-
Data: 2013-03-07 23:06:42
Temat: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2013-03-07 22:17, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2013-03-07 21:50, mk4 pisze:
>> On 2013-03-07 20:49, Artur Maśląg wrote:
>>> Twoje chcenie tak naprawdę mnie (i nie tylko mnie) nie interesuje.
>>> Podobnie jest z moim - innych to średnio interesuje, bądź wcale. Na
>>> zwykłej krajówce (jednojezdniowej) jest ograniczenie do 90km/h.
>>> Wyprzedać można wtedy, kiedy ma to uzasadnienie i są ku temu stosowne
>>> warunki.
>> Na ta wypowiedz patrze tak - gdyby w przepisach bylo 120 to bys tu
>> spiewal 120 a gdyby bylo 70 to bys spiewal 70 i powtarzal, ze ciebie
>> "nie interesuje".
>
> Cóż - już wcześniej pisałem, że to projekcja miszcza i takie też
> wnioski. Prędkości na takich drogach nie są wymysłem kosmitów,
> tylko jakąś wypadkową warunków, fizyki i ludzkiej percepcji.
No i co z tego? Skoro to sie rozni w roznych krajach to chyba jest to
granica w pewnym zakresie umowna, prawda?
No i jeszcze margines ryzyka - a moze chcemy przyjac nieco mniejszy? Tym
"kompromisem" mozna sterowac w szerokich granicach przeciez?
>> A moze warto sie zainteresowac troche, bo to co nizej piszesz to raczej
>> zalozenia teoretyczne, ktore calkiem czesto nie sprawdzaja sie w
>> praktyce.
>
> A czym tu się tak bardzo interesować? Drogi o pewnych standardach mają
> dość jasno określone prędkości graniczne, przy których jest spełniony
> jakiś kompromis bezpieczeństwa oraz "szybkości przemieszczania się".
> Dla uproszczenia już nie mieszam innych czynników.
No wlasnie kompromis - moze byc taki a moze byc inny. To mialem na mysli
piszac poprzednio 70 i 120. A ty bys tak samo spiewal jak teraz - "ze
warunki i kompromis". A ze liczby inne?
Na moje oko to nie kompromis ale dzialanie zachowawcze. Kompromis
powinien lezec gdzies blizej srodka.
>>>> A w tej chwili tak nie jest - duzo rozjazdow, gdzie nikt nie skreca
>>>
>>> Znajdź choć taki jeden...
>>
>> Nikt oznaczalo tu rzecz jasna "sporadycznie", na tyle zadko, ze robienie
>> wysepek, rozjazdow i dodatkowego pasa jest nieuzasadnione (tzn. nie
>> nastepuje zadne tamowanie ruchu jak 1 samochod na godzine tam skreca -
>> albo i nawet mniej niz 1).
>
> Ty tak uważasz, ponieważ minąłeś taki rozjazd raz na jakiś czas
> i nikogo nie widziałeś - ruch lokalny będzie miał zupełnie inne
> spostrzeżenia...
Tak, bo jesli gdzies przejezdzam calkiem czesto o roznych porach i nie
spotykam skrecajacych pojazdow stanowiacych utrudnienie to moje
obserwacje raczej koreluja z rzeczywistoscia w danym miejscu.
Co do zdania ruchu lokalnego to zupelnie bledne wnioskowanie. Chocby w
tym ruchu lokalnym byl 1 (slownie jeden) uzytkownik to i tak bedzie
narzekal.
W tym wlasnie caly ambaras, ze droga krajowa to jest droga krajowa gdzie
ma sie odbywac ruch. Dla lokalnych sa drogi lokalne a jak dochodzi do
krzyzowki to priorytety powinny byc jasne.
A teraz jest tak, ze jak gdzies tylko jest mozliwosc zjazdu to jest 70 -
50 i wysepki.
Celem takiego podejscia jest ograniczenie liczby wypadkow (choc
korelacja jest dyskusyjna). Ja natomiast nie jestem przekonany, ze to
powinien byc cel nadrzedny. I tutaj sie rozmijamy w spojrzeniu.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.13 08:24 Artur Maśląg
- 08.03.13 09:48 J.F
- 08.03.13 09:48 Gotfryd Smolik news
- 08.03.13 10:06 J.F
- 08.03.13 10:09 Artur Maśląg
- 08.03.13 11:07 Artur Maśląg
- 08.03.13 11:28 J.F
- 08.03.13 12:42 Artur Maśląg
- 08.03.13 13:42 WildS
- 08.03.13 19:07 Gotfryd Smolik news
- 08.03.13 20:32 mk4
- 08.03.13 20:44 mk4
- 08.03.13 20:47 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:08 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:12 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody