eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne › Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
  • X-Received: by 10.49.117.66 with SMTP id kc2mr926qeb.42.1389774226171; Wed, 15 Jan
    2014 00:23:46 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.49.117.66 with SMTP id kc2mr926qeb.42.1389774226171; Wed, 15 Jan
    2014 00:23:46 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.85.216.88.MISMATCH!6no11226372qao.1!news-out.google.com!gg4ni2779qab.0!nnt
    p.google.com!6no11226369qao.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroup
    s.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 15 Jan 2014 00:23:45 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=195.67.50.26;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 195.67.50.26
    References: <lat10b$udp$1@news.task.gda.pl>
    <5...@g...com>
    <lb4ebl$eaf$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 15 Jan 2014 08:23:46 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33058
    [ ukryj nagłówki ]

    > Nie zgodzisz się, ale według mnie to pokazuje że definicja słowa "podstawy"
    zmieniła się radykalnie. Te dzieciaki nie muszą się latami uczyć żeby na końcu coś
    tam potrafić i to ledwo. One bawią się bardzo złożonymi narzędziami i nie przeszkadza
    im że przecież jeszcze nie wiedzą jak zaprojektować dom.

    Rozwinę tę myśl, bo pisałem w łóżku na tablecie, nie chciało się rozwodzić.
    Otóż tradycyjna uczelnia uczy tak: tu damy wam jedną "kobyłę", tu drugą, tu kolejną,
    tak przez pięć czy tam ile lat, a na koniec pójdziecie do pracy i sami zobaczycie
    jakie to wszystko wam potrzebne. Z perspektywy studenta wygląda to tak: Dwa semestry
    jakiejś czarnej magii, nie wiadomo po co to w ogóle jest. A, prześlizgnę się po tym,
    na egzaminie coś tam ściemnię, może uda się ściągnąć i luzik. A nawet jak się
    rzetelnie nauczy, to po kilku latach, idąc do pracy i widząc realny problem mówi do
    siebie: Ha! pamiętam, było coś o tym, ale w takim oderwaniu od rzeczywistości, że
    teraz nic z tego nie pamiętam, muszę przeczytać tą książkę jeszcze raz. Tymczasem Ty,
    wysyłając córkę do biura, odwróciłeś jej ten proces. Ona, stukając im te rysunki, ma
    teraz pojęcie: żeby stworzyć taki plan, trzeba mieć pojęcie o tym, ot amtym, o
    śmamtym itd. Czyli stworzyłeś jej przegródki w głowie, na początku puste, w które ona
    teraz będzie sobie wkładać potrzebną jej wiedzę. To jest zupełnie inna świadomość.
    Niektórzy nazywają to top-dow albo bottom-up. Nasze uczelnie kurczowo trzymają się
    archaicznego stylu, który jest nieefektywny w świetle nowoczesnych technik
    projektowania i wytwarzania. Pytanie więc, w imię czego?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: