  • Data: 2013-03-07 23:06:42
    Temat: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-07 22:17, Artur Maśląg wrote:

    > Cóż - już wcześniej pisałem, że to projekcja miszcza i takie też
    > wnioski. Prędkości na takich drogach nie są wymysłem kosmitów,
    > tylko jakąś wypadkową warunków, fizyki i ludzkiej percepcji.

    No i co z tego? Skoro to sie rozni w roznych krajach to chyba jest to
    granica w pewnym zakresie umowna, prawda?

    No i jeszcze margines ryzyka - a moze chcemy przyjac nieco mniejszy? Tym
    "kompromisem" mozna sterowac w szerokich granicach przeciez?

    > A czym tu się tak bardzo interesować? Drogi o pewnych standardach mają
    > dość jasno określone prędkości graniczne, przy których jest spełniony
    > jakiś kompromis bezpieczeństwa oraz "szybkości przemieszczania się".
    > Dla uproszczenia już nie mieszam innych czynników.

    No wlasnie kompromis - moze byc taki a moze byc inny. To mialem na mysli
    piszac poprzednio 70 i 120. A ty bys tak samo spiewal jak teraz - "ze
    warunki i kompromis". A ze liczby inne?

    Na moje oko to nie kompromis ale dzialanie zachowawcze. Kompromis
    powinien lezec gdzies blizej srodka.

    > Ty tak uważasz, ponieważ minąłeś taki rozjazd raz na jakiś czas
    > i nikogo nie widziałeś - ruch lokalny będzie miał zupełnie inne
    > spostrzeżenia...

    Tak, bo jesli gdzies przejezdzam calkiem czesto o roznych porach i nie
    spotykam skrecajacych pojazdow stanowiacych utrudnienie to moje
    obserwacje raczej koreluja z rzeczywistoscia w danym miejscu.

    Co do zdania ruchu lokalnego to zupelnie bledne wnioskowanie. Chocby w
    tym ruchu lokalnym byl 1 (slownie jeden) uzytkownik to i tak bedzie
    narzekal.

    W tym wlasnie caly ambaras, ze droga krajowa to jest droga krajowa gdzie
    ma sie odbywac ruch. Dla lokalnych sa drogi lokalne a jak dochodzi do
    krzyzowki to priorytety powinny byc jasne.

    A teraz jest tak, ze jak gdzies tylko jest mozliwosc zjazdu to jest 70 -
    50 i wysepki.

    Celem takiego podejscia jest ograniczenie liczby wypadkow (choc
    korelacja jest dyskusyjna). Ja natomiast nie jestem przekonany, ze to
    powinien byc cel nadrzedny. I tutaj sie rozmijamy w spojrzeniu.

    --
    mk4