  • Data: 2019-10-30 00:07:23
    Temat: Re: Cztery rzeczy zebysmy sie nie zabijali na drogach
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-29 23:32, Zenek Kapelinder wrote:
    > Oczywiscie ze powinna być sygnalizacja na zadanie jak jest więcej niż jeden pas. Na
    dodatek sprzężona z radarem w taki sposób że jak pojazd przekracza w takim miejscu
    prędkość dopuszczalna to włącza mu się światło czerwone nawet jak nie ma pieszych
    chcacych przejsc. Powinno to działać przy minimalnym przekroczeniu predkosci bo mnie
    miało by charakteru fiskalnego. Do tego można dostawić aparat fotograficzny albo
    kamerę zeby rejestrowala potencjalne przejazdy przy czerwonym świetle. I za to byla
    by już kara. Inna kamera powinna rejestrować pieszych nie stosujących się do koloru
    światła. Prawie wszyscy mamy już jakiś dokument ze zdjeciem biometrycznym i
    odszukanie pieszego powinno być równie proste jak samochodu po numerach. Dlaczego
    piesi też do karania. Na zasadzie rownoprawnosci gwarantowanej przez konstytucję. Do
    tego nieustanna akcja informacyjna w tv i radiu.

    Tego jeszcze nie śmiałem zaproponować w tej dyskusji - żeby obie strony
    karać - czyli i kierowców i pieszych. Bo technologia właściwie już jest.
    Ale jakoś nie śmiałem przekraczać kolejnej bariery ;)

    Niemniej faktycznie - taki system, gdzie po dupie (nie srogo - ale
    nieuchronnie, a recydywa coraz bardziej surowa) dostaje każdy - zarówno
    pieszy jak i kierujący jeśli istotnie nabroją to byłoby coś co
    zmieniłoby sytuacje realnie.

    No i te systemy nie musiałyby być wszędzie. Pewnie jakieś do 20% miejsc
    by wystarczyło. Brak możliwości uniknięcia kary przy przewinach w tych
    miejscach wychowałoby wszystkich - i kierowców i pieszych.

    --
    mk4