-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.gi
ganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5db3f01f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<qp1car$62e$1@dont-email.me>
<4...@g...com>
<qp7q9l$1uddq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5db7f21b$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<5db8541e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<5db88ec1$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
<qpa4ct$1pto$1@gioia.aioe.org>
In-Reply-To: <qpa4ct$1pto$1@gioia.aioe.org>
Subject: Re: Cztery. art. 49 Kodeksu Drogowego.
Date: Wed, 30 Oct 2019 11:53:50 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 49
Message-ID: <5db96bbf$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 84.10.205.29
X-Trace: 1572432831 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31100 84.10.205.29:51340
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664794
[ ukryj nagłówki ]"Podstawowym obowiązkiem kierującego jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu
przechodzącemu przez przejście (rowerzyście
przejeżdżającemu przez przejazd dla rowerów). Oznacza to, że ruch pojazdu nie może
sprowokować pieszego do zatrzymania się,
zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
W przeciwieństwie do przepisów obowiązujących w wielu krajach Europy, (których
przestrzegają i do których przyzwyczają się także
polscy kierowcy), aktualnie kierujący samochodem w Polsce nie musi ustępować
pierwszeństwa pieszemu w każdym przypadku, gdy tylko
zauważy, że ten zbliża się do pasów. Kierowca musi jednak zachować szczególną
ostrożność zbliżając się do oznakowanego przejścia i
ustąpić pierwszeństwa pieszemu, który się już na nim znajduje. Obowiązek "zachowania
szczególnej ostrożności" wynika z oczywistego
faktu, iż nie wszyscy piesi upewniają się, czy mogą bezpiecznie wejść na jezdnię.
Niektórzy z różnych powodów mogą nagle wtargnąć na
jezdnię lub nagle zmienić kierunek ruchu. Należy również pamiętać o dzieciach, które
bywają nieprzewidywalne i zdarza im się wbiegać
na jezdnię.
Przejścia dla pieszych to szczególne miejsca wyznaczone na obszarze drogi, które w
kodeksie drogowym zobowiązują kierującego do
konkretnych zachowań. Miejsce to oznaczone jest znakiem D-6 "Przejście dla pieszych"
i znak ten oprócz informacji dotyczącej
występowania przejścia, zobowiązuje kierowcę do zwolnienia, jeśli w obrębie przejścia
znajduje się pieszy. Oznacza to, że widząc
pieszego zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej stojącego przed nim w
oczekiwaniu na możliwość wejścia, kierujący pojazdem ma
obowiązek zwolnić. Za zwolnienie uważa się już np. zdjęcie nogi z gazu, co powoduje
zwalnianie poprzez hamowanie silnikiem."
II SA/Bd 175/17 - Wyrok WSA w Bydgoszczy
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/273CA6CE57
-----
> Nie ma prawomocnego wyroku sądowego w sprawie dotyczacej art. 49 Kodeksu Drogowego.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.19 12:18 Zenek Kapelinder
- 30.10.19 12:54 Liwiusz
- 30.10.19 13:20 BronkL
- 30.10.19 14:35 Kviat
- 30.10.19 15:19 BronkL
- 30.10.19 15:38 WS
- 30.10.19 17:50 Kviat
- 30.10.19 17:55 Kviat
- 30.10.19 17:57 Zenek Kapelinder
- 30.10.19 18:08 BronkL
- 30.10.19 18:20 Zenek Kapelinder
- 30.10.19 18:35 ąćęłńóśźż
- 30.10.19 20:48 Shrek
- 30.10.19 20:59 WS
- 30.10.19 23:42 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=