-
Data: 2019-10-29 23:00:44
Temat: Re: Cztery rzeczy zebysmy sie nie zabijali na drogach
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2019-10-29 20:43, Kviat wrote:
> W dniu 29.10.2019 o 18:13, mk4 pisze:
>
>>
>> Ale cóż, ułatwię ci. Jak ma pieszy się upewnić? Zapewne na chwilę
>> zatrzymać się i poobserwować strony skąd jada pojazdy (pamiętasz takie
>> coś jak lewo prawo i jeszcze raz lewo i dopiero ewentualnie idziemy?)
>> i ocenić prędkość pojazdu - 3-4 sekundy wystarcza. Jeśli w tym czasie
>> nie masz pewności, ze się zatrzyma to czekasz i nie wchodzisz. Proste.
>
> Ułatwię ci. Jak widzisz niewidomego przed przejściem dla pieszych, to
> masz obowiązek umożliwić mu przejście.
Jednak masz ograniczone zdolności do pojmowania rzeczywistości i tekstu
pisanego. Niestety ja niż z tym zrobić nie mogę, żebyś zaczął rozumieć
co było napisane i nie mieszał spraw niezwiązanych do wątku.
> Art. 26. 7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej,
> używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej
> sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu
> umożliwienia jej przejścia.
>
> Zatrzymujesz się. Pieszy mija ciebie. Zanim wejdzie na drugi pas
> powinien rozejrzeć się, czy przypadkiem z twojej lewej nie nadjeżdża
> samochód, który mógłby cię ominąć. Jak już się przez 3-4 sekundy
> rozejrzy i upewni, że nikt lewym pasem nie nadjeżdża (i na wszelki
> wypadek spojrzy w prawo i jeszcze raz w lewo), albo nadjeżdża, ale te
> 3-4 sekundy rozejrzenia się wystarcza niewidomemu na ocenienie prędkości
> nadjeżdżającego pojazdu, więc idzie dalej.
Się przed wejściem powinien rozejrzeć. A później już tylko zweryfikować
czy może kontynuować. Oczywiście opisujesz hipotetyczny przypadek 1 na
1000000. A cała sprawę faktycznie rozwiązują światła - które powinny być
jak jest więcej pasów. A jak jest zwykła droga to zazwyczaj będzie widać
jeśli już faktycznie taka osoba będzie chciała przejść.
> I jeb.
> Zgodnie z waszą logiką winny jest niewidomy pieszy, który się nie
> rozejrzał, oraz ty, który zatrzymałeś się przed przejściem (bo przecież
> nie wolno się zatrzymywać przed przejściem...) i zaprosiłeś pieszego na
> śmierć.
O czym ty w ogole piszesz? Brniesz w jakies swoje pozwbawione zupelnie
sensu wywody. Sam tworzysz bzdurne tezy po czym wkladasz je w czyjeś
usta i je zwalczasz. Wlasciwie to juz sam ze soba rozmawiasz. Absurd.
> To nie musi być osoba niewidoma. To może być ktokolwiek, kto w ocenie
> kierowcy zatrzymującego się przed przejściem może mieć ograniczoną
> sprawność ruchową, albo niepełnosprawne umysłowo dziecko, które może
> wskoczyć pod maskę, choćby się tylko kierowcy z jakiegoś powodu
> uwidziało i okazało się później, że nie miał racji. Ale tak ocenił i się
> zatrzymał przed przejściem. Wolno mu. A nawet miał taki obowiązek, skoro
> tak ocenił sytuację.
Zatem lepiej gdyby się zatrzymywał tylko wtedy kiedy faktycznie ma 100%
pewności. Bo jak widać w innym przypadku takie zatrzymywanie się be z
jasnych przesłanek prowadzi jednak do niebezpiecznych sytuacji. A tak -
wszyscy się rozjadą. Pieszy chwilkę zaczeka i nikomu włos z głowy nie
spadnie.
> Bo widzisz, bycie kierowcą to taka przygoda, w której na przejściu dla
> pieszych możesz spotkać nie tylko pełnosprawnych fizycznie i
> intelektualnie pieszych, więc to ty jako kierowca (niepełnosprawnym
> intelektualnie raczej prawa do jazdy samochodem nie dają), powinieneś
> się upewnić, że wolno ci przejechać przez przejście dla pieszych.
A jednak wskazuje na to, ze zwykła zdrowa osoba jako kierujący nie jest
w stanie sprostać wszystkim obowiązkom w każdej sytuacji drogowej - za
zwłaszcza w takiej, gdzie jedna ze stron miałaby zostać całkowicie
zwolniona z obowiązku upewnienia się, że coś może bezpiecznie.
Jest to zadanie nieporównanie prostsze jak się stoi na chodniku niż jak
się kieruje pojazdem. To chyba nie ulega wątpliwości. No i wiele innych
- zwykle wynikających właśnie z tego, że świat jest fizyczny i podlega
różnym fizycznym ograniczeniom oraz regułom. Bo wiesz - papier na którym
chcemy spisać pobożne życzenia to wszystko przyjmie.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.19 23:08 mk4
- 29.10.19 23:32 Zenek Kapelinder
- 30.10.19 00:07 mk4
- 30.10.19 04:41 BronkL
- 30.10.19 05:39 Shrek
- 30.10.19 11:53 ąćęłńóśźż
- 30.10.19 12:18 Zenek Kapelinder
- 30.10.19 12:54 Liwiusz
- 30.10.19 13:20 BronkL
- 30.10.19 14:35 Kviat
- 30.10.19 15:19 BronkL
- 30.10.19 15:38 WS
- 30.10.19 17:50 Kviat
- 30.10.19 17:55 Kviat
- 30.10.19 17:57 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=