  • 101. Data: 2009-03-10 20:19:57
    Temat: Re: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: m...@a...net.pl

    >dlaczego nikt nie buduje body dla obiektywow roznych systemow ?

    Prawdopodobnie komplikacje prawne przy rownoczesnym niewielkim
    zapotrzebowaniu w praktyce. Bo wiekszosc ludzi eksploatuje
    body jednego systemu, i w tym systemie kupuja szkla, a jak
    w tym systemie brakuje im jakiegos szkla, to jest to z
    zasady jakies szklo nietypowe, ergo szklo zadko uzywane,
    ergo zapotrzebowanie na podpinanie w zupelnosci
    zaspokaja im _przejsciowka_ .

    Dodatkowo:

    Zarowno wymienne mocowanie bagnetu jak i przejsciowka
    cierpia na ten sam problem - dodatkowe laczenie pomiedzy
    szklem a matryca jest zrodlem:
    -nierownoleglosci osi optycznych (shifta)
    -nieprostopadlosci osi i matrycy (tilta)
    -telepania, luzow, nieszczelnosci

    Stosujac szklo z przejsciowka mamy ten problem dla jednego szkla,
    a majac aparat z wymiennym mocowaniem bagnetow - mielibysmy
    ten problem zawsze.

    Michal

  • 102. Data: 2009-03-10 20:21:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze PW:

    > Prawdą jest, duch takich fotek jest nie do przecenienia. Nie mam takich
    > możliwości, jesli idzie o stabilizację krótkich szkieł, ale nadrabiam to
    > nieszumiącym ISO1600-3200 i wtedy czasy wypadają w miarę rozsądne, można
    > jechać zwykłym 1.8/50 i rozkoszować się chwyconymi nastrojami przy malusiej
    > GO :)

    A nie wpadłeś na to że ktoś może nie chcieć używać F1.8? Albo jest tak
    ciemno, że i twoje ISO nie pomoże?

  • 104. Data: 2009-03-10 20:22:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > OK. Zdjęcia akcji ma sie rozumieć. Siatkówka, Koszykówka? Co wolisz.

    A po co mi do siatkówki stabilizacja?

  • 103. Data: 2009-03-10 20:22:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-10 20:57:41 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Twierdzisz że zum z VR jest alternatywą dla 50/1.4? Jaki to jest zum?

    A no fakt, zapędziłem się - wydawało mi się że nowe 2.8 dostały już VR,
    ale jeszcze nie jest tak słodko. Ale zawsze możesz kupić aparat z
    lepszym wysokim ISO - może nawet FF? ;-)

    de Fresz

  • 105. Data: 2009-03-10 20:25:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-10 16:16:28 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > BTW: Patent w szkłach to zapewne ma canon.

    A Nikon ot tak im buli, czy ukradli i nikt nie zauważył?

    > patent z matrycą pewnie minolta, więc może teraz sony?

    A Olek i Pentax jadą na pirackiej wersji? ;-)

    de Fresz

  • 106. Data: 2009-03-10 20:26:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gp6c68$ko7$1@inews.gazeta.pl>,
    Kosu nabazgrał:

    > A po co Ci dowód?

    Jak już napisałem - aby zaspokoić ciekaowść. Choć przypuszczam raczej,
    że ktoś tu po prostu używał słów, których znaczenia nie zna ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 107. Data: 2009-03-10 20:30:39
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Bzdura. Producenci podają, że czas można wydłużyć ze stabilizacją
    > 2-4x, a ty właśnie stwierdziłeś, że czas wydłużyć można 10x.

    Bzdura. Producenci podaja, że czas można wydłużyć ze stabilizacją
    2-4 EV, a ty właśnie stwierdziłeś, że EV rowna sie razy.
    Dominik ma racje.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 108. Data: 2009-03-10 20:35:30
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-10 21:19:57 +0100, m...@a...net.pl said:

> [...]
    >
    > Stosujac szklo z przejsciowka mamy ten problem dla jednego szkla,
    > a majac aparat z wymiennym mocowaniem bagnetow - mielibysmy

    Oj, w starych manualnych Tamronach nie było z tym wszystkim aż takiego
    dramatu. Nie jest to w większości przypadków coś, czego nie dałoby się
    rozwiązać technicznie. Większych problemów bym się spodziewał od strony
    komunikacji body z obiektywem i prawdopodobnie naruszenia paru
    patentów, które obejmują konkretne rozwiązania w tym względzie.

    de Fresz

  • 109. Data: 2009-03-10 20:38:26
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Rzecze Gil:

    > A po co mi do siatkówki stabilizacja?

    No po co sie pytasz o stabilizacje? Chyba sobie sam odpowiedziałeś.

  • 110. Data: 2009-03-10 20:44:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > A no fakt, zapędziłem się - wydawało mi się że nowe 2.8 dostały już VR,
    > ale jeszcze nie jest tak słodko. Ale zawsze możesz kupić aparat z
    > lepszym wysokim ISO - może nawet FF? ;-)

    Ale nawet jak będę mieć D700 i stabilizowane F2.8 to zawsze, ZAWSZE
    stabilzowane F1.4 da mi większe możliwości. A to przecież tylko jakieś $50
    per korpus, patrząc na ceny E510 vs E410.