą 1000 przypadkowego luda a wyprodukują 5
    absolwentów, z których jak wiemy większość i tak niewiele potrafi zrobić. Inni znajdą
    5 zdolniachów i wyprodukują 5 potencjalnych noblistów. Gdyby to były spółki notowane
    na giełdzie, czyje akcje byś kupił?

    > I tylko do jakis kierunkow, po ktorych zostaje sie etatowym
    > bezrobotnym, mozna miec zarzuty.

    Ja mam zarzuty do kierunków po którym zostaje się dopiero kandydatem na inżyniera i
    to jak się szczęśliwie trafi do firmy w której ktoś ma czas ciebie czegos nauczyć.

    > I robic mlodziezy wycieczki do zakladow pracy, moze jednym sie spodoba
    > robienie kulek, a innym oczyszczanie sciekow, a jeszcze innych
    > osobiscie przekonasz do wielce emocjonujacej pracy nad projektowaniem
    > wymiennikow ...

    Jak ktoś nie miał szczęścia być córką ŁK i nie zobaczył po co te studia w ogóle są,
    to każdy sposób jest lepszy od braku działania.

    Konrad