  • Data: 2010-04-04 18:34:05
    Temat: Re: Czemu tego się w telefonach nie stosuje?
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > A swoja droga ciekaw jestem jak to robia - zeby podloze bylo
    > odbijajace i jednoczesnie przepuszczajace to sa chyba sprzeczne
    > wymagania ? od gory jakos podswietlaja ?

    nie, normalnie.
    Kładzie się powłokę klasy lustro 50%, tylko nie na gładką powierzchnię,
    a na chropowatą, żeby rozpraszało. Do tego często nie jest to powłoka
    przypadkowo chropowata, tylko taki odbłyśnik z czworościanów około 90°,
    żeby uniknąć cieni-obwódek.

    Problem nie jest w podświetleniu, tylko w tym, że taki full color bajer
    LCD to przepuszcza tak z 5% światła, więc z przodu to by trzeba
    halogenem budowlanym oświetlać, żeby coś było widać. Takie GPSy, to mają
    za to ekran zdolny wyświetlić 16 kolorów, jak dobrze pójdzie, to 256 ze
    stałej palety (klasy 3 bity na R, trzy na G i dwa na B i do widzenia),
    przy jakiejś przypadkowej gammie i dość niskim nasyceniu, więc można je
    zrobić jako ordynarną, pasywną matrycę o dobrej przepuszczalności dla
    światła. Technicznie rzecz biorąc, to to jest taki B/W pomalowany
    akwarelką, żeby rozróżnić łąkę od jeziora - filtry barwne mają separację
    kolorów celowo do rzyci, żeby max światła przechodziło.
    --
    Marek Lewandowski