  • Data: 2010-04-04 13:26:09
    Temat: Re: Czemu tego się w telefonach nie stosuje?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-04 10:09, emil pisze:

    > Mnie bardziej zastanawia widoczność OLED w słońcu, ze zwykłego LCD
    > ciężko coś przeczytać a OLED są pod tym względem dużo gorsze (podobno).
    >
    > BTW do komórki to najlepiej E-papier, szkoda że nie ma na rynku żadnego
    > smartfona z takim ekranem.

    Widziałeś e-papier na żywo? Koszmarnie długie czasy zmiany zawartości
    (ok. 1 sekundy lub nieco więcej) połączone z przejściem każdego piksela
    (czasem kilkukrotnym) przez czarny i biały kolor. Koszmar jeżeli coś się
    zmienia na ekranie częściej niż raz na minutę, akceptowalne tylko
    właśnie conajwyżej przy czytaniu książek.

    BTW: A wyświetlacze LCD jak się chce to się zrobi całkiem dobrze
    widoczne w pełnym słońcu. Muszą być typu "transreflective" - znajdziesz
    takowe w GPSach turystycznych takich jak np. Garmin eTrex Vista HCx.
    Idealna widoczność w słońcu a ograniczenie możliwości do 256 kolorów w
    tym wypadku akurat nie przeszkadza. Wada? Droższe niż normalne LCD więc
    w komórkach nie stosowane.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/