  • 21. Data: 2009-03-10 07:36:25
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    j...@a...at pisze:

    Hej

    > POmiary wykazuja dzisiaj ze obydwie sa rownie skuteczne , a
    > nieskuteczne zdazaja sie i w niektorych obiektywach i w niektorych
    > cialach.

    Pomiary bywają bardzo różne. Niezaprzeczalne jest to że stabilizacja w
    obiektywie daje fotografowi i układowi AF stabilizowany obraz w
    wizjerze. To jest zupełnie inna jakość pracy zwłaszcza przy teleobiektywach.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 22. Data: 2009-03-10 07:37:35
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > No właśnie, czemu? Przecież wtedy wykosiliby konkurenta. A szkła ze
    > stabilizacją mogą sobie być i tak, bo ponoć jest efektywniejsza, za to
    > wyobraźcie sobie stabilizowane 85/1.4 :>

    Bo z punktu widzenia masowego odbiorcy nie ma takiej potrzeby. Popatrz jakie
    szkła są na stanie w największych sieciach handlowych (media-markt,
    fotojoker, euro rtv agd itd) same stabilizowane zoomy i ewentualnie 50/1.8.
    Masowy klient nie kupuje jasnych stałek. My tu na grupie patrzymy na to
    przez pryzmat naszych własnych szklarni i każdemu się wydaje, że inni też
    mają 20 lat doświadczenia i szufladę starych szkieł, a tymczasem prawda jest
    taka, że my hobbiści stanowimy jakiś mały ułamek wszystkich kupujących body.
    Dlatego Canon i Nikon wolą się skupić na wypuszczaniu stabilizowanych
    amatorskich zoomów bo na to jest obecnie największe zapotrzebowanie.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 23. Data: 2009-03-10 07:38:49
    Od: s...@g...com

    On 9 Mar, 23:02, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Witam,
    w przypadku lustrzanek -> stabilizacja w obiektywie przekłada się na
    odczuwalną stabilizację obrazu w wizjerze
    (nie do pogardzenia w przypadku teleobiektywów). Wg mnie jest to
    rozwiązanie lepsze, acz droższe i mniej uniwersalne
    od stabilizowanej matrycy.

  • 24. Data: 2009-03-10 07:41:46
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Ale NIE MA nowego 50mm ze stabilizacją, NIE MA nowego 35mm ze
    stabilizacją,
    > NIE MA 85mm ze stabilizacją... A pomyśl sobie jak silny byłby to argument
    > dla kogoś kto wybiera między 50D i D90/D300...

    Dla mnie to żaden argument. Przy 50mm i jasnym szkle nie potrzebuję
    stabilizacji.
    Natomiast argumentem dla mnie jest stabilizacja w szkle przy 300mm. A nie w
    korpusie, bo taka jest znacznie gorsza. Dlaczego? Bo nie mam stabilizowanego
    obrazu w wizjerze, co ma wpływ przede wszystkim na precyzyjne ustawienie
    ostrości.
    Ale to do czasu. Domyślam się, że gdy znikną optyczne wizjery, stabilizacja
    w korpusie może okazać się lepszym rozwiązaniem. Natomiast wielką zagadką
    jest dla mnie Panasonic G1, któremu idealnie by pasowała stabilizacja w
    korpusie. Jak widać mieli już wcześniej system stabilizacji optycznej, więc
    woleli skorzystać z gotowego rozwiązania. A szkoda...

  • 25. Data: 2009-03-10 07:58:18
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 9 Mar, 23:02, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Przecież wtedy wykosiliby konkurenta.
    Nie sądzę. Nie odczuwam boleśnie braku stabilizacji w korpusie.
    W sytuacjach w których trudno sobie radzić bez stabilizacji i tak
    trzeba użyć stabilizacji w obiektywie.
    Nie znam się specjalnie na niuansach rozwiązań innych firm, ale, jeśli
    stabilizacja a korpusie oznacza stabilizację matrycy, to obraz na
    matówce nie jest stabilizowany, z mojego punktu widzenia to problem.
    Jesli miałbym określać listę życzen do Canona, to stabilziacja byłaby
    na bardoz odległej pozycji.

    --
    pozdrawiam
    Mirek

  • 26. Data: 2009-03-10 08:13:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-10 01:12:25 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > A wiesz po co stabilizacja w body? Bo obiektywy z ostatnich 50 lat nie miały
    > stabilizacji.

    A wiesz jaki interes ma producent w tym, że będziesz używał obiektywu z
    lat 50.?

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-03-10 08:30:57
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > A wiesz jaki interes ma producent w tym, że będziesz używał obiektywu z
    > lat 50.?

    Dokładnie - to jest wyjaśnienie całej zagadki. Nikon i Canon zaczęli
    produkować obiektywy ze stabilizacją jeszcze za czasów filmu - którego
    stabilizować się nie dało. Mając linię stabilizowanych obiektywów - po
    co mają wydawać kasę na opracowywanie, wdrażanie i montowanie
    stabilizowanych matryc w DSLR? Po co mają mieszać w głowie
    użytkownikom, którzy nie wiedzieliby dlaczego mają kupować obiektywy
    stabilizowane, skoro stabilizacja jest w korpusie? Canon np. produkuje
    wiele obiektywów w wersji ze stabilizacją i bez - miałby sobie uwalać
    sprzedaż tych stabilizowanych? 99% konsumentów i tak kupi aparat, bo
    im się spodoba na półce w sklepie, naoglądają się reklam, albo wtuli
    im go sprzedawca opowiadający bajki z 1001 nocy - np. Nikon odnosi
    ostatnio największe sukcesy dzięki modelom najprostszym, najbardziej
    amatorskim, które na tle konkurencji kompletnie niczym specjalnym się
    nie wyróżniają, a jednak mimo tego są hiciorem sprzedaży...

  • 28. Data: 2009-03-10 08:39:12
    Od: j...@u...at

    On 10 Mrz., 08:58, Mirek <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > matówce nie jest stabilizowany, z mojego punktu widzenia to problem.
    > Jesli miałbym określać listę życzen do Canona, to stabilziacja byłaby

    a contax zrobil wowczas AF poruszajac plaszczyzna filmu ( czyli
    podchodzily obiektywy bez AF)
    i zbankrutowal

  • 29. Data: 2009-03-10 09:46:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    T.M.F. wrote:

    > Ja bym wolal (niekoniecznie) kupic cialo 20-latki.

    Już zimne? :>>>

  • 30. Data: 2009-03-10 09:48:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mirek wrote:
    > Nie sądzę. Nie odczuwam boleśnie braku stabilizacji w korpusie.
    > W sytuacjach w których trudno sobie radzić bez stabilizacji i tak
    > trzeba użyć stabilizacji w obiektywie.

    Ale ja bardzo chciałbym mieć stabilizację w 35/2...