  • 111. Data: 2009-03-10 20:45:39
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > No po co sie pytasz o stabilizacje? Chyba sobie sam odpowiedziałeś.

    To może wyjasnisz po co się robi te wszystkie L-ki ze stabilizacją?

  • 112. Data: 2009-03-10 20:51:54
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-10 21:44:40 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Ale nawet jak będę mieć D700 i stabilizowane F2.8 to zawsze, ZAWSZE
    > stabilzowane F1.4 da mi większe możliwości.

    No niby tak, ale co z tego, skoro Ci nie da, bo nie robią? Nie i już.
    Obaj najwięksi gracze na rynku, więc jak się nie podoba, pozostają
    "systemy niszowe". Osoby wybierające system przez pryzmat stabilizacji
    matrycy, to pewnie wg kalkulacji "wielkich" nędzny promil, niewart
    uwagi. Myślisz że jak ktoś będzie marudził, że Rolls-Royce nie robi
    kombi, to się ugną i zaczną takie produkować?

    de Fresz

  • 113. Data: 2009-03-10 20:55:26
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <g...@t...hamstera.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:

    > Twierdzisz że zum z VR jest alternatywą dla 50/1.4? Jaki to jest zum?

    Niewątpliwie Nikon AF-S 24-70 f/2.8 G ED FX VR. Ale to dopiero będzie,
    jak Nikon AF-S 24-70 f/2.8 G ED FX przestanie być hitem sprzedaży.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 114. Data: 2009-03-10 21:04:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

> [...]
    > uwagi. Myślisz że jak ktoś będzie marudził, że Rolls-Royce nie robi
    > kombi, to się ugną i zaczną takie produkować?

    Sony i Pentax to już chyba 30%... A tam nie ma problemu braku stałek z F1.4

  • 115. Data: 2009-03-10 21:05:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze l...@l...localdomain:

    > Niewątpliwie Nikon AF-S 24-70 f/2.8 G ED FX VR.

    To też nie jest alternatywa, bo taki obiektyw da mi co najwyżej takie czasy
    jak 50/1.4 bez stabilizacji.

  • 116. Data: 2009-03-10 21:05:44
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Rzecze Gil:

    > To może wyjasnisz po co się robi te wszystkie L-ki ze stabilizacją?

    Słuchaj Ojciec. Jesteś wariat czy tylko głupi? Przecież się znasz na
    fotografii to po co zadajesz takie banalne pytanie.
    Po tych wszyskich wątkach które napisałeś i po dyskusjach w których brałeś
    udział nie mieści mi sie w głowie, że poważnie pytasz.

  • 117. Data: 2009-03-10 21:08:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał:

    > [...]
    >
    > Bzdura. Producenci podają, że czas można wydłużyć ze stabilizacją
    2-4x,
    > a ty właśnie stwierdziłeś, że czas wydłużyć można 10x.

    Tyle, ze z moich doświadczeń wynika, ze wartość podana przez Dominika jest
    słuszna - też obserwuję, ze po włączeniu stabilizacji graniczny czas pzry
    którym procent zdjęć poruszonych rośnie znacząco wydłuża mi się ok. 10x

    > Poza tym zdjęcie
    > robione z monopodu / statywu praktycznie zawsze będzie ostrzejsze niż te
    > robione "z ręki" pomimo, że te drugie może być akceptowalne.

    Jeśli z monopodu lub statywu bez stabilizacji będziemy porównywać ze
    zdjeciem z ręki ze stabilizacją, to z używaniem słowa 'zawsze' byłbym
    ostrożny. Zarówno stabilizacja jak i monopod/statyw mają pewną, ograniczoną
    skuteczność. Wbrew pozorom aparat umieszczony na statywie też drga.

    >Jednak w dużym
    > powiększeniu zobaczysz różnicę.

    Po pierwsze - nie jest nigdzie powiedziane, ze zawsze ta różnica będzie na
    niekorzyść stabilizacji.
    Po drugie - często nawet jeśli rtóżnica będzie - moze nie być istotna. Jeśłi
    ze zdjecia bęę robił odbitki 20x30 interesuje mnie, czy będzie wystarczająco
    ostre dla takiego formatu. To, czy przy formacie 40x60cm zauważyłbym
    różnicę - nie ma w takiej konkretnej sytuacji znaczenia.

    > Poza tym przy długich ogniskowych ciężko
    > utrzymać "ciasny" kadr robiąc zdjęcie z ręki.

    Owszem. Ale ten kij ma dwa końce - z kolei łatwiej szybko wycelować i
    później śledzić z ręki poruszający się motyw.

    > Co nie zmienia faktu, że ze stabilizacją w postaci choćby monopoda/u
    > było by dużo lepsze.

    Nie uważałbym tego za udowodniony fakt. Wszystko zależy od konkretnej
    sytuacji zdjęciowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 118. Data: 2009-03-10 21:12:06
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze PW:

    > A nie wpadłeś na to że ktoś może nie chcieć używać F1.8? Albo jest tak
    > ciemno, że i twoje ISO nie pomoże?

    Wpadłem, oczywiście, ale mnie te warunki wystarczają. A znów kiedy jest aż
    tak strasznie ciemno, to trzeba też stabilizować modela, wracamy do realiów
    dagerotypowych. Chciałem tylko dostrzec, że różne są i potrzeby i sposoby
    ich zaspokajania :) Kiedy w kadrze robi się tak ciemno,że sam fotograf
    zaczyna mieć problem z dostrzeżeniem motywu, żadne standardowe nowinki
    techniczne nie pomogą. W takich ciemnościach, obawiam się, stabilizacja też
    już nie da rady, a i ostrości nie ustawisz.

    zdrówka, PW

  • 119. Data: 2009-03-10 21:14:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> napisał:

> [...]
    > nieszumiącym ISO1600-3200 i wtedy czasy wypadają w miarę rozsądne, można
    > jechać zwykłym 1.8/50 i rozkoszować się chwyconymi nastrojami przy

    To teraz wyobrtaź sobie, ze masz użyteczne ISO1600, jasny obiektyw i do tego
    stabilizację umożliwiającą wydłużenie czasu ok. 10x. Ja tak właśnie mam - i
    to doceniam.

    >Tu jednak znowu wychodzi kwestia poruszenia obiektu przy słabym
    > świetle i długim czasie, niezależnego od każdej stabilizacji, niestety.
    >[...]

    To oczywiste. Długie czasy albo do motywów statycznych, albo, gdy poruszenie
    motywu (lub lepiej - jego części) służy podkreśleniu dynamizmu sceny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 120. Data: 2009-03-10 21:21:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

> [...]
    > uwagi. Myślisz że jak ktoś będzie marudził, że Rolls-Royce nie robi
    > kombi, to się ugną i zaczną takie produkować?

    Cóż... Rolls Royce, Bentley i Jaguar jeszcze nie, ale np. BMW też przez
    długie lata przed kombi się broniło, aż w końcu zaczęło robić.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)