  • Data: 2009-03-11 06:51:58
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał:

    > Użycie monopodu i stabilizacji wcale się nie wykluczają, ba one nawet
    > się uzupełniają - ja przynajmniej tak robię i
    > jestem z wyników zadowolony.

    Zgadza się. Wprawdzie producenci często zalecaja wyłączanie stabilizacji
    przy pracy ze statywem, ale zarówno z monopodem jak i z niezbyt stabilnym
    statywem stabilizacja może być bardzo przydatna. (abyśmy się dobrze
    zrozumieli - niezbyt stabilnym statywem moze być nawet Manfrotto 055 -
    wszystko zależy od tego, co się na nim postawi i w jakich warunkach wykonuje
    zdjęcie).

    > Poza tym monopod ma w porównaniu do statywu wielką zaletę. Jest gotowy
    > do zrobienia zdjęcia po kilku sekundach.

    Znów się zgadzam. Pod względem czasu niezbędnego do uzyskania gotowości do
    zdjecia wygrywa stabilizacja, za nią monopod a dopiero na końcu statyw. Pod
    względem poręczności - tak samo. Pod względem pzrydatności do bardzo długich
    czasów (koło sekundy i dłużej) z kolei wygrywa statyw. Jak widać wybór
    optymalnej konfiguracji zależy od konkretnej sytuacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)