    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Date: Wed, 11 Mar 2009 00:22:58 +0100

    PW pisze:
    > A ja mam kumpla, który na widok szkła ze stabilizacją i tych zdjęć na
    > 1/15 i 300mm powiedział: kurde, gdzie się podziała prawdziwa fotografia?

    Fotografia z stabilizacją, z ekranikiem LCD, światłomierzem i podobnymi
    nie jest prawdziwa?
    Jest inaczej, wygodniej, szybciej no i bezproblemowo. To jak podchodzisz
    do zdjęć to Twoja sprawa. Znam takich, którzy mają wyłączony LCD i robią
    zdjęcia jak dawniej. Znam takich, którzy mają na stałe włączoną serię i
    robią po 300-400 zdjęć na godzinę. To jak podchodzisz do wszystkiego
    zależy tylko od Ciebie. Jest łatwo, szybko, bezboleśnie.

    > Utonęła w cyfrowych i cyrkowych sztuczkach... Nie żebym się z tym
    > zgadzał, ale jakaś epoka się kończy, bez dwóch zdań...

    Jak wprowadzano AF to były podobne niesmaki, że jak to żeby aparat
    ustawiał ostrość sam?! A teraz manuali niemalże nie ma sprzedawanych
    nowych. Tak samo z cyfrowymi - miało nie mieć duszy, być gorsze i
    okropniejsze - a jednak najzagorzalsi analogowcy przełażą na cyfrę. Tak
    samo teraz pewnie będzie powoli z EVIL-ami itd.
    Jest po prostu postęp. Wiem jakie zdjęcia miałem kiedyś, wiem ile moim
    zdaniem niepotrzebnie traciłem czasu i pracy, jaki był efekt. Wiem co
    jest teraz i patrzę bez żalu. Analogi wciąż mam, całkiem sporo, ale to
    jest ciekawostka. Na koncert idę z cyfrowym, po przyjściu wybieram 10
    zdjęć i mam relację na www. Tak mi odpowiada.

    > Zbieram stare
    > aparaty, takie srebrne, bez AF, z wsuwanymi w korpus tubusami
    > obiektywów, selenowymi światłomierzami, a nawet miechami i przesuwem
    > czołówek, bez luster samopowrotnych, i powiem Wam, siedzi w nich jakiś
    > duch... :) ale teraz jest inaczej i tamto se nevrati :)

    Bo wymuszają na Tobie kilka rzeczy:
    + nie patrzeć w ekranik po zrobieniu zdjęcia
    + myśleć o świetle, zastanawiać się nad światłomierzem
    + zastanawiać się nad ostrością
    + no i musisz poczekać aż je zobaczysz, więc nie możesz się doczekać :)
    Itd.

    Cyfrowym wszystko też się tak da. Włącz manual, wyłącz LCD i AF, a po
    zdjęciach odczekaj z tydzień po czym zanieś bez oglądania kartę do labu
    i każ wydrukować wszystko jak leci, ewentualnie bierz fotoindeks. Da
    się? :) owszem.

    Aaa... i zostaw panu w labie spory napiwek :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \