    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Date: Mon, 18 Jan 2016 16:59:36 +0100

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Z koreańską elektroniką po raz pierwszy zetknąłem się w 1990 roku.
    >IBM
    >podarował wtedy Uniwersytetowi Warszawskiemu swój najnowocześniejszy
    >komputer mainfarame 3090. Przysłali do tego mnóstwo sprzętu
    >towarzyszącego,
    >monitory, terminale. Przeważnie z napisem "Made in Korea". Wszyscy
    >reagowali
    >podobnie -- "Korea? gdzie to w ogóle jest, oni tam jakieś komputery
    >robią?!"
    >I było poczucie, że Wuj Sam zrobił nas w bambuko podsyyłając sprzęt
> [...]

    Samsung swego czasu byl glownym dostawca IBM jesli chodzi o monitory.

    Ale nie tylko w komputerach - Gold Star byla firma popularna i w
    Polsce gdzies w okolicach 1990.

    >W epoce lampowej radio to miał być "poważny mebel na dwanaście osób".
    >Pomysł, by radio było małe, wcale nie był taki oczywisty. Trzeba było
    >na to wpaść.

    Sie spauperyzowalo. Albo co poniektorzy sie chwalili, ze ich
    detektorek moze nie jest taki glosny, ale w kieszeni sie miesci.

    Szarotka to jednak lata 50-te
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szarotka_(radioodbiorn
    ik)
    i jak mozna przeczytac - na austryjackiej licencji.

    Cos mi chodzi po glowie, ze miniaturowe radia to pomysl amerykanskich
    zolnierzy - daleko od domu, a chcialoby sie czegos swojskiego
    posluchac.

    >Tu pomysłem było urządzenie pozwalające na słuchanie dźwięku o
    >wysokiej
    >jakości przez słuchawki w plenerze. Przed Walkmantem czegoś takiego
    >nie
    >było. Zrobiło to na mnie duże wrażenie.

    Hm, przenosne magnetofony byly, chocby te "nasze" MK125, czy chocby
    Nagra.
    Sluchac mozna tez radia - FM mialo jakosc niezla.
    Wiec wrazenie to raczej miniaturyzacja robila.
    Zreszta co kto lubi :-)

    >Nie, japoński wyrób. Nie mam pojęcia jakimi drogami trafił z Japonii
    >do gomułkowskiej Polski, ale nasz rodzimy przemysł nie mał się czego
    >wstydzić. Syrenka sprawiała lepsze wrażenie.

    No coz, rodzima produkcja raczej nasladowala zagraniczne wzorce,
    tylko, ze potem swiat poszedl naprzod, a Syrena nie :-)

    Widziales chyba cos z tych Toypet'ow
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota#1940s.E2.80.931
    950s

    >--
    >A taki był piękny, anerykański.

    No, ale to sie moglo prawdziwych amerykanskich tyczyc.

    J.