  • 131. Data: 2009-03-10 22:02:14
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Marek Dyjor:

    > Jaki z ciebie smieszny gostek.
    > Jak żyją z rynku masowego to PO CO PRODUKUJĄ nowe wersje 50/1.4?
    >
    > I po co chciało się Pentaksowi i Sony robić stabilizowane matryce?

    bo nie mieli stabilizowanych obiektywów?

  • 132. Data: 2009-03-10 22:02:54
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > Jak już napisałem - aby zaspokoić ciekaowść. Choć przypuszczam raczej,
    > że ktoś tu po prostu używał słów, których znaczenia nie zna ;)

    Nie wiem co to za słowa, ale zaproponowana teoria jest niezła. Są pewne
    dość obłędne założenia fizyczne: np to, że to obiektyw de facto
    odpowiada za drganie obrazu. Ruch matrycy jedynie to kompensuje. Dlatego
    można się domyślać, że - czegokolwiek byśmy nie próbowali - to
    efektywniejszy rozwiązanie pojawi się w obiektywie ;) Taki punkt wyjścia
    najczęściej się sprawdza :)

    pozdrawiam,
    Kosu

    PS.: Nie ma czegoś takiego jak dowód teorii, więc trudno go wymagać.
    Proponuję się zastanowić kto używa nieznanych sobie słów :P

  • 133. Data: 2009-03-10 22:03:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > tak i co z tego?

    To że stabilizacja daje możliwośc uzyskania lepszej jakości niż ISO3200 z
    D300?

  • 134. Data: 2009-03-10 22:03:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > bo nie mieli stabilizowanych obiektywów?

    Nikon też nie ma stabilizacji w większości stałek.

  • 135. Data: 2009-03-10 22:15:00
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > No poważnie pytam, skoro w Canonie macie takie fajne ISO1600, to po co wam
    > robią stabilizowane L-ki F4 i czemu był taki hype jak którys sklep pokazał w
    > ofercie stabilizowane F2.8? :>

    Zawsze jest jakiś próg, że wioskę murzyńską uchwycisz o zmroku z modlącymi się
    cicho tubylcami. Masz przy sobie statyw, stabilizacje i ISO albo wszystko
    naraz. Zdjęcie wychodzi ostre przy 1/2 s z odległości 20m. Masz wszystko przy
    sobie ale nie masz czasu na rozłożenie statywu. Masz stabilizacje i dobra
    ręke. Strzelasz i jest OK. I tyle. Chodzi o ten próg.

  • 136. Data: 2009-03-10 22:15:53
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze PW:
    >
    > A zdjęcia nocne?

    Aż się boję spytać: ze stabilizacją? Tam to już chyba jednak statyw i nic
    się nie da zrobić...

    zdrówka, PW

  • 137. Data: 2009-03-10 22:19:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze PW:

    > Aż się boję spytać: ze stabilizacją? Tam to już chyba jednak statyw i nic
    > się nie da zrobić...

    Ale właśnie 50/1.4 pozwala (bez stabilizacji) robić zdjęcia nocne bez
    statywu. Czyli stabilizując takiego 28/2.8 mielibyśmy taką samą możliwość, a
    obecnie nie mamy.

  • 138. Data: 2009-03-10 22:37:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-10 23:19:40 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Ale właśnie 50/1.4 pozwala (bez stabilizacji) robić zdjęcia nocne bez
    > statywu. Czyli stabilizując takiego 28/2.8 mielibyśmy taką samą możliwość, a
    > obecnie nie mamy.

    Może po prostu źle dobraliście system do swoich potrzeb?

    de Fresz

  • 139. Data: 2009-03-10 22:37:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli z monopodu lub statywu bez stabilizacji będziemy porównywać ze
    > zdjeciem z ręki ze stabilizacją, to z używaniem słowa 'zawsze' byłbym
    > ostrożny. Zarówno stabilizacja jak i monopod/statyw mają pewną,
    > ograniczoną
    > skuteczność. Wbrew pozorom aparat umieszczony na statywie też drga.

    Użycie monopodu i stabilizacji wcale się nie wykluczają, ba one nawet
    się uzupełniają - ja przynajmniej tak robię i
    jestem z wyników zadowolony.

    Poza tym monopod ma w porównaniu do statywu wielką zaletę. Jest gotowy
    do zrobienia zdjęcia po kilku sekundach.

  • 140. Data: 2009-03-10 22:41:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Może po prostu źle dobraliście system do swoich potrzeb?

    No i tu wracamy do początku, czyli czemu N&C nie wpadli na to, że w taki
    sposób wykoszą konkurencję ;>