  • 141. Data: 2009-03-10 22:42:55
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:gp6r3f.4c0.1@teren.hamstera.pl...
    > Rzecze Marek Wyszomirski:

    > W brutalny sposób rozbijasz argumenty niektórych uczestników tego wątku :<

    A ja mam kumpla, który na widok szkła ze stabilizacją i tych zdjęć na 1/15 i
    300mm powiedział: kurde, gdzie się podziała prawdziwa fotografia? Utonęła w
    cyfrowych i cyrkowych sztuczkach... Nie żebym się z tym zgadzał, ale jakaś
    epoka się kończy, bez dwóch zdań... Zbieram stare aparaty, takie srebrne,
    bez AF, z wsuwanymi w korpus tubusami obiektywów, selenowymi
    światłomierzami, a nawet miechami i przesuwem czołówek, bez luster
    samopowrotnych, i powiem Wam, siedzi w nich jakiś duch... :) ale teraz jest
    inaczej i tamto se nevrati :)

    zdrówka, PW

  • 142. Data: 2009-03-10 22:54:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze PW:

> [...]
    > światłomierzami, a nawet miechami i przesuwem czołówek, bez luster
    > samopowrotnych, i powiem Wam, siedzi w nich jakiś duch... :) ale teraz jest

    Stabilizacja w korpusie daje drugie życie obiektywom sprzed 50 lat...

  • 143. Data: 2009-03-10 22:56:06
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    > Rzecze PW:

    > Ale właśnie 50/1.4 pozwala (bez stabilizacji) robić zdjęcia nocne bez
    > statywu. Czyli stabilizując takiego 28/2.8 mielibyśmy taką samą możliwość,
    > obecnie nie mamy.

    Niemniej, zbliżamy się niebezpiecznie do granicy, poza którą zdjęcia jednak
    nie wyjdą, bo stabilizacja nie da rady, podobnie jak wysiada AF czy pomiar
    światła albo WB. Dla mnie to co opisałeś to już jest sfera, w której trzeba
    sobie radzić samemu, nie polegałbym tu na żadnym automacie. Robię takie
    zdjęcia na manualu, w każdym aspekcie. Nie wykluczajac oczywiście, że to się
    może zmienić.

    zdrówka, PW

  • 144. Data: 2009-03-10 23:00:00
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    > Rzecze PW:
    >
    > Stabilizacja w korpusie daje drugie życie obiektywom sprzed 50 lat...

    No i tu mnie zastrzeliłeś, nie sposób się nie zgodzić :) ale i bez niej
    dają radę, a obraz bywa bajeczny :)

    zdrówka, PW

  • 145. Data: 2009-03-10 23:02:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze PW:

    > No i tu mnie zastrzeliłeś, nie sposób się nie zgodzić :) ale i bez niej
    > dają radę, a obraz bywa bajeczny :)

    Sonnar ze stabilizacją...

  • 146. Data: 2009-03-10 23:05:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > A Nikon ot tak im buli, czy ukradli i nikt nie zauważył?

    Nie wiem kto, komu i za co buli. Canon zastosował to pierwszy w swoich
    szkłach. Czy mają patent nie wiem. Czy ktoś inny? też nie wiem.
    Gdybać sobie możemy. Stabilizację optyczną chyba robiono wcześniej
    znacznie do innych rzeczy.

    > A Olek i Pentax jadą na pirackiej wersji? ;-)

    Podobnie jak wyżej - nie wiem czy kto i komu płaci. O ile to
    wcześniejsze zapewne nie było absolutną nowością, o tyle minolta jako
    pierwsza zrobiła i pewnie opatentowała takie rozwiązanie z matrycą.
    Kwestia tylko czy sony kupiło ten patent czy nie. A olek i pentax...
    może tam płacą jakąś daninę.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 147. Data: 2009-03-10 23:08:48
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Ależ ja Cię nie namawiam, żebyś całą firmę kupował! Wystarczy aparat:-).

    Pan się czepił odmiany. W sumie słusznie, choć taką metodą nie błyszczy
    się w towarzystwie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 148. Data: 2009-03-10 23:14:55
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gp6o2b$pgu$1@inews.gazeta.pl>,
    Kosu nabazgrał:

    > PS.: Nie ma czegoś takiego jak dowód teorii, więc trudno go wymagać.
    > Proponuję się zastanowić kto używa nieznanych sobie słów :P

    Proponuję wskazać mi miejsce, w którym chciałem dowodu teorii...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 149. Data: 2009-03-10 23:22:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    PW pisze:
    > A ja mam kumpla, który na widok szkła ze stabilizacją i tych zdjęć na
    > 1/15 i 300mm powiedział: kurde, gdzie się podziała prawdziwa fotografia?

    Fotografia z stabilizacją, z ekranikiem LCD, światłomierzem i podobnymi
    nie jest prawdziwa?
    Jest inaczej, wygodniej, szybciej no i bezproblemowo. To jak podchodzisz
    do zdjęć to Twoja sprawa. Znam takich, którzy mają wyłączony LCD i robią
    zdjęcia jak dawniej. Znam takich, którzy mają na stałe włączoną serię i
    robią po 300-400 zdjęć na godzinę. To jak podchodzisz do wszystkiego
    zależy tylko od Ciebie. Jest łatwo, szybko, bezboleśnie.

    > Utonęła w cyfrowych i cyrkowych sztuczkach... Nie żebym się z tym
    > zgadzał, ale jakaś epoka się kończy, bez dwóch zdań...

    Jak wprowadzano AF to były podobne niesmaki, że jak to żeby aparat
    ustawiał ostrość sam?! A teraz manuali niemalże nie ma sprzedawanych
    nowych. Tak samo z cyfrowymi - miało nie mieć duszy, być gorsze i
    okropniejsze - a jednak najzagorzalsi analogowcy przełażą na cyfrę. Tak
    samo teraz pewnie będzie powoli z EVIL-ami itd.
    Jest po prostu postęp. Wiem jakie zdjęcia miałem kiedyś, wiem ile moim
    zdaniem niepotrzebnie traciłem czasu i pracy, jaki był efekt. Wiem co
    jest teraz i patrzę bez żalu. Analogi wciąż mam, całkiem sporo, ale to
    jest ciekawostka. Na koncert idę z cyfrowym, po przyjściu wybieram 10
    zdjęć i mam relację na www. Tak mi odpowiada.

> [...]
    > czołówek, bez luster samopowrotnych, i powiem Wam, siedzi w nich jakiś
    > duch... :) ale teraz jest inaczej i tamto se nevrati :)

    Bo wymuszają na Tobie kilka rzeczy:
    + nie patrzeć w ekranik po zrobieniu zdjęcia
    + myśleć o świetle, zastanawiać się nad światłomierzem
    + zastanawiać się nad ostrością
    + no i musisz poczekać aż je zobaczysz, więc nie możesz się doczekać :)
    Itd.

    Cyfrowym wszystko też się tak da. Włącz manual, wyłącz LCD i AF, a po
    zdjęciach odczekaj z tydzień po czym zanieś bez oglądania kartę do labu
    i każ wydrukować wszystko jak leci, ewentualnie bierz fotoindeks. Da
    się? :) owszem.

    Aaa... i zostaw panu w labie spory napiwek :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 150. Data: 2009-03-10 23:44:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:
    > W poście <gp60pa$bg3$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    > Mikolaj Tutak nabazgrał:

    > Ale ja nie o dyskutowaniu, tylko o teorii, według której stabilizacja
    > w obiektywie jest optymalna. Bardzo mnie ciekawi, jak miałby wyglądać
    > dowód tejże optymalności :)

    Nie jest, tylko moze potencjalnie być zblizona do optymalnej.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj